• Den nöjda

Snälla, ge ett råd!Varannan dag eller varje dag?

Alla ni lyckliga som väntar barn, förlåt att jag stör i ert forum..jag undrar bara hur er strategi såg ut för att bli med barn..Körde ni varannan dag, varje dag under era fertila dagar eller blev ni bara gravida utan att tänka på det?

• Svar på tråden Snälla, ge ett råd!Varannan dag eller varje dag?
  • catzy

först en massa räknande me ÄL och körde enlift det. sen blev jag less och vi körde när vi hade lust. tog oss ett halvår först ett MA och efter tre månader fastnade det.

catzy v.40+1

• Nettan73

Jag tror det är såhär..: Om killen inte har några problem med sina små simmare så kan man ha sex varje dag eller oftare om man vill o kan!! Om man däremot misstänker att simmarna är få eller slöa, eller nåt så kan det vara bra att hålla sig till varannan dag..

Vi hade varannan dag ungefär, men det var mest för att vi inte hann o orkade mer..

• maddie

varannan dag...
    Började i december att "köra oskyddat", började med varannan dag i maj och blev gravid i augusti...
    Men trixet var att inte säga det till mannen, för det är inte så skoj att känna sig som en avelhingst. Klart han visste att blir det så blir det, men inte att jag verkligen ansträngde mig för att få till det varannan dag :) Vilket inte var helt lätt med p-pillret till dotter som krävde sin tid :)
    Klassisk nog så trodde jag varje månad att jag var med barn och när jag väl var det så trodde jag inte det ;)

LYCKA TILL! Börja äta folsyra på momangen.

• Den nöjda

Tack för svaret!!Blev gravid på första försöket i aug- 05. Fick MA i nov.Nu är vi inne på 3.e försöket sedan vi började testa igen.Hoppas det blir på tredje gången gillt!Grattis till din kommande bebis!

• nojjan84

körde också varannan dag, men när det inte blev något plus inom 5 månader så gav vi upp att försöka frenetiskt, och då pang! så satt det där.=)

• Callisto79

Min sambo jobbar borta mån-tors, så när han kom hem körde vi järnet, och det tog sig på en gång

• Skrutteruttan

Vi hade sex varje dag i början av vårt förhållande, men det tog sig inte alls (jag hade haft hormonspiral i fyra år så det tog ett tag innan jag fick tillbaka mensen). Sedan försökte vi passa på varje dag när jag trodde att jag hade ägglossning, men eftersom mensen var oregelbunden var det svårt att veta....Blev lite nojig och började nästa ge upp, plötsligt tog det sig i all röra, semester och flytt. Visade sig sedan att det var två . Lycka Till

• Cilla71a

Jag blev gravid på båda våra första försök. Direkt efter p-piller uppehållet (som jag ätit i 17 år) sen räknade jag bara ut när jag skulle ha ägglossning (14 dagar efter mens) & vi hade endast sex 1 gång under ägglossningen & det tog sig som sagt. Spermierna överlever ganska länge så varannan dag ska räcka säger dom som vet.

• Persika80

Vi visste inte när det var fertila dagar, men under den perioden då det var möjligt - typ 2-3 veckor varje månad(!) myste vi ungefär varannan dag. OCH jag tänkte på bebisar hela tiden dygnet runt, (så jag tror inte att det gör någon skillnad att försöka låta bli att tänka på det) och det fungerade på fjärde försöket. Lycka till! Kram!

• Persika80

En sak till, jag köpte digitalt CB, för jag ville INTE behöva gissa om det var ett eller två streck tex på testet, och jag väntade faktiskt ganska många dagar efter "försenad" mens (Hur man nu vet att den är försenad när den är oregelbunden.) Men jag vågade helt enkelt inte testa innan. Tog det vääldigt lugnt med alkoholen hela tiden vi försökte, för säkerhets skull.

• Williamoliten

köpte ägglossningstest, japp det funkade på andra försöket. Vi hade sex dagen innan, på dagen och dagen efter.

Svar på tråden Snälla, ge ett råd!Varannan dag eller varje dag?