Inlägg från: lilleskutt86 |Visa alla inlägg
  • lilleskutt86

BF november 2016

Hej! Hoppar in här jag med! :) Fick svagt plus i torsdags med CB och ett svagt med RFSU idag. Vill nog testa med CB igen för att se att det blir starkare. Är så nervös denna gången då förra graviditeten slutade i MA i november förra året. Nu hoppas vi på en fin stegring och en lyckad graviditet!

Bf är troligen 2 november men lite oklart... Apparna visar lite olika. :)

• lilleskutt86
    Norrlänning86 skrev 2016-02-27 11:32:25 följande:

Åh va roligt med två till i Göteborg och känner ju igen båda era namn sen tidigare :)

Ja! Detsamma :)
  • lilleskutt86
    Cfmilla skrev 2016-02-28 18:01:30 följande:

Idag ömmar brösten mindre, men jag jag lipat 3 gånger för tja inget alls. Humöret går upp och ner. Irriterad, arg, ledsen glad. Och så mensvärk från och till! hur går det för er?

Jag har lite molvärk och är lite hungrig. Men i höstas när jag var gravid (slutade i MA i v 10) så hade jag extremt ömma bröst och mådde illa. Man jämför mycket och nu när brösten inte ömmar blir jag lite orolig. Men ja, alla graviditeter är väl olika antar jag :)
  • lilleskutt86
    Cfmilla skrev 2016-02-29 12:51:33 följande:

Jag tror kanske att det har avtagit! Får se senare ikväll!

Usch stackarn! Tänker på dig!
  • lilleskutt86

Här har också illamåendet smygit sig på. Det är inte ohanterligt men jobbigt när jag inte äter med jämna mellanrum!

• lilleskutt86
    Norrlänning86 skrev 2016-03-03 07:54:46 följande:

Va roligt med fler i Göteborg och i samma ålder. Ja vi får styra ihop nått längre fram tycker jag. :)

Jättekul! Ses också gärna längre fram :)
  • lilleskutt86

Hej alla!

Jag har inte skrivit här på eeevigheter men har läst det mesta ni skrivit så har lite koll på er och era små liv :)

Idag är det dags för UL för mig. Är supernervös då det i höstas vid första UL upptäcktes att jag hade fått MA. Då var jag i 7+1 och nu 11+6, så har ju gått längre denna gången utan några komplikationer iaf. Men man vet ju aldrig. Är supernervös över att de inte ska hitta ngt men också väldigt spänd av förväntan!

Återkommer senare om hur det gick :) om allt har gått bra kommer jag nog våga bli lite mer aktiv här också :)

• lilleskutt86

Hej!

Ja, det hade jag men inte lika mycket som denna gången. Jag började blöda fem dagar efter ultraljudet som visade på ett troligt MA och sen tog det 1,5 vecka till innan jag blött ut allt.

879214 skrev 2016-04-18 11:01:41 följande:

Hade några något symtom innan ditt MA i höstas? Blödning lr så?

• lilleskutt86

Allt såg bra ut! Lilla mini växer som den ska, den rullade runt och hjärtat slog fint! Så otroligt lyckliga är vi! Felade på fem dagar från min beräkning men det var väldigt vanligt enligt läkaren då maskinen har en felmarginal på en vecka ungefär.

• lilleskutt86

Jag var i vecka 11+6 igår när de gjorde vanligt ul på mig och då såg man tydligt. Men kanske de ändå vill göra en vaginal undersökning på dig iom dina blödningar.

Matl skrev 2016-04-19 10:32:00 följande:

Jag känner oxå av min foglossning lite grann redan. Hade svår foglossning med mina andra två och det kom tidigare med min andra...så jag gruvar mig lite inför hur denna gång kommer bli :-/ Ska köpa ett sånt där bälte tidigt så man har innan det blir värre sen.

Idag har jag oxå ringt kvinnokliniken för att boka tid för ett ultraljud efter min blödning som jag hade förra helgen. Har sen dess kommit brunt/gammalt blod varje dag.. och det beror ju troligtvis på blödningen då att det är det gamla som kommer ut och det var ingen fara sa dom på kvinnokliniken. Men jag vill dit nästa vecka för att se hur allt ser ut och om denna blödning läkt osv för att kunna slappna av helt. Ska dit dagen före vecka 12 och ser allt bra ut då så borde man ju kunna andas ut riktigt tycker jag. Tror ni att man får göra VUL eller UL då? Kanske blir VUL då igen det är pga blödningar jag ska dit..

• lilleskutt86
    Hallonsoda2016 skrev 2016-05-17 21:41:50 följande:

Var på kub idag och allt såg bra ut, 1:5059 för downs och 1:20000 för trisomi 13/18 :D

Den lille låg och sov så BM var såå nöjd och kunde mäta noggrant. Sen fick jag hosta och skratta lite för att väcka den lille. BM vågade gissa på kön och tittade lite extra noga och var rätt säker på en liten pojke! Vi fick med oss 10st bilder hem i alla möjliga vinklar. Så lyckliga över en fin dag och glada besked!

Grattis! När är beräknad födelse? :) :)
Svar på tråden BF november 2016