Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BF november 2016

Belly skrev 2016-03-28 17:48:02 följande:
    Jag äter Lergigan Comp nu mot illamående och är sjukskriven! Jag mår fortfarande dåligt, men med medicinen så får jag iallafall i mig mat och slipper kräkas.

Så be om att få det utskrivet och testa iallafall!
    Åh, då ska jag se om jag kan få det. Hur har ditt illamående varit, blir det värre och värre? Eller har du varit lika illamående hela tiden? För mig började det för någon vecka sedan och det känns bara som det blir värre och värre, kommer förmodligen att få sjukskriva mig jag med om det inte stannar av :/
  • vanjastina
    Alorac82 skrev 2016-03-28 20:27:43 följande:
    Har du provat sea band? Armband som trycker på en akupunkturpunkt på handleden. Mina tidigare graviditeter har jag kräkts hela tiden, denna grav. har jag mått lite illa och bara kräkts någon gång. Köpte sea band för jag var rädd att det skulle bli kräkfest som tidigare men om det är denna graviditet som är annorlunda med mindre illamående eller om sea banden har fungerat vet jag inte...
    Jag har testat de banden både vid min förra graviditet och den här men de funkar inte på mig :( Det är såå jobbigt när ingenting hjälper..
  • vanjastina

Imorgon ska jag på vul, är då i 6+2 (ev någon dag längre) och hoppas på att få se ett litet hjärta.

• vanjastina
    monn skrev 2016-03-29 10:55:07 följande:

Lycka till :) jag har tid på söndag! Spännande!

Tack, håller tummarna stenhårt, är ju såå orolig efter mitt missfall i februari.. Vilken vecka + dag kommer du att vara i när du gör ditt på söndag? :)
  • vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-29 11:37:03 följande:

Hur har ni de me maten? Ja kan inte äta som jag brukar , åt en liberal lchf innan.. nu tål jag inte att se ägg grädde smör fisk osv.. vill ha potatis kött pasta smörgåsar ost filmjölk & mjölk.. gillar inte ens det sistnämnda men dricker mer än sambon nu haha

Försöker tvinga i mig frukt & grönsaker men är inte alls road av dr som innan.. har dessutom illamående race varannan lr var 3e dag.. kan knappt röra mig då & vill bara sova , ska börja nytt jobb nästa vecka så har som tur är haft semester de senaste 2 veckorna.. vet inte hur jag skulle klarat mig annars , bör jah testa något receptfritt lr seaband? Hur gör ni ?

Jag åt vegetarisk kost innan graviditeten, men nu när mitt illamående slog till i v 6 så har jag gett upp det där - för helt plötsligt blev jag sugen på kyckling och köttbullar :p Mår så jävla illa och spyr bara vid tanken på falafel/hummus/morotsbiffar osv. Äter i övrigt massor av frukt, filmjölk och smörgås med makrill. Jag äter det jag får i mig helt enkelt och är sugen på och det är inte överdrivet många livsmedel just nu pga illamåendet :/
  • vanjastina
    nyckelpiga80 skrev 2016-03-30 03:54:29 följande:

Hej alla.

Är uppe och nattugglar som vanligt, måste ha typ Sveriges minsta blåsa. Kissar konstant. Minst 4-5 ggr varje natt.

Men imorgon sker ngt stort, jag och mannen ska på tidigt VUL. Så spännande. Gick in i vecka 10 (9+0) i natt.

:)

BF November-16
    Spännande, håll oss uppdaterade! :D
  • vanjastina
    mamalolo skrev 2016-03-30 08:03:59 följande:

Tog nytt CB digital-test idag och får fortfarande 2-3 v. :( Hade verkligen hoppats på 3+ då jag enligt beräkningarna hade ÄL 6 mars, plussade 18 mars och borde vara i 5+3 nu. Minns inte att jag oroade mig på detta vis under mina tidigare två graviditeter. Det var visserligen rätt många år sedan men har för mig att jag plussade tydligare då + fick starka utslag på graviditetstest. 

Skulle inte oroa mig ännu om jag var du, det är många som inte får 3+ på de testen förräns efter vecka 6+ !
  • vanjastina

Nu har jag varit på VUL, läkaren var väldigt speciell måste jag säga och sa först när jag kom dit att "ja du är nog inte gravid utan det är nog rester från din gamla graviditet" (jag fick ett missfall tidigt i februari), "vi gör ett gravtest först för vi litar absolut inte på dem i handeln, och det är ju inte ens säkert att du såg två streck på testet" (ööh nä okej)... Deras test blev såklart solklart positivt direkt, varpå han igen säger "ja men SÅ fort kan man inte bli gravid efter ett missfall, det är inte möjligt, det har jag aldrig sett, men vi gör ett ultraljud och ser". Och direkt så kommer det upp en liten böna på skärmen på tickande hjärta! Läkaren tappade typ hakan och sa "det är ju helt otroligt, har ALDRIG sett någon bli gravid så fort, det är helt klart en ny graviditet". Men hallå, det är väl massor av kvinnor som blir gravida snabbt efter sina missfall, men tydligen har den gynläkaren aldrig sett några ;p Det var som att jag var ett av världens sju underverk :p Innan jag gick sa han även "ja kom ihåg att det kan bli missfall ändå även fast allt ser bra ut just nu". Jo tack jag vet, det är typ det enda jag tänker på.

Tyckte det var ett dåligt bemötande och fick en väldigt olustig känsla av honom, men hjärtat på min lilla böna slår och det är en stor lättnad!!!

• vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-30 11:02:13 följande:
    Han var ju en sort för sig. ;) Det finns ny forskning som säger att det inte alls är ovanligt med nya graviditeter som tar sig inom 3 mån efter ett MF/MA. Han är helt enkelt inte uppdaterad på området. Men detta vet säkert du. :) Att hjärtat tickade är ju jättepositivt! Lycka till nu!
    Nej han var verkligen inte uppdaterad på det ;) Jag tror att han har bedrivit sin läkarvetksamhet under en sten kanske ;D
  • vanjastina
    Alorac82 skrev 2016-03-31 06:43:03 följande:

På bf listan borde väl våra användarnamn stå? Tex:

Alorac82 bf 6/11 3:e barnet

Håller med om att namnen borde läggas till :)
Svar på tråden BF november 2016