Inlägg från: Anonym (ghjkl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ghjkl)

Säga "Jag älskar dig" - utan något svar alls

Jag håller med ovanstående.

Jag lever med en man som är fullständigt oförmögen att säga de orden om han inte känner dem. Känner han det så har han svårt även då att uttrycka det.
    Jag kände honom länge innan vi blev tillsammans och har även känt tidigare flickvänner och de har ibland klagat hos mig och frågat varför han aldrig säger de orden.

När han sa det till mig första gången började jag gråta, då hade vi dejtat ca 2 v och jag blev så himla glad och så himla paff eftersom jag visste hur svårt han har att säga orden.
    Men även idag kan han humma lite om jag säger orden, särskilt om vi har haft det tufft eller haft lite tjafs om inte precis innan så iaf tidigare under dagen/dagen innan. Men han visar alltid att han älskar mig på andra sätt.

Du sa det rakt ut, när ni hade vaknat, utan förvarning. Han kanske blev så paff att han inte visste vad han skulle säga, och dessutom hade han kanske precis vaknat till liv så det kanske tog en stund innan han fattade vad du sa.
    Jag vet själv att det kan kännas dumt om man inte svarar direkt på något för att man blir paff, det blir ju så knepigt om man svarar en 'lång' tid efter kommentaren är sagd.

Men det är tråkigt att din första gång blev en negativ upplevelse för dig.

Svar på tråden Säga "Jag älskar dig" - utan något svar alls