Inlägg från: 879214 |Visa alla inlägg
  • 879214

BF november 2016

Anonym (30/11) skrev 2016-03-31 14:26:47 följande:

om jag vill göra ett VUL privat, kan dom då neka mig?

nej det kan dom inte om du betalar. men dom kanske kräver att du är ett visst antal veckor gången för att göra det ? tror dock inte det, man borde kunna göra fr v 6.
  • 879214
    90pettersson skrev 2016-03-31 17:37:23 följande:

Nästa vecka ska jag göra ett ultraljud , längtar sååå mycket. Ringde och bokade dagen efter jag plussade, bim hade inte ens varit och hon i telefonen lät lite skeptisk men jag fick en tid iaf :D.

Ska göra det på mama mia city. Kommer vara i vecka 10 (9+1) och undrar om det är någon som vet om det är vul eller vanligt ul man får göra där?

om du är i v 10  borde det vara UL, här i göteborg gör dom det iaf från v 9 (8+0).
  • 879214

alltså någon mer än jag som inte känner sig gravid? jag kan inte tänka mig att det finns något i mig... känner mig som vanligt :S är i v 6.

• 879214
    boniish skrev 2016-03-31 20:20:52 följande:
    Har du kollat ännu? Är oxå i v 6 känner växtvärk endast dagligen , så jobbig & ont i ryggen o flygningar annars inget annat .
    inte ännu, ska på UL den 26 april. växtvärk är ju ett bra tecken!
  • 879214
    Sajocawa skrev 2016-03-31 21:24:18 följande:
    Haha jag tänkte likadant första gången jag skulle dit i förra graviditeten..
    Men tänkte att det är bättre att ha fylld blåsa och om det är vul så kan man ju bara kissa ;)
    Förresten var jag också så jädrans kissnödig den gången, man var ju inte direkt van att hålla sig så länge så när vi låg och gjorde ultraljudet och hon förde apparaten över magen så sa hon helt plötsligt: och här kan jag se din urinblåsa, du är vääääldigt kissnödig ser jag...
    Hahaha höll på att kissa på mig!!
    jobbigt att man måste ha fylld blåsa vid UL, måste den vara sprängfull? jag hatar nämligen offentliga toaletter.. ska göra UL 3 mil hemifrån..
  • 879214
    Sajocawa skrev 2016-03-31 21:53:48 följande:
    Haha nej verkligen inte sprängfylld som min var men det är ju svårt att beräkna liksom..
    Bara du inte har kissat precis innan så går det nog bra :)
    okej! :)
  • 879214
    nyckelpiga80 skrev 2016-04-01 06:07:17 följande:

Tänkte jag skulle lägga upp mitt UL.

Svindlar fortfarande när jag tänker på lilla mini där inne.

Är just nu i vecka 10 (9+2)

vilken liten plutt :D vilken vecka va du i när du gjorde det ? det va UL alltså inte VUL?
  • 879214
    Ninni87 skrev 2016-04-02 21:42:53 följande:

Ni som redan gjort Ul eller snart ska, går ni privat?

Har för mig jag hade rul först i v17 med dottern men vill inte vänta så länge :( käner mig precis som vanligt förutom utebliven mens o svullen mage på kvällarna, så ibland undrar jag om jag verkligen är gravid.

jag har bokat ett privat men om jag får ett av barnmorskan (gratis) så avvbokar jag det privata. vet inte förrän den 20 april hur det blir.

känner precis som du, mår helt som vanligt förutom utebliven mens och svullen mage (fast typ hela dagarna inte bara kvällar). inga andra symptom alls, tror faktiskt inte jag har en bebis där inne..
  • 879214

Jag är i v 6 och får ibland kraftig mensvärk (+ illamående så känns som ja vill spy av smärta), men efter att ha vart på toa o gjort nr 2 så försvinner den där kraftiga mensvärken, efteråt har jag bara svag mensvärk typ molvärk, himla konstigt tkr jag, någon som haft likadant? Det är mensvärk och inte "toanödig-ont" jag har, känner skillnad på det där i vanliga fall.

• 879214
    Maria_Mango skrev 2016-04-03 08:14:23 följande:
    Kan det inte vara "tarmont" ändå? Nedre tarmarna liksom? De svullnar ju upp under den tidiga delen av graviditeten. Och det kan säkert bli smärta på nåt sätt. Om det försvinner av nummer 2 är det nog ingen fara hursomhelst!
    Nja alltså detta jag kände var verkligen mensvärk :o ja den värsta smärtan försvinner efter toabesök men det molar ännu, som en svag mensvärk.
Svar på tråden BF november 2016