Inlägg från: 879214 |Visa alla inlägg
  • 879214

BF november 2016

Ska du inte göra ett VUL först så du får veta om det verkligen är missfall? Flera hör har ju trott de sen visat sig inte va så. Ta inte ut ngt i förskott. Har du ont? Lycka till hur som helst!

Alorac82 skrev 2016-04-15 13:58:11 följande:

Jag lämnar tråden då jag troligen har missfall. Blöder mycket och jag känner att det har gått åt skogen. Ska till bm på måndag och kolla så det inte behövs skrapa eller något sånt. Lycka till med alla november bebisar!

• 879214

Mår precis som du plus att jag har kraftig diarré sedan en månad tillbaka. Väger 44 till 166 cm så vill inte heller tappa vikt.... Kämpar med att äta men svårt. Har väl inget bra o komma mer just nu mer än att du är inte ensam.

vanjastina skrev 2016-04-16 22:40:43 följande:

Ni andra som mår illa och kräks, finns det någon mat ni får i er och får behålla? I princip det enda jag kan äta utan att kräkas direkt är sådant där runt pärlan-bröd med lite smör och smaklös ost på. Försöker att äta t ex filmjölk med blåbär/hallon, smoothies, frukt.. Men det bara kommer upp igen efter en stund. Kanske hinner kroppen ändå ta upp lite vitaminer osv, hoppas det.

Vägde mig igår och står åtminstone still på min startvikt - är rädd för att tappa i vikt pga kräkningarna då jag redan är smal och inte har mycket att ta av. Förra graviditeten tappade jag 4 kg de första veckorna då jag knappt fick i mig någon mat alls.

Statusen just nu är hursomhelst soff- eller sängläge.. Har ingen ork, är yr och känner mig svimfärdig så fort jag gör något. Illamåendet och den ständiga bakfyllekänslan är värst! Att träna just nu är absolut inte att tänka på, vilket gör mig deppig.. Dagarna känns så oändligt långa. Är sååååå avundsjuk på er som inte har några symptom eller bara känner litegrann!

• 879214

Hade några något symtom innan ditt MA i höstas? Blödning lr så?

lilleskutt86 skrev 2016-04-18 10:37:59 följande:

Hej alla!

Jag har inte skrivit här på eeevigheter men har läst det mesta ni skrivit så har lite koll på er och era små liv :)

Idag är det dags för UL för mig. Är supernervös då det i höstas vid första UL upptäcktes att jag hade fått MA. Då var jag i 7+1 och nu 11+6, så har ju gått längre denna gången utan några komplikationer iaf. Men man vet ju aldrig. Är supernervös över att de inte ska hitta ngt men också väldigt spänd av förväntan!

Återkommer senare om hur det gick :) om allt har gått bra kommer jag nog våga bli lite mer aktiv här också :)

• 879214

Jag tycker du ska försöka att inte oroa dig. Tänk på det att det är inte bra att göra massa ultraljud. Men om du ändå är orolig så boka in ett ul till ändå. Lycka till:)

Anonym (Sara) skrev 2016-04-20 15:32:49 följande:

Hej!

Jag har kikat in regelbundet i denna grupp men aldrig skrivit. Är gravid v. 11 (10+3). Andra graviditet då första slutade i MA i oktober -15. Förra gången slutade mina symtom helt plötsligt en dag väldigt tidigt, v. 5 nån gång. Fick inte VUL förrän v. 7+9 men det konstaterades att fostret dött då redan v. 5 som jag kände av. Denna gången fick vi VUL v. 7+4 för att stilla oro och allt såg bra ut och allt har känts väldigt annorlunda. Symtomen har varit ömma bröst, illamående, trötthet framförallt. Det som nu oroar mig är att symtomen har försvunnit så där plötsligt igen. Mina bröst har varit superömma men nu är de bara pyttelite ömma. Illamåendet är också borta. Hur är era erfarenheter? Vet att illamåendet brukar ge sig kring dessa veckor men de ömma brösten då? Borde jag be om UL igen? Hade inga blödningar förra missfallet, inte hittills nu heller men det lugnar inte riktigt.

• 879214

Hej alla,

Jag har senaste dagarna haft mycket mensvärk och även blödningar i tre dagar (mörkröd slemmig, ursäkta äcklig info). Har verkligen känt känslan att detta ser inte bra ut alltså, det kommer gå åt skogen. Bokade in ett ultraljud som jag var på idag och HJÄRTAT TICKADE!!! storleken stämde på dagen, 9+0 idag. Såklart jättechockad o glad över beskedet MEN min fråga till er, har ni någon gång haft ett pågående missfall fast fostret lever? Ultraljudsläkaren sa att det sker, men hon tyckte allt såg perfekt ut just nu och kunde heller inte se var blödningen kom ifrån (den var iaf inte från livmodern).

Hur går det för er?

• 879214

Tusen tack för ditt lugnande svar! Skönt att höra din historia och att allt ser bra ut såhär långt :)

Matl skrev 2016-04-27 08:39:51 följande:

Hej! Vad härligt att allt såg bra ut trots blödning! Jag vet precis hur du känner dig...för ca 2.5 vecka sen så fick jag en plötslig blödning där det rann ganska mycket och det kom även lite småa klumpar av gammalt blod. Ursäkta infon! :P Jag var HELT säker på att det var missfall....deppade ihop helt under den dagen och dagen efter men tyckte det var konstigt då blödningen slutade ganska tvärt bara efter någon timma då det hade börjat. Så jag åkte in på kvinnokliniken och fick samma chock som dig, hjärtat slog och allting växte precis som vanligt och jag var till och med 2 dagar längre än jag trodde själv. Vart så chockad och glad Då sa läkaren att jag hade som ett "blåmärke" under graviditetsblåsan där fostret ligger/under själva graviditeten alltså och där kommer blödningen ifrån, sånt händer ibland tydligen.. Hon sa att självklart är det svårt att säga hur det kan gå men just då såg det bra ut och detta kan kroppen läka av sig själv och fostret påverkas inte av det då det inte kommer därifrån. Men jag har varit jättenojjig sen dess och det har kommit lite bruna flytningar sen dess också...men allting verkar vara bra för inget mer har ju hänt och magen sväller och jag har massa symptom. Är i vecka 11 nu, går in i vecka 12 på fredag. Men jag ska få komma in imorgon igen för att se hur allt ser ut och om detta "blåmärke" som hon kallade det har läkt ihop. Jag är nervös och hoppas såklart att allt ser helt bra ut imorgon så man kan slappna av sen.  

Jag tror inte du behöva oroa dig, såg allt så perfekt ut och blödningen inte kommer därifrån så tror jag inte det är någon fara. Men jag förstår din oro! Be att få komma tillbaka igen om någon vecka som jag gjorde, bara för att släppa alla sånna tankar sen.

• 879214
    Hallonsoda2016 skrev 2016-05-17 21:41:50 följande:

Var på kub idag och allt såg bra ut, 1:5059 för downs och 1:20000 för trisomi 13/18 :D

Den lille låg och sov så BM var såå nöjd och kunde mäta noggrant. Sen fick jag hosta och skratta lite för att väcka den lille. BM vågade gissa på kön och tittade lite extra noga och var rätt säker på en liten pojke! Vi fick med oss 10st bilder hem i alla möjliga vinklar. Så lyckliga över en fin dag och glada besked!

grattis! :) vilken vecka var du i när det gjordes?
  • 879214

Jag har inte skrivit på länge och är nu i v 17. Någon mer än jag som inte känner av bebisen och som också väntar minst andra barnet? Är orolig... RUL om tre veckor.

• 879214

Okej men då kan du va helt lugn men jag kände före RUL med första barnet alltså nån gång runt denna tiden eller tidigare.. Hmm

Sajocawa skrev 2016-06-16 17:43:59 följande:

Jag väntar andra barnet, är i vecka 19 och känner inget. Jag lär ju ha typ väldigt bakåtlutad livmoder eller nåt för kände inget förrän vecka 24 med första barnet.

• 879214

jag är nu i v 19 (v 20 på tisdag o då är RUL) o jag känner buffar/svaga sparkar sääällan, alltså de kan gå flera dagar emellan. Är det normalt, någon som känner igen det? Orolig inför RUL...

• 879214
    Let it Rain skrev 2016-07-02 18:31:11 följande:
    Jag är i vecka 21 och känner rörelser extremt sällan, det går flera dagar emellan. Har dock moderkakan i framvägg. Vet du om din sitter fram eller bak?
    Okej :) nej ingen aning om hur den sitter.
  • 879214
    Sajocawa skrev 2016-07-02 18:41:46 följande:
    Jag kände första gången i vecka 18, sen kände jag andra gången 15 dagar senare... Sen dröjde det några dagar till innan nästa gång.. Nu känner jag litegrann varje dag. Det är HELT normalt. Inte förrän i vecka 26 ska man känna bebisen varje dag :)
    Tack för lugnande svar! Jag tkr bara det är märkligt att det känns ingenting alls att ha ett växande foster i magen, att man liksom är så opåverkad trots att det händer saker för fullt :)
  • 879214

Var på RUL häromdagen, allt såg jättefint ut. Vi filmade skärmen o när jag tittar på videon i efterhand tycker jag mig se en liten snopp :p så vi får nog en pojke till ;) helt magiskt. BM skrev könet på en lapp som vi fick med oss men vi har inte tittat och ska nog heller inte göra det. Sjukt spännande detta är i vilket fall :) Bild från v 18 tror jag. Blev framflyttad 7 dagar så nu plötsligt i vecka 21!! Nytt BF 22 nov.

• 879214

Har också fått nu! 11/11 kom en pojke med planerat snitt, allt gick helt perfekt, nu är vi på bb och myser :)

Svar på tråden BF november 2016