• Anonym (anonym)

svartnar för ögonen

igår när jag duschade blev synen sämre och sämre och varje gång jag blinkade kom det tusen stjärnor. det blev som ett tryck för mina öron, så min hörsel blev försämrad. fick även hjärtklappning och blev kall. har fått så förut men inte reagerat så mycket på det. men vad kan det vara? inget blodtrycksfall gissar jag på efterson det kommer när man reser sig? kan det vara chock för kroppen, värskebrist och stt jag sedan får varmt vatten på mig?

• Svar på tråden svartnar för ögonen
  • Anonym (lågt blodtryck)

Jag brukar också kunna få så där. Jag alltid trott att det beror på blodtrycksfall då jag har lågt blodtryck. Har tänkt fråga läkare men alltid glömt bort det. Hoppas du får något svar om vad det kan vara.

• Carambolan

Blodtrycksfall kan komma även i andra lägen :) Jag kan få det i situationer när det är varmt, trångt, stressigt (tex när det är tjockfullt på pendeln och alla står packade som sillar).

• Anonym (anonym)

mitt blodtryck brukar ligga på 110/70, det är väl normalt?

• nnnnnnnn

Om duschen var varm, så kan du fått ett blodtrycksfall när du slappnade av.
    Kolla upp det om du är orolig, det är bättre än att amatörer gissar vilt.
    Men det låter precis som när jag får blodtrycksfall (har iofs inte kollat upp det, men vad skulle det annars vara som jag drabbas av?)

• nnnnnnnn

Drick lite mer vatten på morgonen/förmiddagen och se om det hjälper.
    Rör på dej innan du reser dej ur sängen, tex cykla med benen och sitt inte still för länge. Om du får problem i duschen så ska du kanske testa att jogga lite på stället innan du duschar, nu menar jag korta grejor kanske 30 sekunder-1 minut, men så då får lite fart på blodsystemet innan du gör grejor som kan orsaka blodtrycksfall.

Svar på tråden svartnar för ögonen