Inlägg från: Anonym (Mi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mi)

BF november 2016

Hej på er!

Jag ansluter mej gärna till denna skara av blivande mammor om det är okej...

Jag väntar mitt tredje barn och har bf 18/11. Tycker inte att jag har så mycket symptom, svullen mage och ett svagt illamående som kommer och går.

Har ett MF i bagaget, vilket tyvärr skapar lite oro.

• Anonym (Mi)
    Matl skrev 2016-04-13 09:05:47 följande:

Välkommen och grattis! Kul att vi har nästan samma bf och väntar tredje barnet båda två Jag har bf 17 november.

Tack! Stort grattis till dej också!

Vad blir det för åldersskillnad på dina barn?

Såg längre upp i tråden att du haft en blödning. Jag har haft blödning med båda mina barn. Denna graviditet har jag inte haft nån så det är lite som att jag går och väntar på det.
  • Anonym (Mi)
    Matl skrev 2016-04-13 11:45:24 följande:

Tack! Mina flickor som jag har nu är 7 år och den andra blir 5 i år, så blir 5 år och ca 7.5 år då imellan dom och denna För er då? Jasså har du oxå haft blödningar tidigare? Känns ändå ganska skönt att höra att folk har haft det och allt gått bra...för mig är det så nytt så jag har varit så orolig och i helgen trodde jag det var helt kört...men det var det ju inte. Man tror ju verkligen att nått är fel när man blöder så alltid bra att få höra positiva berättelser Håller tummarna för dig att allt går bra!

Här kommer äldsta att vara 9 1/2 och yngsta 1 1/2 när mini kommer. Var väl inte tänkt att det skulle bli riktigt så tätt som det blev nu men mini är så välkommen.

Ofta kan man ju bli lite lugnare när man hör att fler varit med om samma sak och det faktiskt har gått bra. Hoppas att det blir lugnt nu och att allt går bra!
  • Anonym (Mi)

Har precis kommit in i vecka 10. Känner mej väldigt ogravid just nu, inget illamående, inga ömma bröst, inte heller överdrivet mycket toabesök. Däremot trött, hela tiden, och en mage som är uppblåst som en ballong. Blir kämpigt att gömma magen några veckor till.

Hoppas att ni som inte får behålla något ätbart snart mår bättre. För många vänder det ju faktiskt.

• Anonym (Mi)
    vanjastina skrev 2016-04-17 17:52:15 följande:

Åh jag önskar att jag hade det som dig!! Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv som just nu, är också i v 10 :/

Uscha, lider med dej!

Just illamåendet och kräkningar är jag gärna utan. Kan vara känslig för lukter men då går det över bara lukten försvinner.

Håller tummarna att det vänder för dej snart!
  • Anonym (Mi)

Härligt att läsa om er som nyligt gjort ul och sett pigga bebisar. Vi får vänta drygt en vecka till sen har vi tid för ul iom kub-test. Känner att nervositeten kommer krypandes.

Har inga direkta symptom nu bortsett från att jag är väldigt trött, vilket oxå kan ha att göra med att det varit lite mycket på slutet.

Har dragits med en fruktansvärd huvudvärk sista dagarna, någon annan som har det lika?

• Anonym (Mi)
    90pettersson skrev 2016-05-04 16:33:36 följande:

Någon mer? :)

Det var ett tag sen men gissar på att magen inte gick att gömma runt vecka 14. Blev jättestor och gick upp mycket i vikt. Efter halva tiden kunde jag använda magen som bord när jag satt i soffan.
  • Anonym (Mi)

Det är ganska lugnt här inne... Hur går det för er alla?

Här hos oss är det väldigt lugnt, mår i det stora hela oförskämt bra. Har kommit in i vecka 13 så ett lite större lugn börjar infinna sej. Jag är dock väldigt nervös inför ul imorgon.

• Anonym (Mi)
    90pettersson skrev 2016-05-12 12:24:30 följande:

Igår när jag var på toa så var det en jätteljusrosa flytning när jag torkade mig... Är såklart sjukt orolig. Ringde bm som sa att det inte var någon fara så länge det inte kommer riktigt blod...

Har en hel månad kvar till rul så funderar på att boka ett ul privat.

Hur hade ni gjort/tänkt?

Ja hade, precis som irrbloss_83 skriver, väntat om det bara är väldigt ljusrosa flytning.
  • Anonym (Mi)
    Malva2015 skrev 2016-06-15 06:39:29 följande:

Blir du inte orolig att bli flyttad ? Jag gjorde rul igår och blev flyttad 12 dagar från det datumet jag fått på kub. Grät hela dagen igår i rädsla att något är fel!:(

Får komma om en vecka igen eftersom jag är så orolig.

Jag blev flyttad från 9de till 30de när jag väntade min första. Ut kom en frisk tös.

Att bli flyttad 12 dagar behöver ju inte betyda att något är fel. Såg allt bra ut utifrån den vecka dom beräknade till så är väl det toppen, eller?
Svar på tråden BF november 2016