Inlägg från: IccaPicca |Visa alla inlägg
  • IccaPicca

BF november 2016

Hej alla!
    Hoppar in här. Väntar vårt andra, BF 16/11.
    Har liksom många andra varit kopiöst trött. Blodtrycket rasade. 90/55 sist.. Yrsel utan dess like ????
    Nu ont i magen sedan ett par dagar. En ny smärta. Inte som mensvärk.
    Längtar till kub i början av maj. Inget är likt förra gången, mer än att jag inte kräks och det är jag så glad över!

• IccaPicca

Jag går in i vecka 11 imorgon. Längtar till kub 4/5! Är det inte spökveckor häromkring? Håller med er alla, man vill liksom bara veta att det finns ngn därinne som mår bra.
    I Sthlm där jag bor, iaf via min mvc, erbjuds alla kubtest oavsett ålder. Det är gratis. Om det skulle visa sig ngt får man gå vidare m den där nya blodprovsvarianten (NIPT) om man vill och jag förstod det som att det då var gratis. Annars kostar det uppemot 7500kr

• IccaPicca
    Anonym (Sara) skrev 2016-04-20 15:32:49 följande:

Hej!

Jag har kikat in regelbundet i denna grupp men aldrig skrivit. Är gravid v. 11 (10+3). Andra graviditet då första slutade i MA i oktober -15. Förra gången slutade mina symtom helt plötsligt en dag väldigt tidigt, v. 5 nån gång. Fick inte VUL förrän v. 7+9 men det konstaterades att fostret dött då redan v. 5 som jag kände av. Denna gången fick vi VUL v. 7+4 för att stilla oro och allt såg bra ut och allt har känts väldigt annorlunda. Symtomen har varit ömma bröst, illamående, trötthet framförallt. Det som nu oroar mig är att symtomen har försvunnit så där plötsligt igen. Mina bröst har varit superömma men nu är de bara pyttelite ömma. Illamåendet är också borta. Hur är era erfarenheter? Vet att illamåendet brukar ge sig kring dessa veckor men de ömma brösten då? Borde jag be om UL igen? Hade inga blödningar förra missfallet, inte hittills nu heller men det lugnar inte riktigt.

Jag har typ inga symptom den här veckan från hur många som helst innan. Googlade upp spökveckor och de kan visst börja häromkring. Jag är i v 10 (9+6) idag.
  • IccaPicca
    Belly skrev 2016-04-24 07:58:09 följande:

Hej tjejer! Vill bara nämna att ni som har funderat på att gå med i Facebook gruppen men inte gjort det än bör göra det.

Det diskuteras att kanske stänga gruppen snart och det vore ju synd om någon som tänkt gå med inte han!

Så ni som vill gå med skicka mig ett meddelande här med namn, stad och beskriv profilbild. ELLER skriv eran mailadress som är kopplat till Facebook! :)

Försöker, men det verkar inte funka. Får du ngt av mig?
Svar på tråden BF november 2016