Inlägg från: BabyBlues85 |Visa alla inlägg
  • BabyBlues85

BF november 2016

Hej!

Är i V.7 (andra barnet). Tog två år att bli gravid första gången men gick jättefort nu så vi är lite chockade men glada! Tycker första tiden är jobbig då jag är rädd för missfall... hade inga symptom alls förra graviditeten vilket gör det svårt att tro att det verkligen är något därinne... Får se hur det blir denna gång? Mår just nu bra men dålig matlust...

• BabyBlues85
    Lilla Luna skrev 2016-04-01 06:56:34 följande:

Känner inget. Inte gjort under hela graviditeten. Är i vecka 10. Tog ett test igår bara för att vara säker trots att jag fått två positiva digitala. Teststrecken dök upp starkt långt innan kontrollstrecket. Vilket inte är så konstigt. Vill gärna göra ul för at se att det är någon där.

Vaknade inatt med typ kramp på höger sida av magen... Överväger att kontakta gyn men vet inte.

Jag hade verkligen 0 symptom hela graviditeten med första barnet men några små blödningar ett par gånger som gjorde en orolig. V.7 nu och jag vill gärna ha lite symptom denna gång så man vågar tro lite!
  • BabyBlues85
    Matl skrev 2016-04-11 11:43:00 följande:

Tack tjejer men har faktiskt lite positiva besked. Var in på gynakuten nu idag då blödningen avtog så snabbt och blev fundersam....och ja, fostret levde och växte på precis som vanligt och såg hjärtat slå. Var till och med 2 dagar längre gången än jag räknat själv.. vart såå chockad då jag var helt säker på att det var ett missfall. Men nää inget än...blödningen kommer under graviditeten liksom..då blåsan släppt lite under sa hon. Sånt kan hända och det kan läka ihop av sig själv och än så länge ser allt bra ut. Men fortfarande kan det ju hända något och blöder jag igen så måste jag ju in och kolla såklart. Jag är både chockad och GLAD men oxå orolig för hur det kommer bli.. nån som varit med om nå liknande nån gång?

Jag hade ofta rosa flytningar och blödde litegrann då och då första typ 15 V med första barnet. Blev orolig men fick höra att det är normalt och var på vul v10 för jag ville se om allt var ok. Fick en frisk fin pojke :) Verkar dock vara samma sak denna gång, är i V.8 nu. Blir fortfarande orolig med inte lika som förra gången.
  • BabyBlues85

Småblöder lite då och då... Ca varannan dag nu i en vecka. Är lite och mest brunt men jag blir galen på denna oro. Hatar att gå på toaletten. Hade liknande förra graviditeten som gick bra men är lika orolig ändå. Lär försöka få ett Vul nästa vecka och kolla läget. V.9 i morgon.. Hoppas ni har en fin helg!

• BabyBlues85

Ska bli uppringd idag ang mina små blödningar. Hoppas jag får tid för vul! Ska på nöjespark idag och man får åka gratis men kommer inte åka något nu känner jag..jag som älskar karuseller annars! Vågar inte riskera något... Ha en bra dag!!

• BabyBlues85

Ska på ul lr vul i morgon! Galet nervös! Ringde gynakuten och sa att jag småblöder då och då men inge ont lr så. Var inga problem att få en tid. Hoppas på det bästa nu! V.9 är jag i...

• BabyBlues85

Allt såg bra ut, helt perfekt. Hoppas resten av tiden går vägen nu :) Så skönt att se ett pickande hjärta! V.9

Svar på tråden BF november 2016