Inlägg från: Gabriella89 |Visa alla inlägg
  • Gabriella89

BF november 2016

Jag är i vecka 15 och mitt har just precis lugnat sig. Med det menar jag, att jag ibland i typ en timme av dagen är utan illamående som håller på o få mig o spy...

Fru01 skrev 2016-05-20 22:22:23 följande:

Är i v.13 och jag mår fortfarande jätteilla. Spyr flera gånger om dagen. Är hungrig hela tiden men mår illa av tanken på det mesta. Någon annan som har mått eller mår likadan? När ska det vända... Så trött på det här. Helt slut :(

• Gabriella89

Jag väntar barn nummer 4 och har inte känt, precis som dig är jag i vecka 17. Jag kanske kanske har känt något men inte tydligt. Med de andra bar jag i vecka 14 när jag kände ...

Sajocawa skrev 2016-06-16 17:43:59 följande:

Jag väntar andra barnet, är i vecka 19 och känner inget. Jag lär ju ha typ väldigt bakåtlutad livmoder eller nåt för kände inget förrän vecka 24 med första barnet.

• Gabriella89

Idag var vi på ultraljud. Efter tre pojkar har vi brutit trenden och denna oplanerade graviditet visade sig vara en liten flicka ! Jag är helt paff, överraskad, överväldigad ! Moderkakan var i framvägg och långt ner (första gången jag är med om det) och förklarar Ju varför jag knappt känner något !

• Gabriella89

Har varit o shoppat lite idag, även till flickan vi väntar. Nu börjar det kännas mer verkligt att vår familj ska få ett tillskott och då utav en tjej. Inte längre ensam tjej i familjen :)

Härom natten hade jag en galen gravid-dröm. Jag drömde att jag födde en fin flicka med kort brunt hår. Jag skötte det mesta själv på förlossningen, så som jag vill ha det. Svepte in tösen i en filt. Behövde ge henne en alvedon supp av någon anledning. Jag lade ungen på HYLLAN och insåg att jag gett fel styrka på alvedonen (alldeles för hög dos) tittar upp och min bebis ligger inte längre på hyllan. Någon har tagit henne. Så nu springer jag runt på BB för att hitta henne och rädda hennes liv för jag gett henne för stor dos alvedon. Alltså helt sjuk dröm hahaha.

• Gabriella89

Vi tänker oss också en Viking. Vilka däck tog ni? Provade bara eco hjulen. Så undrar lite om vi borde Ta oss in igen o testa. Vi kommer förmodligen också bara köpa liggdelen först för att se hur vi tycker. Den är så otroligt lätt, särskilt för mina dåliga handleder. Hade brio go med förra och älskade den men Viking kändes väldigt bra ??

MammaEm skrev 2016-08-03 23:35:53 följande:

Vi har inhandlat vagn, det blev en Emmaljunga Viking. Vi tycker den är supersmidig, liten och lätt att köra. Dock köpte vi bara ligginsats nu så vi kan känna efter om vi vill ha sittinsats sen eller annan vagn till sittperioden. Har också plockat fram små nyfödingskläder från vinden som jag ska tvätta. Känns bra med små förberedelser nu även om det är tid till november. Har ni börjat pyssla och förbereda?

• Gabriella89

Grattis till er allihop ! Idag har jag 13 dagar kvar. Min barnmorska var snäll och gjorde en hinnsvepning igår för att minska risken att gå över tiden. Är sängliggandes o börjar ts ordentligt på psyket. Längtar så !!!

• Gabriella89

Jag fick väldigt ont av hinnsvepningen och blödde i två dagar. Nu har jag sedan jag gick och lade mig (sent) varit uppe o kissat två grr. Vilket jag inte brukar och jag har bara varit i säng i tre timmar typ.. Har en konstig känsla att jag behöver gå runt. Ont i magen och undrar om det är "tömning" på G. Lite skakig ... Känns som om det är på g men jag har inte värkar, jag har bara världens märkligaste känsla.

Vad roligt mamma M!

• Gabriella89

Fick regelbundna värkar med två minuters mellanrum fram till klockan halv 6 ca. Sen lättade det igen. Suck ! Lite slempropp gick

• Gabriella89
    MammaEm skrev 2016-11-18 11:07:53 följande:

Gabriella 89

Spännande Gabriella! Hur går det? Hur kommer det sig att du fick hinnsvepning innan 40 veckor?

Jsg ligger hemma i sängen och snorar. Ont i halsen, hostar osv. Vill bara bli frisk!

Det är för att jag inte ska behöva gå över tiden med tanke på min svåra foglossning och har varit sängliggande länge och mitt psyke börjar svikta och jag har haft svår förlossningsdepression efter graviditeter förr.

Värkarna började efter jag skrev inlägget. Varannan minut i timmar ! Gjorde ont sen mer ont så plötsligt blev dom glesare. Gick o lade mig o har hållt på till o från. Fick komma in på koll och det hade mognat o h mjuknat, öppen en god cm men det är ju inte mycket men de va stor skillnad från förra gången. Blev svept igen. Nu mest son mensvärk, ont i ländryggen .

Krya på dig !
    Sk
Svar på tråden BF november 2016