Inlägg från: Matl |Visa alla inlägg
  • Matl

BF november 2016

Let it Rain skrev 2016-03-12 09:40:11 följande:

Eller hur! Vi spolar fram tiden snabbt som attans till v.12. :D Jag har heller aldrig haft ett MF, men oroar mig likväl.

Har som sagt tidigare varit gravid (men avslutade den graviditeten själv i v.12) och hade då inte ett endaste graviditetssymptom. Jag hade till och med en blödning under tiden för mens, så jag tog bara testet för att blödningen var så kort och konstig (använde p-medel dessutom). Tur att jag var uppmärksam, för kvinnorna i min familj ser man inte att de är gravida förrän precis i slutet. :o

Ja eller hur, vi spolar fram tiden tycker jag!! Men tiden kommer nog gå fortare än man tror..

Nej precis man behöver faktiskt inte ha massa symptom heller. Alla är ju olika och symptomen kan ju komma och gå hela tiden. Vet att det var så med mina andra två oxå.. Haha ja vilken tur då att du hann upptäcka graviditeten i tid! Är detta ditt första barn?
  • Matl

Grattis till alla som plussat! Kul oxå att vi är några stycken som väntar tredje barnet

• Matl

Smart det där att ta digitala test som ni gör för att lugna er själva att det går bra och går som det ska.. kanske man ska göra det själv I vilken vecka ska man ta då för att få 2-3 eller 3+ då?

• Matl
    Bell13 skrev 2016-03-13 08:41:23 följande:

I v 4+1 fick jag 1-2 och idag på 4+4 fick jag 2-3 och från v 5+1 ska man då få 3+ kan ju säkert diffa lite mer beroende på när ägget fäste. Det viktiga är ju att det ökar. Får du 1-2 och 10 dagar senare fortfarande har samma vecka är det nog läge att fundera lite.

Okej tack för svar! Ska kanske köpa hem två test och prova för att lugna sig lite då.
  • Matl

Jag känner inte heller av mina symptom hela tiden...dom kommer och går liksom... man blir ju lite nojig och orolig imellanåt men försöker tänka positivt..

• Matl

Nån mer här som får som "yrselattacker" ibland? Typ som att det snurrar till lite och man blir yr och illamående.. Usch har fått det några gånger, senast nyss och nu mår jag illa.. Men är väl "bra" kanske att man har symptom..? :-P

• Matl
    Let it Rain skrev 2016-03-13 21:52:31 följande:

Jag byter gärna! Jag är snarare orolig pga bristen på symptom. Är jag verkligen gravid? :/

Förstår det...jag vill ha symptom på ett sätt men just detta med yrseln är så obehagligt.. klart du är gravid ändå! Du får njuta medans du mår bra
  • Matl
    Stardust2016 skrev 2016-03-13 22:39:58 följande:

Jag har fått det flera gånger. Riktigt läskigt ibland, speciellt på jobbet.

Jag har ganska lågt blodtryck i vanliga fall och under grav sjunker väl blodtrycket? Tror iaf inte det är något farligt/omormalt.

vanjastina skrev 2016-03-14 06:09:21 följande:

Jag har också haft så den senaste veckan! Allt snurrar till och jag måste sätta mig, superobehagligt.

Skönt att man inte är ensam om det iaf.. Jag har lågt blodtryck jag med så kanske har med det att göra då.. Får hoppas det inte blir värre bara
  • Matl

Jag började äta Aco "gravid" idag. Verkade täcka upp behovet bra när jag läste runt lite om dom.. Vid mina andra två graviditeter så har jag inte ätit sånt och det gick ju bara bra det med Men denna gång ville jag ta lite extra vitaminer och mineraler kände jag.

• Matl

Jag får nog hem två digitala cb idag och tänkte testa för att se att det ökar bra och få 2-3 och sen 3+ då för att lugna oron om missfall. När ska det visa 2-3 om jag hade ÄL ca 28 februari och är i vecka 4+2 nu?

Svar på tråden BF november 2016