• Draconia

Kan avsändaren se att jag läst mailet?

Fick just ett mail som jag inte vill att avsändaren ska veta att jag har läst. Han kan få tro att jag inte läste det förrän det var för sent s.a.s.. Men - finns det någon risk att han kan se att jag har öppnat mailet? Det handlar inte om något intranet, utan jag har ett vanligt hotmailkonto och sitter hemma vid min privata dator.

Tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Kan avsändaren se att jag läst mailet?
  • Botad

Tror inte det. Men googla på läskvitto hotmail så hittar du svaret.

• Botad

Dessutom brukar mottagaren alltid få en fråga om läskvitto ska skickas om avsändaren krävt kvitto.

• Draconia
    Botad skrev 2016-02-24 18:23:09 följande:

Tror inte det. Men googla på läskvitto hotmail så hittar du svaret.

Tack! Men där - på Hotmail - står bara att man inte själv, när man har Hotmail, kan få läskvitto. Det står inte om man omedvetet skickar iväg något när man öppnar ett mail. Avsändaren sitter på kommunens mailkonto och är min chef...
  • Botad
    Draconia skrev 2016-02-24 18:28:54 följande:

Tack! Men där - på Hotmail - står bara att man inte själv, när man har Hotmail, kan få läskvitto. Det står inte om man omedvetet skickar iväg något när man öppnar ett mail. Avsändaren sitter på kommunens mailkonto och är min chef...

Som jag skrev ovan-mottagaren brukar alltid få en fråga om läskvitto ska skickas till avsändaren.
  • Botad

Kan du inte logga in på kommun(eller annan mail) o maila ditt hotmail o begär läskvitto så ser du ju.

• Draconia
    Botad skrev 2016-02-24 18:58:27 följande:
    Som jag skrev ovan-mottagaren brukar alltid få en fråga om läskvitto ska skickas till avsändaren.
    I så fall är det lugnt.
    Botad skrev 2016-02-24 18:59:34 följande:

Kan du inte logga in på kommun(eller annan mail) o maila ditt hotmail o begär läskvitto så ser du ju.

Bra idé - tack igen!  
Svar på tråden Kan avsändaren se att jag läst mailet?