Inlägg från: Vallmoblomma |Visa alla inlägg
  • Vallmoblomma

BF november 2016

vanjastina skrev 2016-04-19 22:48:23 följande:

Vissa landsting erbjuder kub-test runt v 12 (kombinerat ultraljud/blodprov), en typ av fosterdiagnostik för att se om barnet har några kromosomavvikelser. Vart bor du? Jag bor i Värmland och här får all göra det, oavsett ålder (i de flesta landsting måste man vara över 35 för att få det testet, men man kan ju alltid åka till en klinik och göra det privat).

Man kan såklart även boka in privat ul på en privatklinik, häromkring kostar det runt 1000 kr för sådan undersökning.

Hejsan! Jag bor också i Värmland, vart kan man vända sig om man vill göra ul privat?
  • Vallmoblomma
    vanjastina skrev 2016-04-21 14:01:25 följande:

Jag tror det är Örebro man måste vända sig till isåfall, googla privat ultraljud örebro. I karlstad på gyn har jag dock inte haft problem att få tid för vul när jag haft lite småblödningar t ex.

Okej, jag bor i Karlstad så ska jag vända mig till gyn på Centralsjukhuset? För hade nämligen bruna flytningar förra veckan. Jag behöver alltså inte prata med bm?
  • Vallmoblomma
    vanjastina skrev 2016-04-21 17:31:32 följande:

Ja precis ring gynmottagningen där på sjukhuset, du behöver inte gå genom din bm :) Jag har som sagt alltid fått komma in när jag haft småblödningar, har då även nämnt att jag haft lite ont i magen och då har jag fått komma in senast dagen efter för vul! De kvinnliga läkarna där har varit väldigt bra tycker jag (fast sist råkade jag få en manlig som var väldigt nedvärderande). Men det brukar vara bra där överlag är min uppfattning!

Okej! Men får ta och ringa dit imorgon! Ja, jag har varit där många gånger pch blivit bemött väldigt bra hoppas man får hjälp nu också! Är ju i vecka 8+2 men är nervös att det hänt något då jag ej har så mycket symtom just nu :-/
Svar på tråden BF november 2016