Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

BF november 2016

lillaskräp skrev 2016-03-17 11:18:38 följande:

6+0 idag. Började blöda litegrann igår och har en väldigt jobbig sjukdomskänsla i kroppen. Är på gynakuten nu och hoppas på ett VUL.

Hoppas att allt är bra med er
  • Bell13
    Trasan87 skrev 2016-03-17 17:04:03 följande:

Ni som är gravida med andra barnet eller fler, har ni ringt och bokat inskrivning på Mvc än? Det är väl inte förrens typ v 12 man går dit?

Förra gången fick jag komma i v 11 på inskrivning.
  • Bell13
    irrbloss_83 skrev 2016-03-17 18:03:02 följande:

Här är det fortfarande för det mesta symtomlöst. Sover sämre på nätterna tycker jag, men är tröttare på kvällarna också. 
    Och så tycker jag att brösten blir ömmare och ömmare, och där finns det en dygnsvariation, det är bättre på morgonen när jag vaknar och så blir det värre och värre under dagen. 

Har lessnat på denna oro nu, så imorgon ska jag ta ett CB digital, och hoppas på att det inte blir "ur askan i elden" orosmässigt....

Jag ska också köra ett digitalt imorgon och hoppas på 3+ då blir jag lugn. Har symptom och så där men känns som jag vill se en ökning på veckorna på testet ändå.
  • Bell13
    irrbloss_83 skrev 2016-03-17 19:09:56 följande:
    Hur långt gången är du?
    5+3 enligt NC eller 5+2 enligt den rosa gravidappen så det bör visa 3+ oavsett vilken app som har rätt.
  • Bell13
    irrbloss_83 skrev 2016-03-17 19:56:37 följande:
    Ja, kanske. Fast jag tror inte marginalerna är så stora innan man är i v7... Så har jag förstått det i alla fall, men jag är verkligen ingen expert...
    Vid mina missfall så ändrades inte veckorna så det är viktigt för mig just nu
  • Bell13
    lillaskräp skrev 2016-03-17 20:19:26 följande:
    Blev inget VUL. Blev istället dumförklarad av sköterskan på plats. Alltså jag har aldrig blivit så dåligt behandlat så många gånger som på gynakuten.

Fick tid på "min" klinik imorgon istället som klämde in mig mellan patienter och gav några tröstande ord. Misstänker väl att det är kört men vill ändå ha det bekräftat.
    Beklagar att du blev dåligt behandlad och jag hoppas att det inte är kört.
  • Bell13
    irrbloss_83 skrev 2016-03-18 06:37:07 följande:

Här känns det mycket bättre efter morgonens 3+ i alla fall. Ska verkligen försöka slappna av nu och bara vänta in ultraljudet om ett par veckor.

Grattis till det
  • Bell13
    Sajocawa skrev 2016-03-18 06:38:47 följande:

Wiho fick 3+ på det digitala idag... Jag har ju också ett MA i ryggen så det är sån jäkla lättnad att ta dessa test.. Nu är det sluttestat så hoppas jag att allt ser bra på ul om ett par veckor!

Det är så skön känsla men några rätt nervösa minuter innan veckorna visar sig
  • Bell13
    irrbloss_83 skrev 2016-03-18 06:47:06 följande:
    Hur gick det för dig, testade du också imorse?
    Har inget test men ska köpa ett idag och testa imorgon
  • Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-18 15:19:30 följande:
    Så är det nog! Nu har jag visserligen med i bagaget att jag vet att jag kan ha en helt symptomfri graviditet ganska länge utan att något behöver vara fel, för några år sedan blev jag nämligen gravid av misstag trots p-medel och upptäckte det inte förrän jag var i vecka 12 (gjorde abort). Man såg heller inget på mig utan jag var lika smal som vanligt. Rätt skrämmande att man kan gå så länge utan ett endaste symptom.
    Vid min första graviditet var det likadant, fattade inte förrän i v 15. Var smal, gick inte upp ett enda gram och mådde som vanligt. Men det är vanligt har jag hört med första barnet
Svar på tråden BF november 2016