879214 skrev 2016-04-26 20:50:10 följande:
Hej alla,
Jag har senaste dagarna haft mycket mensvärk och även blödningar i tre dagar (mörkröd slemmig, ursäkta äcklig info). Har verkligen känt känslan att detta ser inte bra ut alltså, det kommer gå åt skogen. Bokade in ett ultraljud som jag var på idag och HJÄRTAT TICKADE!!! storleken stämde på dagen, 9+0 idag. Såklart jättechockad o glad över beskedet MEN min fråga till er, har ni någon gång haft ett pågående missfall fast fostret lever? Ultraljudsläkaren sa att det sker, men hon tyckte allt såg perfekt ut just nu och kunde heller inte se var blödningen kom ifrån (den var iaf inte från livmodern).
Hur går det för er?
Hej
Fick en rätt så kraftig blödning i början av v 12 och trodde också att det var kört. Åkte in till gynakuten där vi fick se ett friskt levande foster. Har nu varit tillbaka igår (v 13+1) på ultraljud för att kolla hur allt ser ut. Blöder fortfarande fast inte mycket, mer som flytningar med gammalt blod i. Fostret levde och verkade må bra och läkaren sa att min blödning antagligen beror på att min moderkaka ligger rätt nära livmoderhalsen. så blödningar i graviditeten verkar kunna bero på fler saker än missfall som också var min första tanke då det började blöda. Och om läkaren sa till dig att du inte blödde från livmodern så är det nog ingen fara, håller tummarna för det!