Inlägg från: Matl |Visa alla inlägg
  • Matl

BF november 2016

35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11 

20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11 

Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11 

preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11 

30 år - Falköping - första barnet - bf 13/11 

lindathe, 36 år-Avesta -tredje barnet- bf 14/11 

monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11 

Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11 

36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11 

DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11 

Matl - 30 år - Sundsvall - Tredje barnet - BF 19/11

Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11 

LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11 

mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca) 

Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11 

22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11 

879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11

anonym (30/11) - 21 år - västerås - första barnet - BF 30/11

• Matl

35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11 

20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11 

Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11 

preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11 

30 år - Falköping - första barnet - bf 13/11 

lindathe, 36 år-Avesta -tredje barnet- bf 14/11 

monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11 

Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11 

36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11 

DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11 

Matl - 30 år - Sundsvall - Tredje barnet - BF 19/11

Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11 

LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11 

mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca) 

Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11 

22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11 

879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11

anonym (30/11) - 21 år - västerås - första barnet - BF 30/1

Zebra89 - 26år - Örebro - första barnet - BF 27/11

• Matl

Vill bara säga att jag har varit på VUL idag och allt såg jättebra ut. Såg hjärtat slå på lilla pyret och allt <3 Veckan stämde oxå så är i vecka 7 nu, eller 6+4. Känns härligt! Var dit p.g.a att jag varit orolig för smärta/molvärk och lite brunaktiga flytningar. Men allt såg ju fint ut så kan andas ut liiite iaf..

• Matl
    mamalolo skrev 2016-03-31 12:51:57 följande:

Kul! Grattis! Blir allt bra sugen på att göra VUL, jag också. Fick du göra gratis? 

Tack! Jag ringde till kvinnokliniken och förklarade min oro och då fick jag komma in "akut". Blir väl som ett vanligt läkarbesök antar jag.. Ja runt vecka 7 brukar man kunna se hjärtat slå men det kan ju självklart skilja sig lite från graviditet till graviditet.
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-04-04 12:58:00 följande:

Min barnmorska tror att jag fått hyperemesis med tanke på hur mycket jag kräks och hur dåligt jag mår. Knappt att jag står ut :/ Ska få Lergigan och allt mitt hopp står till de tabletterna. Hon tyckte dessutom gott att jag kunde sjukskriva mig (jag tvingar mig iväg till mitt kontorsjobb varje dag som det är nu, att sitta på tåget två timmar per dag och ha kräkfest och sen knappt orka sitta upp på kontoret är ganska galet).. Hur länge kan man bli sjukskriven? Min tanke är att sjukskriva mig själv en vecka när det verkligen inte går längre och sedan be om 3-4 veckor från läkare. Om försäkringskassan godkänner eller inte är skit samma faktiskt, vi klarar oss på sambons lön om det skulle vara så. Känns som att hälsan är viktigare.

Men fy..usch vad jobbigt! Lider med dig Klart du ska sjukskriva dig och vila upp dig istället ett par veckor tills det lägger sig. Låter som en bra idé! Jag har ätit lergigan comp i mina förra graviditeter och dom har funkat bra men då mådde jag inte lika dåligt som dig. Jag mådde otroligt illa hela tiden men spydde en gång bara.. Hoppas dom hjälper för dig med! Själv har jag nyss börjat må illa och känns som att det blir i ungefär samma veckor som med dom andra två...då kom illamåendet kraftigt i vecka 8-9 och nu är jag i vecka 8 så.. Det som är mest jobbigt för mig är denna trötthet, blir helt lamslagen av den...
  • Matl
    Anonym (Andra barnet) skrev 2016-04-08 11:42:12 följande:

Hej. Vi väntar vårat andra barn i november. Vår son är född i maj-14 så det blir 2,5 år mellan barnen. Det tror vi blir bra. Ni som också väntar syskon, vad har ni för åldersskillnad?

Jag har två flickor sen innan som är 7 år och den andra blir 5 i år. Det är 2.8 år imellan dom och det har varit en bra åldersskillnad tycker jag Nu kommer denna tredje komma lite efter då men det känns bara bra det med. Är en ny pappa till detta barn så Detta blir min sista graviditet så tänker försöka njuta så mycket som det går.
  • Matl

Måste tyvärr lämna denna tråd då jag fick missfall igår...känns fruktansvärt tungt och jobbigt...man känner sig så jäkla misslyckad Och undrar vad man gjort för fel.. Även fast jag egentligen vet att man inte kan påverka alls.. mitt första missfall och så pass "sent" som i vecka 8, dagen före vecka 9....och när man fått se hjärtat slå för lite mer än 1 vecka sen...känns förjävligt

Önskar er andra lycka till!

• Matl
    Trasan87 skrev 2016-04-10 22:11:24 följande:

Nej vad tråkigt! Beklagar verkligen... Hoppas det tar sig snabbt igen! Styrkekram

vanjastina skrev 2016-04-10 22:17:45 följande:

Åh vad ledsen jag blir för din skull, gud vad tråkigt :( Vet hur det känns, fick själv ett missfall i februari och det var jävligt tungt veckorna efteråt.. Styrkekramar <3 <3

Tack tjejer men har faktiskt lite positiva besked. Var in på gynakuten nu idag då blödningen avtog så snabbt och blev fundersam....och ja, fostret levde och växte på precis som vanligt och såg hjärtat slå. Var till och med 2 dagar längre gången än jag räknat själv.. vart såå chockad då jag var helt säker på att det var ett missfall. Men nää inget än...blödningen kommer under graviditeten liksom..då blåsan släppt lite under sa hon. Sånt kan hända och det kan läka ihop av sig själv och än så länge ser allt bra ut. Men fortfarande kan det ju hända något och blöder jag igen så måste jag ju in och kolla såklart. Jag är både chockad och GLAD men oxå orolig för hur det kommer bli.. nån som varit med om nå liknande nån gång?
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-04-11 13:48:42 följande:

Men gud vilken solskenshistoria, underbart!!!! :D Det ska nog gå vägen ska du se, med dottern hade jag en blödning i v 10+0 som höll i sig några dagar, kom in till gyn och grät hela tiden för att jag "visste" att det var missfall, men på ultraljudet fick vi se ett sprattlande litet mirakel :) Efter det inträffade ingen mer blödning, så det behöver inte vara något dåligt. Så himla härligt att det gick bra för dig nu!! :)

Kram!!

Tack!! <3 Ja verkligen en solskenshistoria, blev så himla chockad. Kändes så underbart att se den lilla på skärmen och se hjärtat slå Vecka 8+3 är jag i nu då. Åh vad skönt att höra att du oxå hade liknande och att allt gick bra. Har inte varit med om det tidigare med mina andra två så därför känns detta helt nytt och man har svårt att släppa oron.. Jag hoppas verkligen det inte blir nått mer nu och att allt går bra!! Tack igen Kram!
  • Matl
    BabyBlues85 skrev 2016-04-11 20:12:56 följande:

Jag hade ofta rosa flytningar och blödde litegrann då och då första typ 15 V med första barnet. Blev orolig men fick höra att det är normalt och var på vul v10 för jag ville se om allt var ok. Fick en frisk fin pojke :) Verkar dock vara samma sak denna gång, är i V.8 nu. Blir fortfarande orolig med inte lika som förra gången.

Åh vad skönt att höra att man inte är ensam om det. Är såklart fortfarande lite orolig och kommer nog inte kunna slappna av helt förrän om några veckor om allt ser bra ut då.. Men känns ju skönt att veta att andra haft liknande och allt går bra
Svar på tråden BF november 2016