• wilma990

ung mamma?

Finns det fler yngre mammor här i gruppen? Är själv riktigt ung, väntar mitt första och är 17år om några få dagar. Bf beräknad i september, någon som har Bf i närheten som vill följas åt? Skulle vara så himla bra!

Behöver inte veta att jag är ung och massa diskussioner om hur jag ska ta hand om mitt barn. Tack :)

• Svar på tråden ung mamma?
  • klaber
    wilma990 skrev 2016-02-28 08:12:12 följande:

Åh vad kul! Så himla kul att det är många som är beräknade ungefär samtidigt! :)

Ja verkligen! Hur mår du då? Går allting bra? :)
  • sommarsaga
    wilma990 skrev 2016-02-28 08:10:33 följande:

åh vad kul! Tycker det är rätt ungt ändå. Jag kommer ifrån tierp, ligger mellan gävle/uppsala! :)

Jadå det vet jag var det är, min mamma och jag har bott där, i Svanby :)
  • Mia95

Jag är också ganska ung, bf i oktober, är förvisso 20 nu men har en fyraåring också, hade precis fyllt 17 när hon kom :) 

Du kommer fixa allt galant ts! 

Kram! 

• robinminson

Fick mitt första barn i november 2012 som 17åring. Han är nu lite mer än 3år gammal. Blev gravid igen och fick en pojke till i april 2014 (19år). Blev gravid igen och fick en pojke i juli 2015 (20år).

Väntar nu mitt fjärde med bf 23oktober (jag 21 år och sambon 25 år) och vi har just bestämt oss för att behålla efter lång fundering om abort. Samma pappa till alla barn och vi har det jättebra.  Sambon jobbar och jag är mammaledig med minsta.Just flyttat till hus efter att ha bott i lägenhet (såååå skönt). Ångrar ingenting och mina barn är det bästa som hänt mig.

Kan säga att jag är lagom trött på alla fördomar mot unga föräldrar. Vad säger att man skulle vara sämre föräldrar för att man är unga? 

Efter nästa bebis så är det stopp :)

Fler med fler än ett barn? Hur gamla är ni?

• iris96
    wilma990 skrev 2016-02-27 07:50:31 följande:
    Åh vad kul, vart kommer du ifrån? :)
    Stockholm, själv då? :)
  • wilma990
    Mia95 skrev 2016-02-28 23:49:56 följande:

Jag är också ganska ung, bf i oktober, är förvisso 20 nu men har en fyraåring också, hade precis fyllt 17 när hon kom :) 

Du kommer fixa allt galant ts! 

Kram! 

Åh vad kul! Lycka till! Just nu känns ingenting som att det kommer lyckas. Men tack!
  • wilma990
    iris96 skrev 2016-03-01 17:31:06 följande:

Stockholm, själv då? :)

Tierp, mellan Gävle och uppsala :)
  • Anderssonsaara

Hej! Jag hoppar gärna in här med er unga mammor :)

Jag fyller 20 nu (född96) & väntar mitt första barn tillsammans med min sambo, har bf 10sep!

Varit på första Ultraljudet idag, & gud! Finaste jag sett! :)

• Lyckobarnet

Hej! Är 19, sambon fyller 22. Bor i Skinnskatteberg och prel beräknad 2 september. Är med i en septembergrupp på Facebok, men hade varit kul att följas åt med någon närmare min ålder. Vi väntar vårat första barn, vilket ska bli otroligt roligt och spännande

Svar på tråden ung mamma?