Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

BF november 2016

monn skrev 2016-03-05 16:59:53 följande:

Hej alla tjejjer! Jag plussade igårkväll! Helt ofattbart. Vi har försökt i 2,5år och väntar på IVF! Vi får se hur detta går, man vågar ju inte ta ut glädjen i förskott, men kan inte hjälpa att hoppas :) Hänger gärna på här!!:)

Grattis!! Vi plussade en vecka innan vårt första ivf besök. Trodde aldrig det skulle lyckas på egen hand. Är också orolig nu när vi kämpat så länge men försöker ta en dag i taget. Ska göra vul på tisdag (v6+1 då) för att (snälla, snälla!) utesluta utomkveds som jag råkade ut för förra gången.
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2016-03-06 12:52:06 följande:

Ska hålla tummarna för dig!! Jag känner samma sak, är lite orolig för ett nytt utomkveds men får snällt vänta till 17 mars innan jag får komma in och kolla då! Men du ska nog se att det ser fint ut :)

Tack :) håller tummarna för dig också!
  • pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-06 13:30:28 följande:

Grattis!! Kan man göra vul så tidigt?

Tack! Det var de på kvinnokliniken som tyckte det, så antar att det går att se om det sitter rätt iaf. Är nog på gränsen för att se hjärtljud. Hade jag inte varit i riskgruppen för ett utomkveds hade jag gärna väntat några veckor till.
  • pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-06 16:17:41 följande:

Okej, lycka till :) när märkte du av utomkveds? Jag tycker jag känner igen ditt nick från andra trådar! Så härligt att det lyckats för er igen :)

Jag har bokat ultralljud, vitalitetstest till 9/4,är väö i vecka 8-9 då :)

Tack :) Känner igen ditt nick också :)

Trodde mitt utomkveds var missfall i några veckor då jag blödde, så fick inte reda på att det var just utomkveds förrän vid vul.
  • pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-06 19:04:47 följande:

Okej! Man känner ju sig lite orolig för det meata, men jag försöker slappna av och njuta. Det känns så overkligt och härligt! Hur länge har ni försökt?:)

Jo, försöker också njuta av att faktiskt ha kommit så här långt. Efter alla månader med den ovälkomna mensen så är det en stor delseger att få se ett plus :) försökt sen sommaren 2014, så känns overkligt precis som du också skriver.
  • pandoraDiem

Grattis RapidAngel! Så himla kul :) Jag har lite liknande historia som du, skulle precis på mitt första ivf-besök efter drygt 1.5 års kämpande då vi helt plötsligt plussade, bara sådär. Angående symptom så tror jag det är så olika från graviditet till graviditet men förstår din oro, är själv sjukt orolig. Nu är det bara att hålla tummarna och försöka njuta av att faktiskt ha blivit gravid :)

• pandoraDiem
    RapidAngel skrev 2016-03-07 21:54:33 följande:

Hej fina PandoraDiem!!! Haha! Så underbart!!! Jag kan ju inte fatta det än! Nu har det ju bara gått en vecka sen plussen och jag har inga symptom, men inget blod på pappret och morgontempratur är fortsatt hög.

Hur mår DU??? Vilken vecka?? Hur gick det till när nu plussade?? Gjorde du nåt speciellt innan den gången? Man höll ju på en hel del och trixade, haha :) SUPERGRATTIS!!!!

Tack :) du kanske får en supergraviditet med få symptom i tidig grav :) jag mår rätt okej, lite ömmande bröst, vågor av illamående men inget käkande än. Är i v6+1, ska på vul om två timmar för att kolla att knytet sitter rätt, sjukt nervös. Vi gjorde ingenting annorlunda jämfört med alla andra gånger, vi var helt inställda på ivf men körde på iaf för man vet ju aldrig :) antar att det bara behövdes fler gånger för oss då oddsen inte var på vår sida pga av mannens lite avvikande spermier och att jag bara har en äggledare. Själv då?
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2016-03-08 08:11:56 följande:

Åååhh va spännande med ultraljud. Tänker på dig idag! Kommer gå bra! :)

Det gick bra :) vi gick se ett 8 mm stort knyte i livmodern med ett tickande hjärta. Otroligt häftig upplevelse! Tack för omtanken :)
  • pandoraDiem
    RapidAngel skrev 2016-03-08 10:55:34 följande:

Åh!!!! HUR GICK DET PÅ VUL-ET??? Vad såg ni??? Hur kändes det?? Har ni ett arbetsnamn? :)

Vi gjorde samma sak. Vi körde på, jag har NC så jag visste typ när ÄL var. Men så har vi gjort hela tiden. På semestern, över julen osv. Vi HAR träffat ÄL förut men det har ju aldrig fan tagit. Men nu, när vi var på väg till IVF, då jäklarns, haha:) Folk säger att "men sluta tänk på det så händer det" och det funkar ju inte. Men kanske att "lösningen" var IVF gjorde att äggen slappnade av och accepterade en spermie, haha.) Vet inte. Mina undersökningar var tipp topp förutom att mitt BMI var lite högt så jag gick ner ca 5 kg, sambon har egentligen bra leverne, men har rökt en del. Han slutade och vips så satt den där:) Vet inte om det var det eller om det var vår tur bara :)

Men nu är vi här:)

Ja nu är vi här :) Och jag har sett knytet, 8 mm på rätt plats och med ett tickande hjärta! Det var riktigt häftigt att se hjärtat som slog. Och vilken lättnad. Hur det än går nu så vet jag att min kropp faktiskt kan bli gravid på rätt ställe vilket är en liten seger i sig själv. Så nu är det bara att ta det som det kommer :)

Ja, både vikt och rökning påverkar ju fertiliteten så visst kan det bero på det :) Jag höll också på att tempa ett tag men när jag fick bekräftat att mina cykler var rätt normala la jag ner det för det stressade mig bara. Kunde ligga på morgonen och vara nervös för att tempen skulle sjunka osv. Alla fungerar vi olika, läste om många här på fl som blev lugnare av att tempa.
  • pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-08 12:50:19 följande:

Men grattis!! Jag längtar efter vårt också! Vilken vecka är du i? :)

Tack :) Är i början av vecka 7 (6+1) så var lite orolig att det skulle vara för tidigt för att se hjärtljud, men det gick ju bra :) När var det ni skulle dit?
Svar på tråden BF november 2016