Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

BF november 2016

Norrlänning86 skrev 2016-02-27 14:25:07 följande:

Jag har haft ont i brösten i typ en vecka, annars känner jag mig mest svullen och "gasig" haha :) annars sover jag bara väldigt dåligt, somnar väldigt tidigt på kvällarna men vaknar flera gånger på natten och sen vid 4-5 är det kört och kan inte sova mer. :p

Jaa tiden går ju sjukt sakta, jag är bara på 3+6.. Nu får det snabba på lite iaf till v 12 så man kanske kan pusta ut lite.

För mig så är jag och min kille glad över graviditeten då vi haft otur med utomkveds och missfall men känner iallafall att jag är optimistisk och tänker "tredje gången gillt" men sen oroar jag mig lite över en ny utomkveds så vill veta att allt är okey men får vänta 3 veckor tills undersökningen. Sen har jag och min kille ett distansförhållande så vi får väl bestämma hur vi ska göra med allt. Jag vill gärna föda i Sverige men har inga problem att bo i hans land under föräldraledigheten som vi tänkt innan.. Men om jag vill stanna i Sverige tills bebisen är född så missar han ju en hel del.. Så.. Ja vi måste bestämma hur vi ska göra efter sommaren. :)

Hur känner du själv inför allt? :)

Det är 3e gången gillt här med. Hållt på i 1,5år med ett MA och ett MF (samt ett supertidigt missfall som rent kliniskt inte räknas) spm resultat så denna gången får kotten ta och stanna!
    I vilket land bor fin särbo?
  • Vanilla ice queen
    Norrlänning86 skrev 2016-02-27 16:36:23 följande:

Åh fy! Ja då hoppas jag verkligen på tredje gången gillt för oss båda nu! :) åh va kul jag kallar också bebisen för kotten :) Han bor i (och kommer ifrån) Nederländerna.

Haha vad kul med samma arbetsnamn åh vad kul med Holland. Mitt ex (mina tidigare barns pappa) familj är från Holland så där har jag varit en del tror städerna heter Ede och Apeldoorn. Sämre ställen kan man vara föräldraledig på Åh nu blev jag sugen på macka med chokladströssel på när jag började tänka på Holland
  • Vanilla ice queen
    Cfmilla skrev 2016-02-28 08:23:26 följande:

Blä idag orkar jag inte riktigt med mig själv. Har aldrig funderat på missfall tidigare men bara för att jag inte får ett ordentligt starkt + så tror jag att jag ska råka ut för ett. Försöker hela tiden intala mig själv att jag faktiskt sett stegring på mina test (testoman) och att jag bara ska andas och njuta. Antar att det kommer släppa lite efter inskrivning och så... Hoppas jag iaf! Nä jag ska rycka upp mig och äta frulle!!

Fy vet hur det känns! Man vill försöka få kontroll över något som inte går att kontrollera. Jag testade CB digital "gravid 3+" i vecka 7 och hade stegrande gravtest innan dess trots att jag sen i vecka 11 fick veta att fostret slutat växa i vecka 6... Så testernas styrka hjälper inte! Ring till gyn och försök att få ett vul bokat eller boka ett privat vul.

Jag tycker det är sjukt att inte mödravården är utrustade och kan göra vul vid inskrivning. Så mkt oro som skulle kunna lugnas och så många akutkostnader av oroade gravida som skulle försvinna. För att inte tala om lidandet att först få veta om ett MA i vecka18 som skulle kunna upptäckts två månader tidigare.
  • Vanilla ice queen
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-28 09:47:15 följande:
    Fy vet hur det känns! Man vill försöka få kontroll över något som inte går att kontrollera. Jag testade CB digital "gravid 3+" i vecka 7 och hade stegrande gravtest innan dess trots att jag sen i vecka 11 fick veta att fostret slutat växa i vecka 6... Så testernas styrka hjälper inte! Ring till gyn och försök att få ett vul bokat eller boka ett privat vul.

Jag tycker det är sjukt att inte mödravården är utrustade och kan göra vul vid inskrivning. Så mkt oro som skulle kunna lugnas och så många akutkostnader av oroade gravida som skulle försvinna. För att inte tala om lidandet att först få veta om ett MA i vecka18 som skulle kunna upptäckts två månader tidigare.
    Vill förtydliga, menar med det jag skrev att sluta tests och försök att släppa kontrollen och försök boka in ett vul som du kan koncentrera dig på att se fram emot istället!
  • Vanilla ice queen

Jag pluggar och ska vara klar om ett knappt år. Men bebisen, om allt går bra, kommer ju komma mitt i slutet av utbildningen Har inte ens tänkt på det haha. Slog mig i går. Undra om det skulle vara möjligt att min sambo var hemma första månaden så man slipper avsluta mycket senare med en helt annan klass.

Sen ska jag ut på praktik om två veckor och vill ju inte berätta för mina klasskamrater som ska vara på samma avd att jag är gravid men det finns ju ingen annan anledning till att man inte får blanda penicillin eller hantera cytostatika så det blir ju så uppenbart... Haha har tagit graviditeten dag för dag och inte vågat planera framåt men kanske bäst att börja tänka längre än tills i morgon .

• Vanilla ice queen

Jag har lite ömma bröst på dagarna men på kvällen ömmar de som tusan, har molvärk och det ilar i blygdbenen, blir arg och irriterad för ingenting, gråter till greys Anatomy, har ökad aptit, virrig och somnar innan kl 23 vilket är galet tidigt för att vara mig.

• Vanilla ice queen
    Lilla Luna skrev 2016-02-28 19:26:09 följande:

Present till sambon.

Letade ett mjukisdjur också men hittade inget. Ska nog köpa till en napp och lägga i. Toppat med ett digiltalt cb. Hur länge syns det på digitala innan det slocknar?

Åh vad fint! När ska du ge honom det? Har heller ingen aning om hur länge testresultatet synd tyvärr...
  • Vanilla ice queen
    Cfmilla skrev 2016-02-29 06:41:53 följande:

Idag var där blod på pappret när jag torkade mig. Tempen är även precis på cover line, så jag antar att det är därför mina test vart så svaga. Blir nog tyvärr inget. Väljer att lämna gruppen nu. Lycka till alla <3

Nej vad tråkigt Kram
  • Vanilla ice queen
    solidafrida skrev 2016-02-28 22:10:14 följande:

HAHAHA, jag såg nu att tråden var ett dussin sidor lång... Forget what I asked! Antagligen har ni redan skrivit om vilket barn i ordningen ni väntar... 

Svara istället på om Ni också "med flit" gjorde en novemberbebis? Eller hur kommer det sig att ni ska få höstbebis och inte julibebis som ju är så populärt. Det är så spännande att läsa om hur andra planerat och fantiserat!

September
    Eftersom vi försökt rätt länge så har jag slutat tänka på vilken månad och så. Men att föda barn på sommaren tror jag inte är en hut. Avslag, mjölktuttar och extrakilon i 30+ NEJ TACK!
    Grattis till graviditeten!
  • Vanilla ice queen
    Mammamiia10 skrev 2016-02-29 10:01:01 följande:

Sitter och smågråter mig igenom frukosten idag.. Haha.. Gråter till Nyhetsmorgon och dom som har vunnit Oscars.. Märks att hormonerna i kroppen påverkar en redan!;)
    Nån mer som blivit extra känslig och gråtig?

Hahaha ja, gråter till greys anatomy
Svar på tråden BF november 2016