Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

BF november 2016

Matl skrev 2016-03-20 09:58:22 följande:

Jag går in i vecka 6 idag och har en del symptom...jätteont i brösten, trööött fast kan vakna tidigt på morgonen pigg, molvärk och att det stramar och drar vid magen, hjärtklappningar ibland, panikhunger som kan komma imellanåt och lite illamående som kommer och går. Gruvar mig lite inför kommande veckor då jag vet att det var då jag mådde så illa med andra dottern sist.. får se hur det blir denna gång :-P

Sist började jag må riktigt illa runt 6+0 och det är om några dagar. Hoppas att det ska gå att hantera den här gången. Åt lergigan komp sist, en riktig lifesaver
  • Bell13
    Belly skrev 2016-03-20 13:27:22 följande:

Jag hänger fortfarande med i denna tråden fast jag är sjukt oaktiv.

Jag har kommit till vecka 8 (9 på onsdag) och mina dagar är en j*kla pina. Akupunktur , lergigan comp och nästan helt sängliggande och ändå så mår jag så illa och kräks ibland,
    Tack vare lergigan kan jag iallafall äta igen.

Nu längtar jag nå enormt tills detta går över, solen kommer fram och jag kan leka med min son igen!

När kom illamåendet? Lergigan är verkligen en räddare i nöden, kommer ihåg att jag älskade dem. Hoppas du ska må bättre snart.
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-20 18:11:12 följande:
    Ja var nog runt samma vecka för mig med.. tror nästan det var värst runt vecka 10-11 då jag kräktes oxå.. Jag åt oxå lergigan comp och det hjälpte mig med! Hoppas iaf att denna gång blir lindrigare!

Jag har så jäkla ont i mina bröst och speciellt det högra...alltså det gör verkligen oooont och kan knappt gå utan att det gör så ont.. känns ibland som när man ammar och dom är fyllda och spänner liksom Haha.. Måste köpa nån bekväm sport-bh eller nått för detta är inte skönt alls.. hade inte såhär ont med mina andra två.
    Har aldrig haft ont i brösten vid graviditet men däremot illamående, usch helt hemskt. Helt lamslagen i ett par veckor. Mår illa nu var tredje dag, misstänker att det kommer när hormonerna ökar. Är så trött ibland så jag inte orkar röra mig ens. Längtar till v 13 där jag ofta mår bättre.,
  • Bell13
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-20 20:56:39 följande:

Jag har själv haft missfall och förstår mycket av er oro. Men tänker tt det finns inget jag kan göra om det händer, och lika bra att vara positiv och glädjas för denna tiden. Skönare att tänka att man väntar barn än missfall :) Men vet att det är lättare sagt än gjort

Du har helt rätt i det. Ska verkligen inte låta fel siffror på en plaststicka ta bort min glädje. Har plussat, är gravid och är glad över det
  • Bell13
    nyckelpiga80 skrev 2016-03-21 05:32:49 följande:

Hej på er alla.

Hänger på er tråd. Jag är i vecka 8, detta är vårt första barn.

Det är både spännande och nervöst och oroligt.

????????

BF November-16
    Grattis. Hur mår du?
  • Bell13
    Anonym (maja) skrev 2016-03-21 06:19:18 följande:

Igår hade jag en sån där dag då jag inte kände nått..de var hemskt.. från att knappt kunna RÖRa mig pga illamående vissa dagar,humör överallt & bröt så ömma..så kände jag ingenting..fixk panik typ

Sen när de kom en ljusrosa skiftning när ka torka mig höll ja på att bryta ihop..allt har känts så bra denna gången mot när ja fick missfall v12, dock avstannat v.10.. Idag mår jag illa igen & har värk i magen & ömma bröst igen.. har inte kommit nått mer när ja torkar mig.. ska på vul på ons för kontroll,är i v.7

Hoppas så innerligt att det finns något där inne nu denna gång ! God morgon förresten , hoppas ni mår bra :)

Hej, håller tummarna för att allt är bra. Har symptom kommit tillbaka så är ju det lovande.
  • Bell13
    Tildakmaria skrev 2016-03-21 11:10:33 följande:

Någon som vet något om energidryck under graviditeten?

Läste att 300mg koffein om dagen går bra

Motsvarar 3 små koppar kaffe.

Jag dricker nocco för jag är före detta rökare, slutade i höstas och vågar mig inte på kaffe då jag alltid rökat till de. En nocco innehåller 180mg koffein och jag dricker en om dagen. Måste ha den för att orka.. Vågar man fortsätta?

Allt som inte ger kroppen näring osv tänker jag att jag undviker. Dricker 1 liten 0,5 dl kopp kaffe på morgonen det unnar jag mig men man bestämmer själv över sitt liv.
  • Bell13
    monn skrev 2016-03-21 15:43:38 följande:

Jag testade en vecka efter jag fått 2-3 och fick inte 3+. Känner mig väldigt gravid så är inte orolig, men man vill se det! Vänta tills du är åtminstone 6+0 skulle jag säga :) så du inte blir besviken och orolig i onödan :)

Samma här. Tänker testa på 6+1 på torsdag. Hoppas att det gått över till 3+ då. Skönt att det är fler som fortfarande står på 2-3 känns inte lika läskigt då.
  • Bell13
    monn skrev 2016-03-21 18:04:52 följande:

Tror vi klarar oss allihop, jag försöker vara positiv :)

Jag tror ju med att vi klarar oss allihop har läst mycket om cb digitalt och är mycket lugnare. Verkar som det är vanligast att få 3+ när man passerat 6+0 har ju alltid tänkt att jag borde fått det nu för jag är i 6:e veckan. Får jag inte 3+ på torsdag kommer jag ringa mama Mia och fråga efter min förra bm och be om ett vul samma dag för att ha en lugn och skön påsk
Svar på tråden BF november 2016