Inlägg från: Julia79 |Visa alla inlägg
  • Julia79

BF november 2016

Åh vad fint!! Har för mig att den slocknar efter 24timmar men är inte helt 100

Lilla Luna skrev 2016-02-28 19:26:09 följande:

Present till sambon.

Letade ett mjukisdjur också men hittade inget. Ska nog köpa till en napp och lägga i. Toppat med ett digiltalt cb. Hur länge syns det på digitala innan det slocknar?

• Julia79

Ja man missar massor om man är borta några timmar :))) Perfekt ju med olika månader på era barn! Jag tycker mvc kontakten är viktig, dels för att känna och hänga med själv om vad som faktiskt händer där inne och ha koll på sin egna kropp med prover och dylikt som kan behövas. Sen tycker jag det är väldigt skönt med UL och KUB så man får veta att det förhoppningsvis ser bra ut med mini där inne.... Hur tänker du själv ang MVC?

Jag har tid om 4v, är då i mitten på v 10, tror jag gick ungefär den tiden förra gången oxå, sen KUB 2-3v efter det <3

Lilla Luna skrev 2016-02-29 21:25:15 följande:

Jag mailade idag och fick tid på torsdag. Är då i v4+4.

• Julia79

Usch vad tråkigt Hoppas du plussar snart igen! Kram

Cfmilla skrev 2016-03-01 07:09:31 följande:

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Alla godingar här inne, lycka till med era fina bönor. Jag ska tänka på er. <3

• Julia79

Åh vad roligt Grattis och välkommen hit!! Skönt att få gå på kontroller så regelbundet, är nog lugnande för en själv Bra att dom tar så bra hand om dig!!

Tjejer, nu väntar vi bebisar <3 inget annat!! Någon som börjat må illa? På mig kryper det sakta på en just nu, en liten påminnelse om att man är gravid känns det som just nu Försöker verkligen passa på och njuta nu när jag mår så bra

Skidbruden skrev 2016-02-29 22:11:52 följande:

Hänger med här tror jag!

Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu.

Nu fattar jag knappt vad som hänt. Har senaste året haft en cykel på 27 dagar. Nu i februari missade vi min fertila period då maken var bortrest. Brukar ha ÄL ca dag 14-16 och vi fick till sex på dag 24, endast 3 dagar innan beräknad mens. Så chanserna att bli gravid var enligt mig utdömda.

Tiden gick och ingen mens kom. Fattade inget. Gravtest på BIM +3 negativt. Gravtest på BIM +5 negativt. Gravtest på BIM +7 negativt. Gravtest på BIM +9 negativt. Kontakt med gyn dit jag fick tid idag. Innan besöket imorse tog jag ett test till. Gravtest på BIM +12 visar svagt positivt.

Alltså har hela ägglossningen väntat in att maken skulle komma hem, helt galet. På gyn idag räknade läkaren utifrån beräknad befruktning att jag bör vara 4+1 idag. Kommer gå på tidiga UL pga mina MA, så om drygt 2 veckor ska jag dit och kika lite. Hoppas på att kunna försöka finna ett lugn, men det är svårt när de senaste gravidteterna slutat i MA.

• Julia79

Hej, välkommen

Nej inte vad jag vet... Isåfall har jag missat det helt och läser frenetiskt just nu :)))) Hehehe!!!

Men är mer än gärna med om någon vill starta en Facebook grupp??

manza skrev 2016-03-01 07:40:23 följande:

Hej! Hoppar in här. Har bf den 1/11.

Har vi någon fb-grupp ännu?:)

• Julia79

Hej och välkommen :))

Vad kul med många barn, själv väntar jag mitt 5:e... Kunde varit jag som skrev ditt inlägg om tidigare illamående... Fanns typ inte en stund då jag inte mådde illa sist!!!

Vill inte må så dåligt igen så njuter av varje SEK än så länge.... Men har börjat få lite känningar av illamåendet, som lite vågor som kommer svagt och går

Ska oxå göra KUB, är 36 så behöver inte betala för det här i Stockholm då (35 och uppåt, gratis) sen vill jag gärna ha lite extra koll även om jag verkligen inte känner mig gammal så räknas man ju som "äldre" 35+

Vart kommer du ifrån? Hur gamla är dina tidigare barn?

78kanel skrev 2016-03-01 10:09:16 följande:

Hej på er, jag tränger mig på här!

Om allt går bra väntar jag mitt fjärde barn någon gång i början av november. Osäker på när jag hade ägglossning.

Här är inskrivning hos bm typ v 10-12. Kommer göra KUB så ser fram emot tidigt ul.

Känner inte av min graviditet så mycket än. Mer än att jag är "lite" svängig i humöret :D

Har mått så sjukt illa mina tidigare graviditeter, särskilt den senaste, så nu går jag bara och biter ihop och hoppas att jag inte börjar spy snart.

Någon som mår illa här än?

• Julia79

Välkommen

Vad olika det är överallt med MVC och UL & KUB & RUL osv, verkar vara helt olika i städerna :)

Hoppas du slipper både svampen och halsbrännan!! Jag njuter nu innan illamåendet startar, hoppas stenhårt på att slippa må illa hela graviditeten igen

Karolina83 skrev 2016-03-01 09:48:28 följande:

Hej tjejer :) Nu har jag i några dagar bara läst o läst era kommentarer :) Jag är i vecka 5, 4+4 idag :) mitt 3:e barn. Jag bor en en liten kommun Ulricehamn (mellan Borås o Jönköping) och vi brukar ha bara inskrivnings samtal kring vecka 6-8, sen vad gäller ultraljud så kan man göra det bara 1 gång (självklar tittar bm på ultraljud om de misstänker att något är fel) men antigen gör man ultraljud i vecka 13-14 eller 18-20. Jag tycker att det känns tråkigt att behöva vänta så länge på ultraljudet... men vad ska man göra. Har alltid velat göra 3d ultraljud men det är ganska dyrt och finns nog inte på så många ställen i Sverige. Har inga symptom förutom min blodtryck som är låg i vanliga fall så kan bli väldig yr och svimfärdig om jag står för länge. Blir spännande se hur det kommer bli framöver, andra två graviditeter var i princip likadana, lite illamående några veckor, sen hade jag halsbränna från vecka 6 till slutet och fick den av precis allt, kolsyrat, äpplen, citrusfrukter, m.m. och så hade jag förbaskade :) svampinfektioner med båda också-.... gång på gång... som drev mig till vansinne. Hoppas att jag slipper åtminstone något av dessa två :) denna graviditet. 

• Julia79

Välkommen :)

Eller hur, super mysigt <3

Har fött barn i okt, mars och maj... (2st i mars)och graviditetsmässigt tycker jag denna period är skönast att vänta barn på men nackdelen med sena höst tidiga vinterbebisar är alla sjukdomar som härjar då!!!

Min ena son fick RS, han föddes sista okt, var jätte tufft och lång sjuktid innan han blev helt frisk från allt därefter Så jag är jätte delad tankemässigt... Man behöver ju tänka mer på vad man gör vintertid å andra sidan har man ju bästa anledningen att bara få boa hemma länge <3

Sen kan man ju klara sig ifrån alla sjukdomar oxå såklart

Sååååååååå underbar känsla att lägga handen på magen och veta att det "bor någon" där <3

90pettersson skrev 2016-03-01 10:04:24 följande:

Hej allihopa! :)

Hoppar in här. Bf 10 november enligt NC, första barnet :)

Hallå! Huuur mysigt med en liten november bebis?! Man slipper vara superhöggravid mitt i sommaren sen får man bara vara inne och mysa under vintern sen till våren kan lillen krypa runt ute, ååh <3

• Julia79

Haha :))) Bra jobbat själv

Nä det förstår jag, tänkte faktiskt på om du var från Stockholm. ;)

Mina barn är 16, 13 1/2, 12år och en bebis på 11mån, så blir ett nära syskon till "sladdisen" här hemma <3

Ja lite men absolut med betoning på lite, är idag i 5+2 el 5+3 brukar sätta igång på riktigt på mig runt 6+0 ca... Så har laddat med Lergigan Comp och vanliga Lergigan, förra gången fick jag äta Primperan oxå men kräktes 24-7 ändå Typ hur långt gången är du? När brukar (ska det inte) starta för dig med illamående?

Usch, enda tråkiga tycker jag annars är det så mysigt att vara gravid... Lite sväva på moln känsla kan jag tycka

78kanel skrev 2016-03-01 12:31:17 följande:

Trevligt med ett femte barn! Bra jobbat :)

Jag kommer från mellersta Norrland kan man säga (man är inte fullt lika anonym här som i Sthlm så avvaktar med att precisera.)

Mina tidigare barn är 8 år, 6 år och nio månader. Dina då?

Jaså du börjar känna lite illamående. Alltså jag bääävar!!! Huu:(

• Julia79

Välkommen :) Nä ingen FB grupp än... Är gärna med om någon vill skapa en!

Anateresa skrev 2016-03-02 22:58:07 följande:

Hej, hoppar in här. Väntar syskon nr 3 i november. Har en snart treåring och en snart ettåring sedan tidigare

Finns det någon fb grupp än?

Svar på tråden BF november 2016