Säga "Jag älskar dig" - utan något svar alls
Att säga "Jag älskar dig" för första gången till en person bör vara ett positivt minne för livet. Enligt mig är det är en milstolpe samt ett stort och fint steg i förhållandet för att visa vad man känner.
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i mer än 6 månader och det känns underbart att ha honom i mitt liv. Jag trivs vid hans sida och en morgon vaknade jag med känslan av att jag verkligen älskar honom. Jag letade först efter det perfekta tillfället för att säga det men tillslut så sa jag det bara. Det är ju faktiskt inte själva tillfället som ska vara perfekt, det är ju att få säga det till honom som gör det perfekt. Mitt hjärta bultade väldigt mycket precis innan och orden kändes så rätt, har aldrig varit mer säker! Där låg jag enbart några centimeter ifrån honom och sa det finaste man kan säga till en annan människa.
Men... han svarade inte, han svarade inte alls.
Jag har verkligen längtat efter att få känna den känslan av att älska någon och jag har sett fram emot att för första gången få säga det. Jag förväntar mig inte att få samma ord tillbaka förrän han känner sig redo men trodde i alla fall att jag skulle få någon form av tacksamhet tillbaka, höra några fina ord som han annars säger till mig eller få någon känsla visad. Men nej, ingenting... Och efter ett tag bytte vi samtalsämne.
Nej, jag kommer aldrig glömma min första gång, dessvärre av fel anledning. Jag har aldrig känt mig så nonchalerad och ledsen inombords. Det går inte att få hans del ogjort, även om han i efterhand har förstått att det blev fel och ångrar sina handlingar. Han säger att jag är viktig i hans liv och att det inte ska hända igen. Det gör mig något extremt ledsen att det ens hände och jag vet ärligt talat inte hur jag ska gå vidare. Är det någon som har varit med om liknande?
Jag förtjänar någon som kan ta emot all den stora kärlek som jag är villig att ge. Jag vill tro att det är han. Är detta ens en sådan big deal eller är det jag som har snöat in mig på att orden betyder mer än vad de behöver göra?