• kiwigirl

ångest

Hej.

Är klar med mina studier i maj.

Är på jaktefter jobb. har haft praktik på flera ställen. Plats1 där trivdes jag mkt bra. Arbetat där förra sommaren. De har frågat om ja vill va där i sommar oockså. Ja har sagt ja men inget klart än. Pension så gångar på gång där,inom 1 år gissningsvis.

Plats 2 därjag gjorde mmin praktik, trivdes inte nå vidare där. Inte med arb.uppgifterna eller jobbet svårt att ssätta fingret på.

Nu har plats 2 hört av sig å frgat om jaa vill jobba där i ssommar, plus att det kan leda till en fast tjänst om allt känns bra. Dock iintedirekt. UUtan efter sommaren isf.

Jag har liten klump i magen , vill helst vvara på plats 1... Trivdes inte på plats 2 förut.. Bör ja gå på den känslan?

• Svar på tråden ångest
  • Anonym (Man)

Jag hade ringt plats 1 o sagt som det var o frågat om det fanns nån chans till fortsättning i höst. Om det inte finns det hade jag tagit jobb på 2an så jag vet jag har en inkomst i höst. Sen när jobb dyker upp på 1an så söker du det.

• SamoJ

Lite beroende på hur ekonomin ser ut så tycker jag du ska satsa på 1:an. Men...

Försök sätta fingret på vad det är som gör att 1:an känns bättre. Du behöver (naturligtvis) inte skriva här, men försök sätt ord på det. Det kan vara "hittepågrejjer" som att på 1:an är nog personalfesterna roliga. Bara så du i efterhand vet varför du valde. Viktigt också att involvera närstående. Särskilt om ni delar ekonomi/ansvar för barn etc.

Är det din tilltänkta chef eller närmsta kollegor som är problemet med 2:an så är det öht inget å tänka på :)

Lycka till!

• kiwigirl

Tack för era svar!! :) absolut ska jag försöka kklura ut varfö jag känner som jag gör.

Plats 2 vill ha svar på fre.

Plats 1 försöker jag ring amen chefen där är åter på mmåndag!

SamoJ det är dels p g a kollegor.. Kanske känsn dr bättre efter ett tag där eller så göör det inte de

Svar på tråden ångest