BF november 2016
Oftast får man inga ultraljud bara sådär av barnmorskan, man blir bara remitterad under speciella omständigheter.. :/
Hoppar in här också, den andra novembertråden jag har skrivit i verkar ha dött ut lite.
Jag är v. 7+0 idag, alltid lite kul att byta vecka tycker jag. Det är tredje barnet och det blir en sladdis, våra tjejer är 9 och 11 i år. Än så länge har den här graviditeten varit väldigt annorlunda mot tjejernas. Då spydde jag hela tiden från v.4-de är födda och jag var bara sugen på pizza och godis och andra onyttigheter. Nu är jag bara sugen på grönsaker, bubbelvatten och pastasallad. Och mår bara illa om jag äter choklad eller grejar med kött. Hoppas det är ett bra tecken att det är annorlunda den här gången eftersom jag har haft svår havandeskapsförgiftning med tjejerna som ledde till lite olika komplikationer.
Hej allesammans.. väntar mitt andra barn, hoppas de går vägen denna gång då jag fick mf i somras. Jag är idag på 4+5, bf 12 november. 1 vecka innan Min stora tös fyller. Haha!
Jag hörde att de ska finnas en fb grupp? Kan någon lägga till mig som vän på fb? Å sedan in mig i gruppen? :)
hej har fortfarande inte blivit tillagd i FB-gruppen är på 4+6 idag och är ett vrak. inga symtom förutom ryggont vilket man läst är ett "tecken" för missfall.. ska ringa MVC och kolla om man ev kan betala för tidigt vul kommer bli galen annars.. är verkligen ett "stressmonster" stressad dygnet runt och kan knappt sova. hur är det med er?? kram
Hej!
Tänkte om det var okej att hoppa in här.
fick ett plus här om dagen är i v5 (4+6) beräknad 11 november.
Min största oro är att få missfall hade ett i oktober då var jag i v 16 när det hände, har en stor oro för att det ska hända igen, men som sagt för väll försöka tänka positivt och inte tänka så mycket på det.
Har en 3 åring här hemma.
Konstigt, jag har så att alla som är inloggade på fl kan se min profil och andra har kunnat skicka till mig.
Men aa det är samma grupp som jag är med i.
Verkar vara 2 grupper. Men kan inte pma dig, står att du är privat.Är det samma grupp som emmissara är med i? Pmar dig iaf :)
Hej tjejer! Jag hoppar gärna in. Grattis till er alla!
Jag är i vecka 6 (5+5), väntar mitt första barn. Har bf 12 nov. Jag har heller inga symtom förutom lite ömma bröst och hunger. Det gör mig lite orolig... Nästan så att man VILL må illa. Vet ni om det finns fb-grupp för oss?
Ni som är kring 4+1-3 och testat idag ?hur starka plus fick ni?
Ni som testat med digitalt, när har ni fått 3+? Jag tänkte testa på torsdag i v 5+3, det har då gått en vecka sedan mitt 2-3 veckor.
Ni andra som mår illa och kräks, finns det någon mat ni får i er och får behålla? I princip det enda jag kan äta utan att kräkas direkt är sådant där runt pärlan-bröd med lite smör och smaklös ost på. Försöker att äta t ex filmjölk med blåbär/hallon, smoothies, frukt.. Men det bara kommer upp igen efter en stund. Kanske hinner kroppen ändå ta upp lite vitaminer osv, hoppas det.
Vägde mig igår och står åtminstone still på min startvikt - är rädd för att tappa i vikt pga kräkningarna då jag redan är smal och inte har mycket att ta av. Förra graviditeten tappade jag 4 kg de första veckorna då jag knappt fick i mig någon mat alls.
Statusen just nu är hursomhelst soff- eller sängläge.. Har ingen ork, är yr och känner mig svimfärdig så fort jag gör något. Illamåendet och den ständiga bakfyllekänslan är värst! Att träna just nu är absolut inte att tänka på, vilket gör mig deppig.. Dagarna känns så oändligt långa. Är sååååå avundsjuk på er som inte har några symptom eller bara känner litegrann!