Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

BF november 2016

RapidAngel skrev 2016-03-08 17:10:40 följande:

Ja tänk...vilken resa ni har gjort! Stort! Tänk att det har fastnat nu! Har resan fört er närmare varandra? Produktionssex är ju inte superhett, men det är ju ändå spännande:) Vi har hållt på exakt ett år nu. Jag är också supernojig pga brist på symptom. Jag är ju iof sjukt sur och har lite mensvärk, men ingen järnsmak, onda bröst eller speciellt illamående....jag har också fått datum för Vul pga att jag är nojig, men mitt är redan nu på fredag! Tror inte det kommer att visa så mycket när sköterskan räknade att jag bara är i 4+4 eller nåt sånt. Men jag har fyllt högkostnadsskortet så det är bara att boka ny tid gratis om vi inte ser nåt. 18/3 är perfekt datum! Vilken vecka kommer du att vara i då?

Vi har inte glidit ifrån varandra pga produktionssex. När vi började med ivf skulle jag säga att vi kommit närmare varandra. Tyckte ni det var jobbigt med produktionssex?

När vi får göra vul kommer jag vara i v.8 (7+4) ca 1,5 vecka kvar, känns sååå långt borta!
  • Iskristall
    lillaskräp skrev 2016-03-11 12:30:14 följande:

Testade med CB digital igen idag 5+1 och fick 3+. Har så svårt att tro att det är någonting där inne bar eftersom jag inte har några känningar alls. När jag var gravid med sonen hade jag ordentlig molvärk och ömma bröst vid det här laget.

Jag är på 6+4 idag och har inte heller några känningar alls. Jag har också väldigt svårt att tro att det växer nåt där inne!
  • Iskristall
    linolin skrev 2016-03-11 17:26:18 följande:

Skrev ett inlagt i onsdags!

När jag vaknade så kände jag på mig att nåt skulle ske och tyvärr så hade jag rätt. Fick mitt 3 missfall och igår kväll började det ordentligt. Sjukt less. Har haft tre st efter varann så nu blir det utredning på gyn på måndag. Alla i v 6.

5+0 , 5+2 och nu 5+6. Är 36 år och fullt frisk och har två barn men skulle vilja njuta en sista gång. Så får se vad vul visar och vad de på gyn säger. Lycka till alla andra.

Beklagar verkligen!
  • Iskristall

Grattis till nya plus!

Jag gjorde som flera av er planerar, tagit cb och följt med veckoindikatorn. Förra måndagen fick jag 3+ så skönt att se det resultatet! Nu ligger jag här illamående, det startade i helgen. Hade typ inga symptom och trodde jag skulle slippa illamåendet, men inte då urk

• Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-03-13 09:27:13 följande:

Usch, känner mig orolig idag. Har så jäkla lite symtom att jag är rädd att nåt ska vara fel. Det enda jag egentligen känner är att jag är varmare än vanligt, men inget direkt illamående eller luktkänslighet. Brösten bara liiiiite ömma. 

Är i 5+1 idag så det är tidigt än förstås... Nån annan som inte heller har så mycket symtom?

Misströsta inte Jag har inte haft några symptom alls knappt och beklagat mig för det. I fredags på 6+4 satte illamåendet igång. Har i stort sett mått illa sen dess, vet inte hur jag ska ta mig igenom jobbdagarna som kommer?! Symptom kan sätta igång när du minst anar det!
  • Iskristall
    sarapetra skrev 2016-03-15 08:42:50 följande:

Verkar inte som så.. :( Det finns en annan grupp på Facebook om du vill vara med i den? :)

Jag kan nog inte lägga till nu, men skickar ni privat meddelande med er mailadress eller lägger ut här kan jag nog lägga till er i kväll vid en dator?!
  • Iskristall

Jag har lagt till er tre som skickat mail till mig om att ni vill vara med i fb-gruppen! Förutom dig som redan hade en inbjudan, jag har skickat ett meddelande till dig att den finns att acceptera!
    Kan även meddela att 4st från den här tråden redan har fått inbjudningar som ligger och väntar på att bli accepterade ifrån er, som ni fick för lite mindre än 1 vecka sedan. Så kolla er fb/mail!

• Iskristall
    Skidbruden skrev 2016-03-15 19:08:48 följande:
    Jag skickade meddelande till en i tråden 1 mars för att komma med. Det har inte hänt nåt. Så jag har gett upp.
    Där är du! Du har en inbjudan till fb-gruppen redan som ligger och väntar på att du ska acceptera. Du blev inbjuden för ca 1 vecka sedan enligt fb.
  • Iskristall
    Tossen skrev 2016-03-15 21:53:20 följande:
    Jag har inte fått någon inbjudan :/ verkar inte fungera.
    Hmm jag har skickat en inbjudan och ser i gruppen att du ligger som väntande till att acceptera din inbjudan...
  • Iskristall
    lillaskräp skrev 2016-03-17 20:19:26 följande:

Blev inget VUL. Blev istället dumförklarad av sköterskan på plats. Alltså jag har aldrig blivit så dåligt behandlat så många gånger som på gynakuten.

Fick tid på "min" klinik imorgon istället som klämde in mig mellan patienter och gav några tröstande ord. Misstänker väl att det är kört men vill ändå ha det bekräftat.

Usch vad trist att få sånt bemötande! Hoppas det går bra i morgon! Blöder du mycket?
  • Iskristall
    Matl skrev 2016-03-19 09:50:42 följande:

Fy börjar känna av illamåendet mer och mer nu..kommer i vågor än så länge.. Hoppas inte jag blir lika illamående som jag var sist när jag var gravid Sen är jag svintrött på kvällen och somnar på 1 sekund typ men vaknar tidigt på morgonen och är pigg och kan inte somna om? Så knepigt...

Jag har det exakt samma med extrem trötthet på eftermiddagen/kvällen. Sen vaknar jag tidigt och kan inte somna om. Jag som såg fram emot en sovmorgon idag, men nä inte då, vaknade kl 06
  • Iskristall
    Ztella skrev 2016-03-26 07:44:14 följande:

Vaknade med fruktansvärda kramper i magen inatt och dom håller i sig än, ingen blödning men känns som sist jag fick missfall... Då va det kraftiga smärtor men inget blod.. Ska åka till gynakuten.. Håll tummarna så är ni snälla :(

Håller tummarna! Uppdatera hur det gått sen!
  • Iskristall
    Greta90 skrev 2016-04-07 20:57:40 följande:

Någon som vet när uppsvälldheten och gaserna börjar avta? Om dom ens gör de..? Känner mig som en ballong varje dag och man skulle kunna tro att jag är i slutet av min graviditet när man kollar på magen. Så otroligt obekvämt och jobbigt.. Är dock bara i v10 (9+2) om man räknar sista mensens första dag.

Jag har tyvärr inget svar, för jag undrar också. Jag är v11 (10+5) och är fortfarande svullen och gasig. Hoppas nån kan ha nån tanke om när det börjar avta?!
  • Iskristall
    Trasan87 skrev 2016-04-09 12:12:35 följande:

Med första barnet var jag bara svullen första veckorna, efter v 11 försvann svullenhet, illamående och allt förutom tröttheten. Sen syntes inte bebismagen förrens v 26 på mig! Vi får se om det blir likadant denna gång, dock kommer nog magen tidigare!

Länge att behöva vänta tills v26 (här är man ivrig) haha Men blir det så, så är det ju inte så mycket att göra åt den saken
  • Iskristall
    Belly skrev 2016-04-10 15:00:55 följande:

Jag tjatar lite till, är det någon som kan hjälpa mig in i Facebook gruppen? :)

Om du ger mig ditt namn ev email du använder på fb i pm så jag kan identifiera dig på fb så tror jag att jag kan lägga till dig.
  • Iskristall
    Jackieandersson skrev 2016-05-18 08:40:13 följande:

Måndagen var den värsta dagen i mitt liv....

Gjorde kub... Fick se vårt barn som var livlig och bildena vi fick log det på... Som om den var glad att vi skulle få se honom /henne. Vi var så lyckliga....

Tills vi fick reda på att sannolikheten på down syndrom är 1 på 2... Högsta sannolikheten....

Hela världen rasade för oss. En timme senare fick jag göra moderkaksprov och läkaren skulle ringa med beskedet eftersom jag var så pass ung (21 år) o att vi fick så hög sannolikhet... Har sjukskrivit mig veckan ut och väntar på besked men hoppet är väldigt litet...

ALSI skrev 2016-05-18 15:03:22 följande:

Jag har inte skrivit här tidigare, och tänker inte presentera mig så ingående. Vår resa för att få ett levande barn har varit lång, och i måndags gjorde vi kub och fick en sannolikhet på 1:13. Vår värld rasade också, då jag undrar hur mycket otur två personer kan ha. Med vår kamp känner jag att så länge barnet är levnadsdugligt, vilket den kommer vara om den "bara" har DS, så kommer jag behålla det. Jag skulle få vänta en vecka på att få göra Moderkaksprov, och ville inte ta missfallsrisken, så jag valde att höra NIPT istället. Kommer få svar om ca två veckor. Tänkte att vi skulle få njuta och kunna börja hoppas efter i måndags, och så blev allt bara oroligt av nya anledningar. Jag försöker tänka att det ändå är 92% chans att vårt barn är friskt. Dock kommer jag vara mycket orolig inför RUL, då det var nackspalten som drog upp våra siffror, och det kan tyda på andra saker som är fel.

Även om 1:2 är en dålig siffra, så är det ändå 50% chans att ert barn är friskt! Kub är bara statistik egentligen, och jag erkänner att nu ångrar jag mig lite att jag gjorde det. Var nära att säga nej när BM frågade, men eftersom vi redan begravt ett barn vill jag veta så mycket som möjligt om det i magen! Vet du vad det var som drog upp dina siffror, eller var det kombinationen av blodprovet och nackspalten? Jag är ju något äldre, 31. Hoppas på goda besked för både er och oss!

Håller såå tummarna för er bägge två! Hua så tungt för er! Kram!
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-07-03 10:31:24 följande:

Grattis till fruskapet (och till bebisen förstås).

Vi har samma läge här, fast jag är "bara" i v 22. Jag har känt likkillen böka runt i typ 5 veckor men maken har inte känt. Fast det beror mest på att så fort han närmar sig magen med handen så slutar bebis sparka. Det börjar nästan bli komiskt vid det här laget. 

Haha vi har precis samma läge här! Så fort sambon lägger handen på magen slutar lillan sparka. Men det kan vara samna för mig. Jag gör nånting, känner hur hon rör sig och magen hoppa, men så fort jag tittar på magen är det helt stilla tills jag börjar göra nåt annat igen Fast min sambo har fått känna en gång ordentligt iallafall.
  • Iskristall
    Belly skrev 2016-07-03 12:00:55 följande:

Ett tips är att be era respektive lägga huvudet på magen när ni ligger på rygg.

Min bebis blir vansinnigt arg av det och börjar sparka sambon i huvudet :P

Tack för tips, men det har vi också testat och det har inte funkat här heller
Svar på tråden BF november 2016