Inlägg från: Fru01 |Visa alla inlägg
  • Fru01

BF november 2016

Lurefix skrev 2016-04-03 10:17:34 följande:

Ni som haft mamma Mia på söder i Stockholm får man göra UL på sin inskrivning eller måste man säga till om det i förväg?

Jag och min man ska på inskrivning senare denna månad. Pratade med "vår" barnmorska som sa att de inte gjorde ul samtidigt. Vi vill göra ett tidigt ul och hon rekommenderade att vi ska vända oss till annan Mama Mia som har kortare väntetider på ul än vad dom på söder har. Så det tänkte vi göra :)
  • Fru01
    Sajocawa skrev 2016-04-03 14:58:07 följande:
    Men va? Hur är väntetiderna på söder då? :o
    Jag vet faktiskt inte men de kunde inte göra det samtidigt och det är ju ganska lång tid från att vi ringde och skrev in oss till att vi fick tid till samtal.
  • Fru01
    Sajocawa skrev 2016-04-03 16:15:23 följande:
    Jaha okej, jag kunde boka ultraljud direkt så ska dit imorgon.. Har inskrivning en vecka senare
    Jaha... Då ska jag ringa dit igen och kolla imorgon. Vill verkligen boka ett tidigt ul :)
  • Fru01
    Sajocawa skrev 2016-04-03 17:35:37 följande:
    De gör ju inte inskrivning före vecka 9, och vanligtvis ska man väl vara inskriven för att få ultraljud, kanske därför det lät på henne som att det va lång väntetid? Men egentligen kanske det bara var lång tid kvar tills du är i vecka 9 :)
    Jo men så kan det absolut vara :) ska kolla igen. Vill gärna göra ultraljud där vi är inskrivna :)
  • Fru01

Hej alla! Går in i v. 9 imorgon och jag mår så otroligt illa. Från morgon till kväll. Spyr flera gånger om dagen. Testat receptfria tabletter och åksjukearmband men inget hjälper. Hjälp - tar tacksamt emot tips på vad som kan lindra. Håller på att bli tokig :(

• Fru01

Är i v.13 och jag mår fortfarande jätteilla. Spyr flera gånger om dagen. Är hungrig hela tiden men mår illa av tanken på det mesta. Någon annan som har mått eller mår likadan? När ska det vända... Så trött på det här. Helt slut :(

• Fru01
    Jackieandersson skrev 2016-05-20 22:41:15 följande:
    Hej! Har mått som du sen v 8.. Är i samma vecka som dig... Jag brukar äta piggelin när jag känner att jag inte kan äta... Testat postafen eller åksjukebanden?
    Jag har testat det men äter nu lergigan comp som jag gjort ett tag. Det hjälper en del men spyr fortfarande. Hoppas det vänder snart för oss båda :)
  • Fru01
    Hallonsoda2016 skrev 2016-05-21 04:48:10 följande:
    Samma här plus migrän och huvudvärk. Vaknade för ngn timme sedan för att inleda dagen med att kräkas. Har du lergigan?
    Ja jag har lergigan comp. Hjälper en del men spyr fortfarande mycket :( sen är jag helt obotligt trött... Hoppas det vänder för oss båda snart.
  • Fru01
    Hallonsoda2016 skrev 2016-05-21 18:57:30 följande:
    Stackare :( vilken vecka är du i?
    Jag är i v.13 :) du då?
  • Fru01
    Gabriella89 skrev 2016-06-02 18:49:28 följande:

Jag är i vecka 15 och mitt har just precis lugnat sig. Med det menar jag, att jag ibland i typ en timme av dagen är utan illamående som håller på o få mig o spy...

Spyr fortfarande.. Är i v. 15. Sjukskriven så hoppas det kan hjälpa mig må lite bättre.
Svar på tråden BF november 2016