Inlägg från: HepaticaNobilis |Visa alla inlägg
  • HepaticaNobilis

Extrema sömnproblem, hjälp!

Jag har också hemsk foglossning och även prematura värkar som jag äter bricanyl för. Jag får även citodon som jag tar en på kvällen och en till på natten när jag vaknar av smärtan. Försöker låta bli dem å dagtid för att bebisen inte ska få i sig så mycket morfin, läkaren sa att jag ska ta även dagtid om jag känner för det men man nojar ju...

Citodonen tycker jag tar bort udden av smärtan. Jag har också ett glidlakan från sjukgymnasten som gör det så mycket lättare att röra sig i sängen! Och så kuddar förstås, både mellan benen och under magen och bakom ryggen så att jag inte ligger helt på sidan för då gör fogarna ont.

Ljudböcker får tiden att gå på nätterna utan att man grubblar för mycket.

Nu är det här min andra graviditet med foglossning och jag känner mig mycket lugnare med att det är en period som går över och att det så värt det iaf! Med första barnet kände jag mig mycket mer uppgiven.. Och jag trodde att foglossningen skulle försvinna rätt fort efter förlossningen men det tog säkert ett år innan jag kunde ta ut steget igen, det hade jag gärna varit beredd på innan! Dock blev det sakta bättre och bättre istället för tvärtom under graviditeten, och så har man världens finaste bebis ;)

Svar på tråden Extrema sömnproblem, hjälp!