BF november 2016
Jag hänger gärna med här. 10 dagar sedan fick jag reda på att jag väntar min första lilla. Känns t o m overkligt att skriva det här. Det var helt oplanerat, så det kom som en chock. När chocken hade lagt sig så började jag räkna på när jag hade min mens sist och enligt mina beräkningar så borde jag ha varit i 6e veckan. Men efter första besöket hos läkaren i tisdags så konstaterade han att jag var i min 10e vecka och idag går jag in i 11e. Det som jag trodde var mens var bara en annan sorts blödning. Jag märkte att det inte var som en vanlig mens då jag blödde väldigt lite men jag blödde ändå i 8-9 dagar. Jag misstänkte att jag var gravid då jag mådde lite illa men trodde det berodde på att jag hade påbörjat en detox kur i en månad och uteslöt kött i min diet. Sen när mensen uteblev i april så tog jag testet. Har mått dåligt men kunde ha varit mycket värre antar jag. Vissa av verkar ha det mycket värre än mig. Jag är heller inte svullen, man kan inte ana något alls. Känns bara lite hårt nere mot magen. Men jag är däremot jäkligt gasig i magen, bullrar rätt mycket där. Lite värk men inget jag inte klarar av. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig för allt har gått så himla fort så det känns som om jag pratar om någon annans graviditet.