Inlägg från: Emmissara |Visa alla inlägg
  • Emmissara

BF november 2016

Sajocawa skrev 2016-03-09 20:22:45 följande:
    Vad menar du hälsomässigt?
    Oftast får man inga ultraljud bara sådär av barnmorskan, man blir bara remitterad under speciella omständigheter.. :/
    Har kroniska smärtor i magen (nerv och muskelskada) sedan lite mer än 6 år tillbaka. Smärtornas centrum sitter över vid högra äggstocken/äggledaren, så vill kolla att embryot sitter på rätt ställe, för annars kan de rent ut sagt vara livsfarligt då jag eventuellt kan ta fel sort smärtor för mina "vanliga smärtor".
  • Emmissara
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:51:08 följande:
    Då förstår jag, hoppas allt är bra då men det är det säkert! :) Det borde du ju kunna kolla så tidigt som möjligt om du blir för orolig, även om hjärtat inte hunnit börja slå än så ser man ju i alla fall vart graviditeten sitter.. :)
    aa, men jag väntar tills på måndag när jag kan prata med en bm face-to-face. Lättare att förmedla oron och även förklara problematiken. Om jag får högre smärtor så kommer jag absolut inte att chansa så kommer absolut att åka in till akuten för att kolla upp det, inte värt att chansa över en sån sak. 
  • Emmissara
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:58:22 följande:
    Tack så mycket. Och vad roligt att vi är på samma dag! :)
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:24:15 följande:
    Stort grattis! VÄL värt efter sån lång väntan!! :)

Tack så mycket, det tycker vi också :)

Hur mår ni andra? Har ni några symtom att tala om? Det sägs ju att det ska vara tidigt men allt kan ju inte gärna vara hjärnspöken?
    haha aa de är kul :) kopierar de symtomen ja skrivit tidigare idag "det värsta just nu är illamåendet och yrseln, har varit sängliggande idag. Som tur är så studerar jag på distans så jag kan lika gärna studera ifrån sängen när jag orkar. Jag har lite ömma bröst men jag har en underbar sport-bh från VS som gör att jag inte känner av de under dagarna, bara när jag tar av mig den på natten. "

så tror inte att dina symtom är hjärnspöken :D 
  • Emmissara
    Alorac82 skrev 2016-03-10 07:44:45 följande:

Hoppar in här också, den andra novembertråden jag har skrivit i verkar ha dött ut lite.
    Jag är v. 7+0 idag, alltid lite kul att byta vecka tycker jag. Det är tredje barnet och det blir en sladdis, våra tjejer är 9 och 11 i år. Än så länge har den här graviditeten varit väldigt annorlunda mot tjejernas. Då spydde jag hela tiden från v.4-de är födda och jag var bara sugen på pizza och godis och andra onyttigheter. Nu är jag bara sugen på grönsaker, bubbelvatten och pastasallad. Och mår bara illa om jag äter choklad eller grejar med kött. Hoppas det är ett bra tecken att det är annorlunda den här gången eftersom jag har haft svår havandeskapsförgiftning med tjejerna som ledde till lite olika komplikationer.

hmm du kanske väntar en pojke? av vad jag har hört så sägs de att om man är sugen på mycket frukt o grönsaker så är de större chans att det är en kille, om man är sugen på sötsaks så är de större chans att de är en tjej. Har testat detta på 3 kompisar och de har stämt på dom, jag är sugen på mycket grönsaker och juicer mm så jag gissar redan på att jag väntar en kille även fast jag bara är i v4+5, dock blir jag självklart glad av vad det än blir.
  • Emmissara
    MaalinH skrev 2016-03-10 09:00:41 följande:

Hej allesammans.. väntar mitt andra barn, hoppas de går vägen denna gång då jag fick mf i somras. Jag är idag på 4+5, bf 12 november. 1 vecka innan Min stora tös fyller. Haha!

Jag hörde att de ska finnas en fb grupp? Kan någon lägga till mig som vän på fb? Å sedan in mig i gruppen? :)

är också på v4+5, på ena stället står de att jag har bf den 11 och på ett annat ställe står de den 12, men båda säger att jag är i v4+5, haha 

Jag kan lägga till dig, skickar pm
  • Emmissara
    angieelander skrev 2016-03-10 10:20:10 följande:

hej har fortfarande inte blivit tillagd i FB-gruppen är på 4+6 idag och är ett vrak. inga symtom förutom ryggont vilket man läst är ett "tecken" för missfall.. ska ringa MVC och kolla om man ev kan betala för tidigt vul kommer bli galen annars.. är verkligen ett "stressmonster" stressad dygnet runt och kan knappt sova. hur är det med er?? kram

skicka ett mail till mig med vad du heter på fb så lägger jag till dig tillfälligt som vän och lägger in dig i gruppen. (Kan inte skicka mail till dig) 

Hoppas att du inte har mf på g <3
  • Emmissara
    JLEL skrev 2016-03-10 14:23:26 följande:
    Kan inte svara :/ heter Plain Jane
    Saknar profilbild. Hunden som omslagsbild.
    Finns jättemånga som heter de, och just nu har ja inte tid att gå igenom dom o försöka hitta rätt. Får se om ja hinner senare ikväll (har flera arbeten som ska in innan måndag)
  • Emmissara
    JLEL skrev 2016-03-10 15:34:45 följande:
    Om man söker på min mail så kommer bara jag upp :)
    Hoppas du får tid. Eller nån annan. Har skrivit till de som säger "skriv till mig" i över en veckas tid.
    har skickat vänförfrågan
  • Emmissara
    Pernilla pöna skrev 2016-03-11 09:26:31 följande:

Hej!

Tänkte om det var okej att hoppa in här.

fick ett plus här om dagen är i v5 (4+6) beräknad 11 november.

Min största oro är att få missfall hade ett i oktober då var jag i v 16 när det hände, har en stor oro för att det ska hända igen, men som sagt för väll försöka tänka positivt och inte tänka så mycket på det.

Har en 3 åring här hemma.

Grattis och välkommen hit, vi är på exakt samma dag med bf den 11 nov. 
    Har också en oro över missfall, hade ett tidigt för snart 2 år sedan och detta är första gången vi har fått ett plus sedan dess. 
  • Emmissara
    sagalo skrev 2016-03-15 22:19:09 följande:
    Har inte heller fått någon inbjudan :/ borde det kommer upp som avisering på fb eller?
    det kommer inte upp på fb, utan det kommer på själva mailen. Där får du godkänna att du vill vara med i gruppen.
  • Emmissara
    sagalo skrev 2016-03-15 22:33:27 följande:
    Hmm ok! Inte fått på mailen heller. Kanske inte fått någon inbjudan då? Mailade adressen som någon la ut här :)
    Jag har inte varit aktiv här på FL på snart en vecka, så vet inte om de är så att de finns 2 fb grupper. Jag är iaf med i den som startades i början. Om du vill vara med i den jag är med i så kan du skicka ett pm till mig med vad du heter på fb så kan ja tillfälligt lägga till dig som vän och sen lägga in dig i gruppen. 
  • Emmissara

Konstigt, jag har så att alla som är inloggade på fl kan se min profil och andra har kunnat skicka till mig.

Men aa det är samma grupp som jag är med i.

sagalo skrev 2016-03-15 22:55:28 följande:

Verkar vara 2 grupper. Men kan inte pma dig, står att du är privat.Är det samma grupp som emmissara är med i? Pmar dig iaf :)

• Emmissara
    Eva Marie skrev 2016-03-18 15:42:08 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar gärna in. Grattis till er alla!

Jag är i vecka 6 (5+5), väntar mitt första barn. Har bf 12 nov. Jag har heller inga symtom förutom lite ömma bröst och hunger. Det gör mig lite orolig... Nästan så att man VILL må illa. Vet ni om det finns fb-grupp för oss?

Hej :) är beräknat en dag före dig :D 

aa det finns en fb grupp, Skicka din mail som du använder till fb i ett PM så kan ja försöka lägga till dig :)
  • Emmissara
    mamalolo skrev 2016-03-20 10:26:51 följande:

Ni som är kring 4+1-3 och testat idag ?hur starka plus fick ni?

Såhär såg mina test ut på lite olika dagar.
  • Emmissara
    Matl skrev 2016-03-20 18:11:12 följande:
    Ja var nog runt samma vecka för mig med.. tror nästan det var värst runt vecka 10-11 då jag kräktes oxå.. Jag åt oxå lergigan comp och det hjälpte mig med! Hoppas iaf att denna gång blir lindrigare!

Jag har så jäkla ont i mina bröst och speciellt det högra...alltså det gör verkligen oooont och kan knappt gå utan att det gör så ont.. känns ibland som när man ammar och dom är fyllda och spänner liksom Haha.. Måste köpa nån bekväm sport-bh eller nått för detta är inte skönt alls.. hade inte såhär ont med mina andra två.
    Ja har också riktigt ont i mina bröst. Jag kan inte ha på mig en vanlig bh, utan sedan ja fick reda på att ja va gravid för 2 veckor sedan så har jag haft på mig en stort bh från Victoria Secret, dom är jätteskönt och stabila, rekommenderar dom verkligen. Jag har en där det är en dragkedja framåt och det är guldvärd när man ska ta av och på den.
  • Emmissara
    vanjastina skrev 2016-03-21 15:38:40 följande:

Ni som testat med digitalt, när har ni fått 3+? Jag tänkte testa på torsdag i v 5+3, det har då gått en vecka sedan mitt 2-3 veckor.

jag testade med digitalt när ja va i v5+3 och fick 3+
  • Emmissara
    vanjastina skrev 2016-04-16 22:40:43 följande:

Ni andra som mår illa och kräks, finns det någon mat ni får i er och får behålla? I princip det enda jag kan äta utan att kräkas direkt är sådant där runt pärlan-bröd med lite smör och smaklös ost på. Försöker att äta t ex filmjölk med blåbär/hallon, smoothies, frukt.. Men det bara kommer upp igen efter en stund. Kanske hinner kroppen ändå ta upp lite vitaminer osv, hoppas det.

Vägde mig igår och står åtminstone still på min startvikt - är rädd för att tappa i vikt pga kräkningarna då jag redan är smal och inte har mycket att ta av. Förra graviditeten tappade jag 4 kg de första veckorna då jag knappt fick i mig någon mat alls.

Statusen just nu är hursomhelst soff- eller sängläge.. Har ingen ork, är yr och känner mig svimfärdig så fort jag gör något. Illamåendet och den ständiga bakfyllekänslan är värst! Att träna just nu är absolut inte att tänka på, vilket gör mig deppig.. Dagarna känns så oändligt långa. Är sååååå avundsjuk på er som inte har några symptom eller bara känner litegrann!

När min illamående va som värst så kunde jag bara behålla plättar, inte många per gång men åt varannan timma ibland tom en gång i timman om jag inte vågade få i mig mycket. 

hoppas på att du mår bättre snart :)
Svar på tråden BF november 2016