BF november 2016
Jag mår så kasst. Min kost just nu består av smörgåsar, smoothies, risifrutti och isglass, den enda jag får i mig.. Vill bara att de här veckorna susar förbi så att jag börjar må lite bättre, jäkla illamående :/
Jag mår så kasst. Min kost just nu består av smörgåsar, smoothies, risifrutti och isglass, den enda jag får i mig.. Vill bara att de här veckorna susar förbi så att jag börjar må lite bättre, jäkla illamående :/
Usch vad jag är dålig på ovisshet. Jag kunde inte hålla mig från att göra ytterligare ett CB-test och fick fortfarande 2-3 v i vecka 5+5. Jag vet att det inte behöver betyda något med jag känner på mig att det inte är som det ska vara. Någon annan som är i vecka 6 som också gjort ett test nyligen. Vad får ni? Hur mår ni? Jag är trött, småöm i brösten, lite svullen och småöm i livmodern. I övrigt inget.
Borde jag gå till gynakuten och kolla trots att jag inte har blödningar? Bara för att kolla?
Nu kom mensvärk +småblodiga flytningar (beklagar detaljer) så det ser mörkt ut. Får ta nya tag senare.
Tack fina ni för pepp! Det är svårt att förklara men det har verkligen känts från första början att det inte riktigt tagit sig fullt ut. Så jag är rätt övertygad om att det är kört.
@vanjastina Hur utvecklade det sig sen? Hur lång tid till att det kom rent blod? Jag har massa blodblandade flytningar nu. Sköter kroppen det hela själv eller bör man kontakta gyn?
Efter en tuff vecka känns de som man är på banan igen. Mådde inte såhär dåligt när jag var gravid med dottern men denna gången har jag kräkts så mkt att jag i en veckas tid bara kunnat ligga ner. Nu är de konstant illamående men får behålla maten iaf. Hur mår ni?
Ska skrivas in riktigt på torsdag o samtidigt boka KUB ( inte för att jag känner att jag behöver göra de men det blir ju ett gratis UL )
Min barnmorska tror att jag fått hyperemesis med tanke på hur mycket jag kräks och hur dåligt jag mår. Knappt att jag står ut :/ Ska få Lergigan och allt mitt hopp står till de tabletterna. Hon tyckte dessutom gott att jag kunde sjukskriva mig (jag tvingar mig iväg till mitt kontorsjobb varje dag som det är nu, att sitta på tåget två timmar per dag och ha kräkfest och sen knappt orka sitta upp på kontoret är ganska galet).. Hur länge kan man bli sjukskriven? Min tanke är att sjukskriva mig själv en vecka när det verkligen inte går längre och sedan be om 3-4 veckor från läkare. Om försäkringskassan godkänner eller inte är skit samma faktiskt, vi klarar oss på sambons lön om det skulle vara så. Känns som att hälsan är viktigare.
Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?
idag var ja på inskrivningen, nästa vul & nästa tid bokad hos bm i slutet av april , spännande tider !
v.9 nu så de går sakta men säkert framåt i illamåendets tecken ;)
vill bara käka melon, lakrits & dricka äppeljuice, riktigt bra kostcirkel haha
fick köpa en ny bh ihelgen då mina blivit för små.. så himla häftigt vad kroppen ändras på bara några veckor !!!