Inlägg från: 879214 |Visa alla inlägg
  • 879214

BF november 2016

åh nej! idag börja mitt illamående eller ja känner en äckelkänsla, typ som att spyan ligger i halsen, förstår ni hur ja menar? dee kom smygandes igår.. e de såhär de ska kännas alltså? usch mkt bättre att liksom börja spy istället väl o få upp den där spykänslan från halsen?? nån som mår likadant ? 

• 879214
    Trasan87 skrev 2016-04-04 18:14:08 följande:

Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?

men gud va duktigt, ja hade aldrig orkat träna :o fast ja hatar ifs träning överlag men alltså att göra de trots illamående de va inte dåligt. skönt att de försvann av de :)
  • 879214
    Anonym (Andra barnet) skrev 2016-04-08 11:42:12 följande:

Hej. Vi väntar vårat andra barn i november. Vår son är född i maj-14 så det blir 2,5 år mellan barnen. Det tror vi blir bra. Ni som också väntar syskon, vad har ni för åldersskillnad?

Kul! :) Väntar också andra barnet i november, första är född början av juni 2014 så blir också 2,5 år emellan. Tycker det är ganska perfekt. 2 år tänkte jag innan att de skulle vara perfekt men känner nu att det hade varit för tätt och vill absolut inte ha mer än max 3 år emellan, så som sagt 2,5 år är nog ganska lagom! 
  • 879214
    frkvilljunu skrev 2016-04-13 09:24:44 följande:

Vilken läkare går ni till - vårdcentral eller har ni läkare via Mödravården??

Mitt lillamående börjar spåra ur totalt. All matlukt gör mig kräkfärdig. Har varit bara morgonar fram till ett par dagar nu när det är hela tiden. spelar ingen roll om jag äter eller inte. Tilläggas att jag jobbar på restaurang så är förbannat svårt att komma ifrån oset....

går på barnmorskemottagningen på vårdcentralen. du då?

mitt illamående har också spårat ut, mår illa av typ all mat, kräks också. fan också, lägger mig med kurrande mage för ingenting går ju ner! :( o vaknar illamående pga hunger. åt lite thaimat nyss (till frukost) men spydde direkt efter......blä

förstår att det är tufft att jobba på restaurang nu, men du fixar det ändå eller går du och kräks? vilken vecka är du i? jag är i v 8..
  • 879214

förresten, detta med molvärk, är det någon mer än jag som inte känner så värst mkt? jag får mensvärk-attacker ibland men det är allt. detta är min andra graviditet. i min första så hade jag mensvärk som kom och gick men inte så nu direkt, kan det vara för att livmodern redan är uttöjd sedan innan? någon mer som väntar andra barnet och upplever samma?

• 879214
    Belly skrev 2016-04-13 12:49:46 följande:
    Jag väntar också andra barnet och jag har haft några enstaka gånger endast där jag haft yttepytte molvärk. Däremot hade jag molvärk i någon dag innan jag plussa för jag var säker på att mensen var på g!

Med första barnet var det samma.
    Okej! Då har vi det liknande nu då, jag hade också molvärk (eller snarare mensvärk) flera dagar innan BIM och trodde också mensen skulle komma men sen dess har det varit svagare värk vid enstaka tillfällen.
  • 879214

Usch stackarn:( klarar du att arbeta eller är hemma på dagarna?

vanjastina skrev 2016-04-13 22:48:34 följande:

Tack för dina uppmuntrande ord, så jäkla skönt med någon som förstår hur det är!!

Exakt sådär känns det för mig, att livet rinner ur mig. Jag mår så extremt illa dygnet runt i kombination med sjukdomskänsla i hela kroppen och har så ont i magen/halsen av att ha kräkts massor så jag vet inte vart jag ska ta vägen, att ens ändra ställning i soffan/sängen ger mig kväljningar.. Ibland känner jag bara att jag skulle vilja slänga mig utför ett stup om jag bara orkade kravla mig dit :p

• 879214

Gjorde du UL eller VUL?:)

boniish skrev 2016-04-15 10:03:27 följande:

Hallo !

Är i vecka 8 & var på ultra i måndags för att kolla att allt var bra. Såg när hjärtat slog och allt såg bra ut. Men ändå är ja orolig efter ja såg de ibland då ja mår dåligt i magen & känns som ja vill kräkas ibland . Har magkatarr tror ja, annars lite vimsig i huvudet känns de som. Kan inte äta min egna mat men allt måste va köpt för ja ska kunna äta haha. Trött hela tiden. Undra om allt står okej till .

• 879214

Är det bara jag som inte är svullen? Var det runt BIM har jag för mig men nu är jag lika smal som vanligt (alltid varit pinnsmal). Något fel på mig? Eller ngn mer "osvullen"? Har inte heller ömma bröst men kanske för jag har så små? Mår däremot illa o kräks ibland. Har en äckelkänsla i halsen. Tvingar i mig lite knäckebröd, näringsdryck, glass, turkisk peppar o saft men ibland kmr de tyvärr upp lika fort. Blää alltså.

• 879214

En knäpp sak. Jag dagdrömmer mkt om god mat o tänker ååå de e ju såå gott o äta när man e hungrig men jag skulle aldrig nånsin kunna stoppa i mig ngt "gott" nu, matlusten finns inte. Nån mer som ändå längtar efter mat? Eller är det spykänsla på allt?

Svar på tråden BF november 2016