Inlägg från: Norrlänning86 |Visa alla inlägg
  • Norrlänning86

BF november 2016

Ömmande bröst, mår lite illa om det går för länge mellan måltiderna, molvärk, gråter för allt som handlar om djur som är sjuka eller far illa..behöver bara läsa några rader så börjar jag lipa... Sen svettas och fryser jag om vartannat.

• Norrlänning86

Åh nej :( stor kram till dig! <3

Cfmilla skrev 2016-02-29 06:41:53 följande:

Idag var där blod på pappret när jag torkade mig. Tempen är även precis på cover line, så jag antar att det är därför mina test vart så svaga. Blir nog tyvärr inget. Väljer att lämna gruppen nu. Lycka till alla <3

• Norrlänning86

Jag och killen hade hoppats på en sommarbebis då det skulle underlätta lite i och med att jag vill föda i Sverige och sen hade jag hoppats på att kunna jobba fram till semestern och sen föräldraledighet. Men blir att jobba efter semestern också. Men en november bebis är inte fel så får bara hoppas kotten ska stanna nu. :) Om Kotten stannar så blir det första barnet. :) själv då?

solidafrida skrev 2016-02-28 22:10:14 följande:

HAHAHA, jag såg nu att tråden var ett dussin sidor lång... Forget what I asked! Antagligen har ni redan skrivit om vilket barn i ordningen ni väntar... 

Svara istället på om Ni också "med flit" gjorde en novemberbebis? Eller hur kommer det sig att ni ska få höstbebis och inte julibebis som ju är så populärt. Det är så spännande att läsa om hur andra planerat och fantiserat!

• Norrlänning86

Håller tummarna för dig!!!

Cfmilla skrev 2016-02-29 12:51:33 följande:

Jag tror kanske att det har avtagit! Får se senare ikväll!

• Norrlänning86

Samma här! Hoppas också på tredje gången gillt nu :) men klart man är nervös när det inte gått bra de två gånger tidigare. Men har lovatmig själv att gå in mer positiv denna gång! :)

Skidbruden skrev 2016-02-29 21:55:25 följande:

Det här känner jag väl igen mig i. Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu. Tredje gången gillt, jag vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen.

• Norrlänning86

Va roligt med fler i Göteborg och i samma ålder. Ja vi får styra ihop nått längre fram tycker jag. :)

Stardust2016 skrev 2016-03-02 23:58:15 följande:

Jag bor också i Göteborg. Och fyller 31 i år. Så följs hemskt gärna åt med er andra Gbg-tjejer och hoppas på en träff i framtiden :)

• Norrlänning86

Jag vill gärna va med! :)

manza skrev 2016-03-03 12:15:25 följande:

Tycker vi skapar en fb-grupp. Vilka vill vara med i så fall?:)

• Norrlänning86

Ska hålla tummarna för dig!! Jag känner samma sak, är lite orolig för ett nytt utomkveds men får snällt vänta till 17 mars innan jag får komma in och kolla då! Men du ska nog se att det ser fint ut :)

pandoraDiem skrev 2016-03-06 12:34:51 följande:

Grattis!! Vi plussade en vecka innan vårt första ivf besök. Trodde aldrig det skulle lyckas på egen hand. Är också orolig nu när vi kämpat så länge men försöker ta en dag i taget. Ska göra vul på tisdag (v6+1 då) för att (snälla, snälla!) utesluta utomkveds som jag råkade ut för förra gången.

• Norrlänning86

Åååhh va spännande med ultraljud. Tänker på dig idag! Kommer gå bra! :)

pandoraDiem skrev 2016-03-08 07:53:30 följande:

Tack :) du kanske får en supergraviditet med få symptom i tidig grav :) jag mår rätt okej, lite ömmande bröst, vågor av illamående men inget käkande än. Är i v6+1, ska på vul om två timmar för att kolla att knytet sitter rätt, sjukt nervös. Vi gjorde ingenting annorlunda jämfört med alla andra gånger, vi var helt inställda på ivf men körde på iaf för man vet ju aldrig :) antar att det bara behövdes fler gånger för oss då oddsen inte var på vår sida pga av mannens lite avvikande spermier och att jag bara har en äggledare. Själv då?

• Norrlänning86

Åh grattis!! Nu längtar jag till mitt VUL och hoppas på samma resultat! :)

Så lite så <3 vet ju hur jobbigt det är med oron för utomkveds.

pandoraDiem skrev 2016-03-08 10:37:45 följande:

Det gick bra :) vi gick se ett 8 mm stort knyte i livmodern med ett tickande hjärta. Otroligt häftig upplevelse! Tack för omtanken :)

• Norrlänning86

Samma här! Bara ytterst lite illamående och halsbränna ibland.. Men annars känner jag inte så mycket.. Men är också sjukt trött på kvällarna.. Inte ovanligt att jag somnar vid 19 ;) men somnar jag så tidigt så vaknar jag mitt i natten och då är de lite klurigare att somna om. :p

irrbloss_83 skrev 2016-03-11 17:05:48 följande:

Jag mår fortfarande oförskämt bra faktiskt. Känner av lite småsymtom men inget som stör. Mådde lite illa för nån dag sen men det har jag inte känt varken igår eller idag. 

Lite lindrig halsbränna har jag och den klassiska gravidtröttheten - ligger i skrivande stund på soffan och försöker, försöker, försöker att inte somna. Maken tycker jag är tantigare än vanligt nu när jag vill gå och lägga mig kl 20 istället för mitt tidigare mycket mer spännande 21:30 :D

• Norrlänning86

Jag kan känna mig väldigt öm i underlivet som när jag har mens så det är lite obehagligt :(

Lurefix skrev 2016-03-11 19:28:05 följande:

Är det någon mer än mig som upplever strålningar i underlivet typ rakt upp svårt att förklara. Eller någon som kanske vet vad det jan bero på. Känns typ som när man har mens och det verkligen ilar till fast nu är det mer obehagligt än smärtsamt när det kommer..

• Norrlänning86

Hahah tog sig också på alla hjärtans-dag här med. Barnmorskan fnissade lite när hon räknade ut det i telefonen. :)

RapidAngel skrev 2016-03-15 22:03:59 följande:

Ah, jag fattar inte! Får olika siffror varje gång. Man tänker ju att NC ska kunna räkna rätt pga har all statistik...men nej. Ska ringa till en bm imorgon:)

Tror det tog sig på alla hjärtans-dag samlaget iaf <3

Svar på tråden BF november 2016