Inlägg från: Let it Rain |Visa alla inlägg
  • Let it Rain

BF november 2016

Jag blir så trött på mig själv att jag inte kan sluta oroa mig för MA/MF. Jag skulle bli så glad om jag kände ett tydligt symptom någon gång, men de lyser med sin frånvaro. Är det nån som vet hur tidigt man kan göra ett VUL och se nåt alls? Jag vet att det är för tidigt nu, men jag känner att jag inte riktigt kan vänta tills jag är i v 10 för att kolla (det är då jag har fått tid hos BM). 

• Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-14 12:18:07 följande:
    Jag har gjort im7+1 då såg man pyttelite men hjärtat såg man i alla fall.
    Ok, tack!
  • Let it Rain
    Trasan87 skrev 2016-03-14 16:35:54 följande:
    Vecka 8 ska man kunna göra i Sthlm iaf, mamma mia gör tidiga.
    Jag bokade in mig hos dem förut, men tyvärr fick jag inte tid förrän den 13 april.
  • Let it Rain
    Trasan87 skrev 2016-03-14 18:03:17 följande:
    Okej då kanske man ska ringa och boka en tid redan nu! Vilken vecka är du i då?
    Början på 5.
  • Let it Rain
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 19:13:22 följande:

Hej :)

Har inte hunnit läsa igenom tråden men hoppar gärna in här.

Går in i v 5 imorgon. Bf 21 november. Blir vårt första barn.

Skall på vul om 3 veckor :)

Jag har samma datum gör BF som du! Blir även mitt första. :) Hur gammal är du och var bor du? Har ni försökt länge?
  • Let it Rain
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-14 20:19:30 följande:

Vad äter ni för vitaminer ? Jag har ju ätit folsyra i flera år men undrar om jag ska byta till något annat nu med "allt i"

Hsr läst om några men vilken ska man välja ? Gravid ? Kvinna ?

Lr bara ta folsyra och fortsätta med varierad kost ,mycket fisk grönsaker & ren mat ? Har inte bokat samtal med barnmorska ännu men minns att förra gången var de mest en vägning och några häften man fick. .minns inte vad hon sa om vitaminer

Jag äter Thorne Basic Prenatal samt MumOmega, blev rekommenderad dem eftersom de inte innehåller några tillsatser.
  • Let it Rain
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 21:16:33 följande:
    Jag är 30 och bor i Stockholm. Du?

Ganska roligt faktiskr. Ci fick påbörja ivf. Stimuleringen resulterade i endast 2 äggblåsor. Så de tog inte ut äggen utan vi fick ta en spruta så de släppte. 8 dagar senare fick jag plus. Kliniken sa att detta är ovanligt och blev lika flrvånade som oss att vi är gravida. :) nu väntar jag ivrigt på vul för att se om de 2 äggblåsorna släppte och om de ligger tvillingar där inne.
    Wow, vilken solskenshistoria! Jag är också stockholmare, men är något äldre (fyller 37 senare i år). Blev gravid på fjärde försöket naturligt. Trodde att det skulle ta bra mkt längre tid eftersom jag har fått höra att jag hade lite ont om ägg via tester jag gjort, men tydligen är kvaliteten rätt bra ändå. Eller det återstår väl att se eftersom jag just plussat och vad som helst kan hända.
  • Let it Rain
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 21:16:33 följande:
    Jag är 30 och bor i Stockholm. Du?

Ganska roligt faktiskr. Ci fick påbörja ivf. Stimuleringen resulterade i endast 2 äggblåsor. Så de tog inte ut äggen utan vi fick ta en spruta så de släppte. 8 dagar senare fick jag plus. Kliniken sa att detta är ovanligt och blev lika flrvånade som oss att vi är gravida. :) nu väntar jag ivrigt på vul för att se om de 2 äggblåsorna släppte och om de ligger tvillingar där inne.
    Du får gärna PMa förresten, det vore kul att ha kontakt. :)
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-15 07:12:35 följande:

Någon mer än jag här som är vegetarian? :) Jag är demivegetarian, dvs förutom vegetarisk kost så äter jag ägg, mjölk och fisk. Jag tränar relativt mycket också så man blir ju lite nojig att man inte får i sig allt som man behöver/att man tränar för hårt/äter för lite nu när man är gravid. När jag var gravid med min dotter så åt jag kött också så då var jag inte så nojig gällande det ;p

Lika här! Jag äter dock precis som du ägg, mjölk, fisk/skaldjur samt tränar en del (dock ej regelrätt styrketräning).
  • Let it Rain

Här är en till som oroar sig. Jag känner mig inte ett dugg gravid och de få symptom jag hade tidigare (lite molande i magen innan BIM och gaser) har nu också försvunnit helt. Det spelar ingen roll att jag vid båda mina tidigare graviditeter som jag avslutade självmant inte heller hade några symptom, jag oroar mig ändå. :(

Svar på tråden BF november 2016