Inlägg från: monn |Visa alla inlägg
  • monn

BF november 2016

Skönt! Jag gjorde samma! Tänkte ta ett till nästa vecka och hoppas det visar 3+ :)

Bell13 skrev 2016-03-13 05:58:31 följande:

Gjorde ett digitalt i torsdags som visade gravid 1-2 v och blev lite orolig för det inte visade 2-3 v så jag tog ett till nu på morgonen som visade gravid 2-3 v och känner mig så oerhört lättad. Kanske löjligt men vid mina missfall har inte veckorna ökat från 1-2.

Är så glad nu

• monn

Samma här! Är det ert första barn? Vi har försökt i 2 år och sju månader, stod i kö för IVF, har så svårt att tro att detta är sant :)

Bell13 skrev 2016-03-13 06:51:50 följande:

Precis vad jag planerar också och visar det +3 då slutar jag testa och väntar in ultraljudet bara.

• monn

Tack!! Och grattis till er med :) härligt med en stor familj! Jag och min man är båda 30 år och detta är vårt första barn! det är oerhört kämpigt med de negativa testerna, därför kan jag inte riktigt sluta njuta av de positiva testerna nu, älskar att se tcå streck, känns liksom som en dröm :)

Bell13 skrev 2016-03-13 08:24:20 följande:

Det här är mitt fjärde barn har två barn med en annan man och de är 14 och 10 år så träffade jag min nuvarande sambo och vi ville ha ett gemensamt men det blev inget. Vi började försöka i juli 2012 och kontaktade en ivfklinik i april 2013 för det inte blev något och pga min ålder då 38 år och skulle fylla 39. Vi gjorde fyra ivf och det blev två graviditeter som först slutade i ett ma och den andra blev missfall, båda hade avstannat i v 8.

Vi gjorde vår sista ivf i juni 2014 och började då tänka på äggdonation. Sen kom inte min mens i juli och när den var 9 dagar sen gjorde jag ett test som visade gravid. Kändes som ett litet mirakel. Nu efter jul pratade vi om ett syskon och att försöka fram till sommaren. Jag blev gravid på andra försöket och är så oerhört glad.

Det är så oerhört jobbigt med alla dessa negativa tester det blivit genom åren och säkert för dig med. Det gäller att inte ge upp och fortsätta kämpa. Stort grattis om jag inte sagt det redan skönt att du slapp ivf för det kan vara oerhört tungt med alla dessa hormoner.

• monn

Välkommen och grattis!!! :) oj! Det var tidigt! Hoppas lillhrn stannar längre! har du några symptom?

kajsaa skrev 2016-03-13 13:24:49 följande:

Får man vara med? Plussade i veckan. Bf 13/11. Har en son född 2012. Skulle kommit 28/11 men kom ut i augusti istället, i vecka 25+0. Idag en pigg kille:) hoppas lille hen i magen stannar längre:)

Jag är 29 år och bor i Skåne!

• monn

Jag har ungefär samma!! Jätteömma bröst, mycket trött och börjar få molvärk... Men det är första barnet så har inget att jämföra med :)

kajsaa skrev 2016-03-13 17:14:45 följande:

Jag har superont i brösten. Och känner redan sv tröttheten. Vilket skrämmer mig lite... Jag hade rätt få negativa symtom när jag väntade Sigge men jag var såååååå trött. Fick ta ut 30 min extra lunch varje dag och sova... Men det släppte i vecka 13 som tur är:) själv då?

• monn

Jag äger också Aco Gravid :)

vanjastina skrev 2016-03-15 05:20:52 följande:

Innan jag blev gravid åt jag tillskott av folsyra och D-vitamin, nu har jag övergått till "ACO gravid" som min barnmorska rekommenderade min förra graviditet :)

• monn

4+4 fick jag 2-3, nu är jag i 5+2 och väntar på att få se 3+ :) väntar med att testa tills helgen! Spännande!

vanjastina skrev 2016-03-15 10:16:16 följande:

Det här undrar jag med! Är i v 4+1 och får hem två digitala imorgon. Tänkte testa på torsdag morgon, då borde jag ju få "2-3" eftersom det då gått 17 dagar sedan ÄL (hade ÄL 29 februari). Man borde väl kunna få "2-3" från 14 dagar efter ÄL och framåt tänker jag..? Fast det kan säkerligen diffa något. Uppdatera hur det går!!

• monn

Vad härligt!!! Hur långt gången är du exakt?:) jah tänkte också ta ett till i dagarna..

irrbloss_83 skrev 2016-03-18 06:37:07 följande:

Här känns det mycket bättre efter morgonens 3+ i alla fall. Ska verkligen försöka slappna av nu och bara vänta in ultraljudet om ett par veckor.

• monn

Okej! Vad nära vi är! Jag är 5+5, 28-31 dagars cykel, ägglossning runt 20/2. Borde ju visa 3+ imorgonbitti? :)

irrbloss_83 skrev 2016-03-18 07:04:53 följande:

Jag är i 5+6 idag, har varit lite nojig för att jag inte har några symtom... Fast egentligen har jag ju lite symtom bara inte så mycket som alla andra verkar ha :P

Hur långt gången är du?

• monn

Jag har precis samma sovmönster nu också! Jättekonstigt! Vaknar av att jag är kissnödig och hugrig!!

Bell13 skrev 2016-03-19 12:49:44 följande:

Jag somnar 21 på kvällen och vaknar 4.30 sen sover jag 1 h på eftermiddagen med är så sjukt trött. Illamående var tredje dag ungefär. Men det blir väl värre. Rätt skönt att ha symptom

Svar på tråden BF november 2016