Inlägg från: Kungligheten1 |Visa alla inlägg
  • Kungligheten1

ung mamma?

wilma990 skrev 2016-02-24 19:55:11 följande:

Finns det fler yngre mammor här i gruppen? Är själv riktigt ung, väntar mitt första och är 17år om några få dagar. Bf beräknad i september, någon som har Bf i närheten som vill följas åt? Skulle vara så himla bra!

Behöver inte veta att jag är ung och massa diskussioner om hur jag ska ta hand om mitt barn. Tack :)

Hej hej jag är 19 och ska få mitt första barn. Kan i princip ingenting förutom att i princip alla barnmorskor/sjuksköterskor jag pratat med säger att jag gör ett stort misstag och borde göra abort för att kunna festa.... Hahah någon mer som varit med om likande kommentarer av "vuxna"???
  • Kungligheten1
    TrueLove12 skrev 2018-06-19 01:13:06 följande:

Hej jag är dock äldre men känner igen de där när jag blev gravid vid 19 års ålder och alla var extremt emot de alla tjata om abort oavsett vem de än var

Förstår helt.Som om det vore deras rätt att få en att göra abort? Jag fattar inte grejen med varför man ska tjata om abort? Det är väl inte dom som blivit gravida? Sen att jag tänker att man borde respektera andras beslut är en annan femma.

Hur gick det för dig när du var gravid första gången? var du rädd inför förlossningen eller liknande? Jag känner mig livrädd för allt typ.
Svar på tråden ung mamma?