BF november 2016
Wiho fick 3+ på det digitala idag... Jag har ju också ett MA i ryggen så det är sån jäkla lättnad att ta dessa test.. Nu är det sluttestat så hoppas jag att allt ser bra på ul om ett par veckor!
Wiho fick 3+ på det digitala idag... Jag har ju också ett MA i ryggen så det är sån jäkla lättnad att ta dessa test.. Nu är det sluttestat så hoppas jag att allt ser bra på ul om ett par veckor!
Gjorde ett digitalt precis men fick fortfarande 2-3 veckor och är nu jätteledsen. Har googlat och förstått att det finns felmarginal men är ändå väldigt orolig
Gick in för att se om det fanns någon sådan här tråd och jäklar, vad inlägg det var! Kul!
Hej!
Jag är 28 år, bor norr om Stockholm och plussade för två veckor sedan. Har en dotter sedan tidigare som är född i mars 2014. Då jag haft blödningar under några dagar fick jag göra ett ultraljud igår, och det verkar stämma som jag trodde att jag är i vecka 6 (5+4). Syntes ju inte mycket, då det är så tidigt. En mörk liten böna, 9,9 mm lång. Vilket inte alls motsvarar hur jag känner mig, svullen och ser redan gravid ut... Ytterligare ett ultraljud om två veckor för att se så pyret växer som det ska.
Jaha... Hm, det vet jag faktiskt inte. Hon verkade så stressad att jag inte blev riktigt klok efter besöket. Var så nervös att jag inte tänkte på att ställa frågor... Skulle haft hälsosamtal idag, men hon sa såhär: "Jag tycker att vi bokar om hälsosamtalet så du inte går runt och blir för glad om något skulle gå fel". Tack för den...
Hur kommer det sig att du också får göra ultraljud så tidigt också? Vet att de inte gjorde något sånt med min dotter, där gick jag privat för att få en liten tjuvkik kring vecka 8. Min dotter fyllde just två och jag känner som du, dagarna bara flyger iväg, det lät gå snabbare den här gången :)
Hur gör man om man vill göra ett VUL? Går in i vecka 6 imorgon tror jag. Ska på sånt där samtal den 8 april. Så är långt kvar innan jag får veta något mer. Men vill ju liksom veta och se om det verkligen är på riktigt!
Är det någon som vet vad man kan göra mot sin förstoppade mage? Tidigare erfarenheter, husmors tips mm...
Hejsan!
Va roligt att jag hittade till denna tråden.
Plussade nu på morgonen, efter att ha haft två svaga tidigare i veckan men ett "inte gravid" på digital igår eftermiddag. Kände mej gravid (haft missfall för ca.2 månader sen med tvillingar) så iaf tog ett test med morgonurin, och fick gravid ! Så jäkla lättad att de va som jag kände, och glad ! Hoppas detta går vägen iaf! Enligt app har jag BF 29 nov, men på Cleanblue står de vecka.1-2 så lite oklart om jag ens är i rätt grupp kanske, men de viktigare va att jag fått plussat ! Wille
Nästa vecka ska jag göra ett ultraljud , längtar sååå mycket. Ringde och bokade dagen efter jag plussade, bim hade inte ens varit och hon i telefonen lät lite skeptisk men jag fick en tid iaf :D.
Ska göra det på mama mia city. Kommer vara i vecka 10 (9+1) och undrar om det är någon som vet om det är vul eller vanligt ul man får göra där?