Inlägg från: TRImmortal |Visa alla inlägg
  • TRImmortal

Barnvagn till ettåring?

Nu så alla kloka, behöver jag er hjälp. Jag har googlat men har så svårt att hitta något som känns bra. :)

Jag har verkligen lessnat på vår nuvarande vagn (en Tambero årsmodell 2014). Den är för stor, bromsen krånglar och ja, mycket mer. Jag vill alltså ha en ny vagn. Vår son är ett år nu och kommer använda vagn ett tag till men en kombivagn känns onödigt?

Ge mig gärna förslag på bra vagnar till ettåring. :)

Har följande krav/önskemål:

Svängbara framhjul
    Sufflett
    Liggläge (behöver inte vara fullt men hyfsat)
    Gärna lufthjul (har dåliga erfarenheter av punkteringsfria)

Märke spelar ingen roll men har ingen bra budget så toppen om det finns att få tag på begagnade utan större problem :)

• Svar på tråden Barnvagn till ettåring?
  • TRImmortal
    Gladaloppan skrev 2016-02-23 21:59:02 följande:

Emmaljunga scoter s. Bra och smidig vagn!

Har inte sett den irl men tycker den ser väldigt stor ut på bilderna? Alltså lång och bred. Men jag kanske har fel? :)
  • TRImmortal
    Dixie skrev 2016-02-23 22:03:28 följande:

vi hade kronan sulky till våra barn och var mycket nöjda med den, ser nu att de har en version med svängbara hjul - det kan kanske vara ngt! 

Det är inte omöjligt :) Verkar dock bara vara nyare variant som har svängbara framhjul så svårt att få tag i begagnat. :(
  • TRImmortal

My Sigma: tack för en bra recension :) får kanske åka och kika någonstans men tror ändå den blir för dyr med tanke på att det bara är senaste modellen som har svängbara framhjul :)

Drakfrukt: nej, jag kan inte alls föreställa mig att jag skulle vilja ha en paraplysylky? Varför? :) det känns som ett bra alternativ om man inte använder vagn så ofta eller om man oftast fraktas i bil men vi använder vagn varje dag och åker buss överallt :)

• TRImmortal

Tack! Jag ska hålla utkik :)

Någon paraplysulky blir det inte oavsett. Jag tycker som föregående talare att det passar bra till större barn som inte använder vagn dagligen men till min ettåring vill jag ha en vagn med lite mer stoppning osv så att den blir skönare att sitta i längre stunder.

Svar på tråden Barnvagn till ettåring?