Inlägg från: RödCirkel |Visa alla inlägg
  • RödCirkel

Barnvagn till ettåring?

isolande skrev 2016-02-24 10:08:54 följande:

Håller med om Mac Laren XT är en grym vagn, men jämfört med en riktig sulky är den ranglig och obekväm (tunn stoppning) för ett så litet barn att sitta i längre stunder, än värre sova. Dyra är de oxå, och rätt höga.

Paraplysulkys är ju bra på asfalt typ, men så fort det kommer snö blir de ju helt omöjliga....

Jag har en Emmaljunga Buddy som vardagsvagn. Den är stabil men liten, mysig och ombonad och går utmärkt att sova i. Sen har jag en basic paraplysulky och en chicco liteway. De används på resor eller på IKEA eller om vi gör längre utflykter så stora tjejjen har något att vila benen i. Helt värdelösa i övrigt och skulle aldrig vilja ha dem som vardagsvagnar.

Jag bor också i Stoclholms innerstad, äger dessutom en exakt sån där vagn. Den är inte alls ranglig, dessutom går den utmärkt att köra i stan på vintern. Vi har aldrig så mycket snö på det viset.

Var i stugan i Dalarna i vintras förra året och hade min Scooter (Emmaljunga) då. Den klarade inte snön. Så är det mycket snö så är det bara pulka som funkar.
Svar på tråden Barnvagn till ettåring?