Inlägg från: 90pettersson |Visa alla inlägg
  • 90pettersson

BF november 2016

Matl skrev 2016-05-15 08:05:07 följande:

Vad härligt för dig! Alltid skönt att få kolla upp och se så allt ser bra ut. Vet precis hur det känns då jag oxå hade en blödning och kollade upp via vul

Nu är jag i vecka 14 och mår bättre och bättre. Även om tröttheten fortfarande sitter i. Känner även av foglossning redan vilket känns sådär.. hade hemskt ont med mina andra två så jag gruvar mig lite inför denna.. hoppas inte det blir värre nu på ett tag iaf.

Jag längtar otroligt mycket till UL nu! Så man får se h*n riktigt och se så allt är bra och förhoppningsvis få se om det är en prins eller prinsessa Hoppas tiden går fort. Hur går det för er andra??

Ja:) skönt att du mår bättre :)

Jag vill inte få foglossning :O har problem med ena foten så avlastar oftast den med andra foten och börjar redan känna av i höfterna...

Vill också veta om vi ska få en prins eller prinsessa :D
  • 90pettersson
    Jackieandersson skrev 2016-05-18 08:40:13 följande:

Måndagen var den värsta dagen i mitt liv....

Gjorde kub... Fick se vårt barn som var livlig och bildena vi fick log det på... Som om den var glad att vi skulle få se honom /henne. Vi var så lyckliga....

Tills vi fick reda på att sannolikheten på down syndrom är 1 på 2... Högsta sannolikheten....

Hela världen rasade för oss. En timme senare fick jag göra moderkaksprov och läkaren skulle ringa med beskedet eftersom jag var så pass ung (21 år) o att vi fick så hög sannolikhet... Har sjukskrivit mig veckan ut och väntar på besked men hoppet är väldigt litet...

Skickar en kram! <3
  • 90pettersson

Går in i vecka 18 imorgon :) Den senaste veckan har jag varit otroligt trött, sovit 2-3 timmar efter jobbet varje dag! :O Någon som har ett tips mot tröttheten eller är det bara att sova som gäller? ^^

• 90pettersson
    Mrs R skrev 2016-05-30 11:50:35 följande:

Vet du hur ditt blodvärde ser ut? Tröttare än vanligt brukar man ju va som gravid men är man extremt trött så kanske man behöver järntillskott. Kolla med din bm. Lycka till!

Det vet jag inte, såg bra ut för tio veckor sen men det kan ju ändras. Får nog ringa bm ifall jag behöver järntillskott. Tack! :)
  • 90pettersson

Var på rul igår! allt såg bra ut, mest troligt en liten flicka i magen :)  BF 7 november.

Magen i måndags (V19, 18+0)

• 90pettersson
    Malva2015 skrev 2016-07-17 12:10:59 följande:

Kul! Vi ska också ha en stokke trailz! Var det lång lev tid? Vilken färg tog ni?

Vi beställde från köpbarnvagn.se, dom hade allt i lager så det tog bara några dagar. Verkligen supersnabb leverans!

Vi valde black melange på liggdelen och grey melange på sittdelen. Kan se om jag kan lägga in nån bild ikväll eller imorgon :)
  • 90pettersson
    Queenxiter skrev 2016-07-17 22:03:35 följande:

Hej hej, har ni någon Facebook grupp?

Vill också gå med i nån fb grupp :)

(Vet att många redan är fulla)
  • 90pettersson

Hur tänker/kommer ni göra med ledighet innan bf?

Antar att man inte kommer vara så sugen på att jobba in i det sista :)

• 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-07-18 12:29:09 följande:

Jag har beslutat att jobba oktober ut. Bf 9 nov. Så om det blir för jobbigt så kommer jag sjukskriva mig. Chefen sa bara "säg till om du inte orkar. Känn efter noga så löser vi det så du får vara Hemma om det blir så."

Är för rastlös för att gå hemma. Första dagen på semestern idag och jag är så uttråkad!

Skönt med en sån chef! :) det är ju så svårt att veta nu hur man kommer må sen.

Jag tycker bara det ska bli skönt med semester :D men ska jobba två veckor till först... Det är olidligt varmt inne på jobbet vissa dagar, mellan 23-28 (!!!) grader. Förhoppningsvis är det inte så varmt sen i sep ^^
  • 90pettersson
    idetenklabordetvackra skrev 2016-07-21 09:44:52 följande:

En fråga ang babyskydd.. ska man köpa till ett easyfix? Läste att de gör det hela smidigare såklart men inte säkrare? Att man slipper fundera på om man sätter det fel osv.inga av mina vänner har haft de till sina.. kmr inte använda den till vagnen så tänker att jag sällan kmr ta ur det ur bilen.. tänker ja fel ? Hur har ni gjort till era äldre barn lr tänker göra till detta ? Hjälp en nybörjare haha

Antar att du menar isofix. Först och främst så måste det finnas i bilen (tror alla nyare bilar är utrustade med det) sen köper man en isofix-bas som passar babyskyddet.

Vi har köpt bas och sen ett babyskydd som man kan sätta fast direkt på vagnen.

Det kan vara lättare att göra fel när man ska hålla på och spänna fast babyskyddet med bälte.

Men har man tänkt att alltid ha kvar babyskyddet i bilen så kan man nog lika gärna skippa basen. Dock som lilla Luna skrev så kan det vara skönt att slippa väcka bebis. Fast iofs om man inte ska sätta den på vagnen så vill man nog ändå ta upp bebis och lägga i liggdelen eller någon annan stans dör det är skönare :D

Någon med lite erfarenhet kanske vill dela sina tankar om detta :)
Svar på tråden BF november 2016