Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

BF november 2016

Haarju skrev 2016-03-18 17:31:39 följande:

Snälla hjälp mig!

Jag slutade med p-plåster den 29 januari. Mens 1-7 februari.

Testa ägglossning 12,13,14,15 och alla visa att jag ej var fertil (digitalt ägglossningstest)

BIM va 29 februari (enligt sista mensen)

Testade clearblue vanliga och digitalt negativ 1,2,3,4 mars alla visa negativt.

Testa positivt 7 mars (testkollens billiga tester) ganska svagt.

8 mars visa digitalt 2-3 veckor. Och alla graviditetstest har blivit starkare och starkare för varje dag.

Va inne på VUL igår och då sa dom bara att fostret va max v5 nu. Enligt mensen borde ja va 6+4.

Kan de varit så att ägglossningen kommit senare så jag alltså blivit befruktade senare än jag trott?

Är jätte orolig för missfall så ska lämna nytt blodprov på måndag för att se om HCG har stigit.

Jag vill inte skrämma dig men om det inte är av förväntad storlek för förväntad vecka kanske det håller på att stanna av det hände mig för två år sedan. Jag var på vul och fick höra att fostret var 3 mm för litet. De första veckorna så växer det oerhört fort. Ska du vara i v 7 borde ni sett hjärtat idag med. Håller tumme för att jag har fel och att allt ser bra ut nästa gång.
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-19 09:50:42 följande:

Fy börjar känna av illamåendet mer och mer nu..kommer i vågor än så länge.. Hoppas inte jag blir lika illamående som jag var sist när jag var gravid Sen är jag svintrött på kvällen och somnar på 1 sekund typ men vaknar tidigt på morgonen och är pigg och kan inte somna om? Så knepigt...

Jag somnar 21 på kvällen och vaknar 4.30 sen sover jag 1 h på eftermiddagen med är så sjukt trött. Illamående var tredje dag ungefär. Men det blir väl värre. Rätt skönt att ha symptom
  • Bell13

Gjorde ett digitalt precis men fick fortfarande 2-3 veckor och är nu jätteledsen. Har googlat och förstått att det finns felmarginal men är ändå väldigt orolig

• Bell13
    Sajocawa skrev 2016-03-20 06:19:30 följande:
    Vilken dag är du på? Du är väl bara i vecka 5 som jag har jag för mig? Tänk på att 2-3 veckor är just 3 veckor OCKSÅ.. Det är ju som sagt därför det är 1-2 veckor, 2-3 veckor och 3+ för att för att det ska finnas lite marginal, den kan ju inte räkna exakt exakt exakt på dagen. Ta ett nytt när du passerat 6+0 typ :)
    Tog ett test förra söndagen och det visade 2-3 v och tänkte att det skulle visa 3+ idag när jag enligt NC är 5+5.
    Ångrar att jag testade och blir orolig att den inte ökat.
    Ska ta ditt råd och testa om några dagar efter 6+0
  • Bell13
    linolin skrev 2016-03-20 07:31:50 följande:
    Behöver inte vara någon fara men jag fick
    2-3 i v 5+6 och tyvärr stannat av förra helgen. Men det är bara ett plasttest ,det har visat fel förut och det gått bra för dom tjejerna. Håller tummarna att du fortsätter vara gravid.
    Vid mina missfall ökade det inte ens till
    2-3 v och det gjorde mitt förra veckan. Hatar att jag skulle testa med dessa test nu för det skapar bara ångest hos mig. Ska testa en gång till nästa vecka på onsdag och då bör det vara 3+ annars är det ju nåt fel.
  • Bell13
    monn skrev 2016-03-20 07:33:35 följande:

Mitt hade inte heller ökat från 2-3 till 3+ på en vecka. Också på 5+5!!! Jag tror det är lugnt för jag har mycket symptom. Kan ju ta flera dagar för ägget att släppa vid ägglossning och flera dagar innan det får fäste i livmodern, och det vet ju inte din app:) eller min :) troligtvis är man kortare gången än man tror bara!

Kan ju vara att ägget fäst senare. 11 dagar efter ägglossning fick jag plus på ett testa tidigt test. På dag 10 var det negativt. På 4+1 fick jag gravid 1-2 så det kan ju vara så och på 4+5 fick jag 2-3. Tar ett nytt test på torsdag och hoppas på 3+ då
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-20 07:45:40 följande:
    Va inte orolig. Man ska ha en hcg nivå på 2499 eller runt det för att det ska slå över till 3+. Det är bara det att det tar längre tid för hcg att "gå över" i urinet än i blodet, så du kan ha rätt nivå i blodet men för lågt i urinet för att veckoindikatorn ska visa rätt (jag har googlat ihjäl mig på de här testerna eftersom jag fick missfall i januari och då slog de aldrig om från 2-3). Testa när du gått över 6+0, jag läste om många som inte fick 3+ förrän runt 6+2. Jag tänkte testa när jag är på 5+4, då är det en vecka sedan mitt 2-3 veckor, så får vi se..
    Tänker att jag testar på torsdag igen. Är det fortfarande gravid 2-3 veckor så får jag anta att det stannat. Känner mig riktigt deppig och ångrar verkligen att jag testade hade jag inte gjort det hade jag kunnat vara glad och känna glädje får hoppas på det bästa.
  • Bell13
    linolin skrev 2016-03-20 08:33:28 följande:

Mitt tredje missfall på ett år kom som sagt förra torsdagen och det stod 2-3 på det digitala då. Gjorde inte det med de andra två missfallen bara 1-2 så jag trodde allt va ok men det va det inte men har man symtom så kan man vara lugn.

Kan inte påverka om det blir missfall heller men oerhört svårt att släppa resultatet i tanken.
  • Bell13
    Hilda86 skrev 2016-03-20 08:40:18 följande:

Jag ångrar också att jag tog ett clearbluetest, jag borde vara i v 7+4 idag men testet säger att jag fortf är i 2-3... Barnmorskan vågade inte uttala sig om testets tillförlitlighet. Blir ju en jobbig väntan till ul...

Hatar att jag tog testet idag. Har du symptom?
  • Bell13
    Hilda86 skrev 2016-03-20 08:55:48 följande:
    Ja hade jag bara tagit ett vanligt test hade det ju bara visat gravid... Då hade jag sluppit detta. Nej inte direkt, lite ömma bröst men annars inget. Har du?
    Är trött hela tiden, behöver sova 1 h på eftermiddagen samt somnar 21.00 på kvällen, kissar hela tiden, känner doft/lukt mycket tydligare samt har humörsvängningar och gråter ofta.
Svar på tråden BF november 2016