• Elinjosefine89

Beräknad i slutet av 2016

Hej plussade i lördags och är beräknad i slutet av året. Min första så kan ingenting. Så undrar om någon annan oxå är beräknad i slutet av året så man kanske kan följas åt ????

• Svar på tråden Beräknad i slutet av 2016
  • Anonym (hmm)

Om du är beräknad till 1 dec så har du fortfarande inte haft sex som lett till graviditet. Så antingen har du en konstig definition av "slutet av året" eller så är du inte en människa utan ett större däggdjur, typ elefant,  eller så är det någonting annat galet med den här tråden. 

• Pink0610

Jag plussade i söndags och väntar mitt tredje barn i slutet på oktober. Är i v 5. Jag är 27 år gammal. :) Hur mår du hittills?

• Erla

Hej! Jag plussade väldigt svagt i söndags och lite starkare igår och är beräknad 1 november :) Hade tänkt mig avstå från sådana här grupper eftersom jag hoppade in lite snabbt i en sist gång jag blev gravid. Fick hoppa ur igen efter några veckor pga MA vilket var jobbigt. Känns dock mycket bättre denna gången än förra med tanke på alla symptom jag har som jag inte hade sist. Med andra ord, jag följs gärna åt oavsett hur det slutar denna gången :) Första barnet här med. 

När är ni andra beräknade?

• Pink0610
    Erla skrev 2016-02-23 10:57:41 följande:

Hej! Jag plussade väldigt svagt i söndags och lite starkare igår och är beräknad 1 november :) Hade tänkt mig avstå från sådana här grupper eftersom jag hoppade in lite snabbt i en sist gång jag blev gravid. Fick hoppa ur igen efter några veckor pga MA vilket var jobbigt. Känns dock mycket bättre denna gången än förra med tanke på alla symptom jag har som jag inte hade sist. Med andra ord, jag följs gärna åt oavsett hur det slutar denna gången :) Första barnet här med. 

När är ni andra beräknade?

Jag är beräknad 28 oktober. Mitt tredje barn :) Tråkigt att din förra grav. Slutade med MF men håller tummarna för att det går vägen nu :)
  • Erla
    Pink0610 skrev 2016-02-23 11:21:44 följande:
    Jag är beräknad 28 oktober. Mitt tredje barn :) Tråkigt att din förra grav. Slutade med MF men håller tummarna för att det går vägen nu :)
    Spännande! Vad skönt med någon som har varit med om allt två gånger tidigare :) Då kan man ju ställa alla tusen miljoner funderingar man har till dig :P 

Tack, Det var inte planerat förra gången så jag förväntade mig inte så mycket då. Väntan var mest jobbig. Hoppas också att det går vägen denna gången :)
  • Elinjosefine89

Åh va roligt med seriösa svar :) Jag är i vecka 6. 5+6 :) beräknad 18oktober! Men får veta mer säkert 7mars då vi ska till barnmorskan . Första barnet & är oxå rädd för MA men känns lättare ha någon prata/bolla med då jag vill vänta med att berätta för dom i min omgivning. Tänkte vänta till v12 :)

Oxå känt mig nervös för inte haft så många symtom direkt? Min mage stämmer att den blir gasig hård i magen och känns som mensvärk ibland och är väldigt trött men inge illamående osv brösten kanske har blivit något större och ömmare!

Hur mår ni? :)

• Pink0610

Jag är ingen expert hehe men mycket har man hunnit uppleva genom graviditeterna och förlossningarna jag svarar gärna på det jag kan :)

• Erla
    Elinjosefine89 skrev 2016-02-23 11:33:39 följande:

Åh va roligt med seriösa svar :) Jag är i vecka 6. 5+6 :) beräknad 18oktober! Men får veta mer säkert 7mars då vi ska till barnmorskan . Första barnet & är oxå rädd för MA men känns lättare ha någon prata/bolla med då jag vill vänta med att berätta för dom i min omgivning. Tänkte vänta till v12 :)

Oxå känt mig nervös för inte haft så många symtom direkt? Min mage stämmer att den blir gasig hård i magen och känns som mensvärk ibland och är väldigt trött men inge illamående osv brösten kanske har blivit något större och ömmare!

Hur mår ni? :)

Oroa dig inte för MA och MF! Sanningen är att risken för MF och MA är ganska små och oavsett symptom så kan allt tyda på vilket som. Förstår rädslan alldeles för väl, men ta tipset från en som har varit med om det, googla inte! Allt du upplever kan likaväl som det tyder på MF, typa på en helt normal graviditet :)

Och det här med symptomen. Det finns hur många som helst som inte har ett enda symptom förutom utebliven mens och går hela vägen med en helt normal graviditet. Har två kompisar bl.a som haft två helt olika graviditeter. Den ena var sjukt trött, illamående och öm i hela 9 månader. Ut kom en frisk pojke och den andra hade i princip inga symptom alls och ut kom en frisk flicka :) 

Här mår jag ungefär som du. Är otroligt trött till och från, lätt illamående innan jag fått i mig något att äta. Hade mensvärk igår kväll och har något ömma bröst. Hade spottings igår vilket var läskigt, men har lovat mig själv att inte vara för orolig denna gången, så får liksom bara släppa det. 

Hur känns det annars då? Känner du dig gravid? :)
  • Elinjosefine89

Jo det har du rätt i får nog sluta googla! Tycker de är så mkt man ska tänka på äta de här men inte de här bla bla bla .. Men får ta de lugnt och vänta till barnmorskan men seriöst så tänker jag typ att jag kommer dit och dom bara du är inte gravid! Någon rädsla jag har men hon sa jag skulle lita på plussen. Gjorde två och fick två starka plus!

Juste sen har ja fått endel finnar i ansiktet men börjat avta nu! Annars känner jag mig gravidsvullen ibland och ibland bara ja är säkert inte ens gravid haha stört!

Självdå? :)

Svar på tråden Beräknad i slutet av 2016