Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BF november 2016

Jag mår så kasst. Min kost just nu består av smörgåsar, smoothies, risifrutti och isglass, den enda jag får i mig.. Vill bara att de här veckorna susar förbi så att jag börjar må lite bättre, jäkla illamående :/

• vanjastina
    mamalolo skrev 2016-04-01 13:48:46 följande:

Usch vad jag är dålig på ovisshet. Jag kunde inte hålla mig från att göra ytterligare ett CB-test och fick fortfarande 2-3 v i vecka 5+5. Jag vet att det inte behöver betyda något med jag känner på mig att det inte är som det ska vara. Någon annan som är i vecka 6 som också gjort ett test nyligen. Vad får ni? Hur mår ni? Jag är trött, småöm i brösten, lite svullen och småöm i livmodern. I övrigt inget. 

Borde jag gå till gynakuten och kolla trots att jag inte har blödningar? Bara för att kolla?

Gjorde du testet med morgonurin?
  • vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-01 10:20:21 följande:
    åh va sugen ja blev på isglass hahaaha... de suger verkligen att må såhär,förstår dig ! har du testat ingefära the ? har provat i 2 dagar och tkr de lindrar faktiskt & knapra i mig några smörgåsrån innan ja går upp..är sängliggqande de dagar det vart som värst..lever på mackor,melon & färdigmat.. äter aldrig halvfabrikat annars men nu kan ja få ett sug utan dess like på färdig fiskgratäng,soppor osv när ja är i affären..knasigt hur man blir haha
    Skönt att man inte är ensam!! Känns som att jag bara gnäller just nu men har verkligen 0 energi pga att jag kräks och är illamående. Sådant te ska jag testa - tack för tipset! :) Nää vanligtvis äter jag exemplariskt men nu är det hemskt, haha. Leva på smörgåsar och risifrutti är ju inte direkt enligt tallriksmodellen men vad gör man inte, får kväljningar bara jag öppnar kylskåpet och råkar se andra livsmedel liksom..
  • vanjastina
    mamalolo skrev 2016-04-01 14:39:58 följande:

Nu kom mensvärk +småblodiga flytningar (beklagar detaljer) så det ser mörkt ut. Får ta nya tag senare. 

I februari började mitt mf på 5+6 så, mina tester stegrades aldrig från "2-3" samt fick blodblandade flytningar :/ MEN samtidigt läste jag om måååånga som inte fått ökning på digitala samt haft blödningar som det ändå gick bra för, det verkade vara 50/50, så jag håller tummarna för dig!!!
  • vanjastina
    mamalolo skrev 2016-04-01 18:06:15 följande:
    Belly skrev 2016-04-01 16:22:59 följande:Åh håller tummarna att det inte är någon fara!
    Helen3 skrev 2016-04-01 15:19:10 följande:Det behöver inte betyda något men ring 1177 för säkerhetsskull! Håller tummarna för dig! Är i v 6 jag också, 5+3 idag.

Tack fina ni för pepp! Det är svårt att förklara men det har verkligen känts från första början att det inte riktigt tagit sig fullt ut. Så jag är rätt övertygad om att det är kört. 

@vanjastina Hur utvecklade det sig sen? Hur lång tid till att det kom rent blod? Jag har massa blodblandade flytningar nu. Sköter kroppen det hela själv eller bör man kontakta gyn?

Det började med en brun flytning på en tisdag (5+4), var väldigt sparsamt, fram till torsdagen (5+6) då det blev rikligare och rött samt att digitalt test bara visade 2-3 så då visste jag att det var kört.. Jag fick komma in på ett vul på gyn pga smärta på höger sida, de kunde då inte se några mer tecken på graviditet än en förtjockad slemhinna samt att jag blödde rött så då sa hon att det mest troligtvis var missfall, på fredagen började jag blöda rikligt. Jag fick ta blodprov som visade ett hcg på 300 på fredagen, på måndagen var det endast 45.
  • vanjastina
    vainilla skrev 2016-04-02 19:20:35 följande:

Efter en tuff vecka känns de som man är på banan igen. Mådde inte såhär dåligt när jag var gravid med dottern men denna gången har jag kräkts så mkt att jag i en veckas tid bara kunnat ligga ner. Nu är de konstant illamående men får behålla maten iaf. Hur mår ni?

Ska skrivas in riktigt på torsdag o samtidigt boka KUB ( inte för att jag känner att jag behöver göra de men det blir ju ett gratis UL )

Vilken vecka är du i? Jag går in i v 8 på måndag och mår skit, konstant illamående och kräkningar så jag vet hur tungt det är :/
  • vanjastina
    vainilla skrev 2016-04-03 19:35:28 följande:
    Usch stackare :(

Jag är i vecka 9 (går snart in i v10)

Hoppas det lättare snart. Provat postafen? För min egen del dämpade de illamåendet något men de gjorde mig så himla trött så jag försöker stå ut utan
    Postafen gör mig också sjukt trött så jag kan omöjligtvis ta dem på dagen :/ Jag brukar ta en på kvällen och de underlättar illamåendet något då, men jag blir som sagt som en zombie av dem så det är helt vidrigt!
  • vanjastina

Min barnmorska tror att jag fått hyperemesis med tanke på hur mycket jag kräks och hur dåligt jag mår. Knappt att jag står ut :/ Ska få Lergigan och allt mitt hopp står till de tabletterna. Hon tyckte dessutom gott att jag kunde sjukskriva mig (jag tvingar mig iväg till mitt kontorsjobb varje dag som det är nu, att sitta på tåget två timmar per dag och ha kräkfest och sen knappt orka sitta upp på kontoret är ganska galet).. Hur länge kan man bli sjukskriven? Min tanke är att sjukskriva mig själv en vecka när det verkligen inte går längre och sedan be om 3-4 veckor från läkare. Om försäkringskassan godkänner eller inte är skit samma faktiskt, vi klarar oss på sambons lön om det skulle vara så. Känns som att hälsan är viktigare.

• vanjastina
    Trasan87 skrev 2016-04-04 18:14:08 följande:

Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?

Här är en till :) Jag kör tre pass i veckan på gym, har även gjort det nu med mitt illamående men för mig blir det inte bättre, har fått gå ut och spy mitt under passen samt blivit kraftigt illamående efter :/ Så nu har jag börjat träna kettlebells hemma 2 ggr i veckan och försöker varva med en promenad varje dag, det är inte lika jobbigt att spy hemma som på gymmet om vi säger så ;p Skönt att det lindrade ditt illamående iallafall!!
  • vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-05 18:01:59 följande:

idag var ja på inskrivningen, nästa vul & nästa tid bokad hos bm i slutet av april , spännande tider !
    v.9 nu så de går sakta men säkert framåt i illamåendets tecken ;)
    vill bara käka melon, lakrits & dricka äppeljuice, riktigt bra kostcirkel haha
    fick köpa en ny bh ihelgen då mina blivit för små.. så himla häftigt vad kroppen ändras på bara några veckor !!!

Haha samma här, min kostcirkel är frukt, isglass och juice!! Har varit sugen på vit choklad några dagar nu, något jag ALDRIG äter vanligtvis, får se när jag ger efter för suget ;p
Svar på tråden BF november 2016