Inlägg från: matildanerdna |Visa alla inlägg
  • matildanerdna

Septemberbebisar 16'

Jag hoppar in!

Bf 5/9 så är (äntligen!!) i v.13 (12+3). Vi fick mf i början av november förra året och fick aldrig mens innan jag plussade igen så vi gjorde vul i v.11 (10+3) och där slog hjärtat och en minimal människa rörde sig! Vi fick till och med en bild som sitter uppe på kylskåpet nu ;) Nu längtar vi till ul 12/4 då vi vill veta kön!

Är någon annan konstant trött? Har varit det sen i början av graviditeten. Sov riktigt dåligt till slutet av v. 11 eftersom jag var tvungen att springa på toa minst 3 gånger per natt.. Nu sover jag hela nätter men är ändå helt slut och powernapar gärna flera gånger om dagen! :p

• matildanerdna

Jag drömmer så spännande saker nu under graviditeten! Inatt drömde jag om vårat ul och där var en fantastisk liten flicka! Jag vaknade och var så jäkla lycklig och kände så mycket kärlek till plutten i magen! Det är fjärde gången jag drömmer om att vi får en dotter, undrar om det kan stämma?

Har ni också drömt om era små?

Angående kub tyckte varken jag eller bm att det var nödvändigt för oss, jag fyllde 25 i januari så hon ansåg att risken var låg att något skulle vara fel. Vi hoppas att allt går bra helt enkelt.

• matildanerdna

Vi var på rul i tisdags och fick se en helt frisk liten pojke! Bf flyttades från 5/9 till 8/9. Har känns lite rörelser sen en vecka tillbaka ungefär men det blir mer och mer för varje dag! Hoppas allt går bra för er och att ni mår bra!

• matildanerdna
    Emmasofiabe skrev 2016-04-19 09:25:33 följande:

Hejsan! Hoppar gärna in här om det går för sig!

Jag ska få mitt första barn,flicka, den 1/9 är jag beräknad :)

Är det någon som har moderkakan i bakvägg som kan säga hur tidigt ni börjat känna rörelser? Är i v.21 och känner ingenting börjar bli lite orolig nu.. Har känt en eller två gånger att det liksom bubblat till längst ner i magen, kan det vara bebis??

Välkommen och grattis!

Jag har moderkakan i bakvägg, började känna rörelser i början av v.19 men då hade jag svårt att fatta att det verkligen var den lille som rörde sig. Är i slutet av v.20 nu och känner honom varje dag! Först tyckte jag det kändes som om jag var kass i magen (haha! Panik varje gång!) men jag känner det som bubblor i magen, under naveln.

Din lilla tjej kanske puttar bak mot ryggen och då är det väl svårare att känna? :)
  • matildanerdna

Usch din stackare 8295! Hoppas att allt går bra för er båda! ?

Här går allt bra, går in i v. 27 imorgon. Var hos bm förra veckan och hon tyckte mitt sf-mått var lite väl stort så ska tillbaka nästa vecka för att mäta igen. Är lite oroligt att det betyder att det är en stor kille där inne..

Hoppas ni andra mår bra!

• matildanerdna

Jag jobbar heltid inom äldrevården och har sagt att jag ska jobba till v.31, då är jag i v.36 (35+1) min sista arbetsdag. Jag har mått så bra hittills och knappt märkt av graviditeten men nu har jag börjat känna av trötthet och sammandragningar och börjar fundera på om jag varit övermodig som sagt att jag kan jobba så länge..

Annars flyter allt på här, det mesta är köpt och vi ska snart måla om lillens framtida rum.

Kul att höra från er igen!

• matildanerdna

Jag har fruktansvärt ont i mina revben både på fram- och baksidan! Någon som känner igen sig? Sen har jag börjat sova sämre än tidigare och känner hur jag bara gnäller hela tiden. Blä.

Sista veckan på jobbet nu sen har jag semester fram till bebis kommer vilket känns skönt i alla fall.

Men jag hoppas verkligen han vill komma ut innan bf!

• matildanerdna
    NollÅtta skrev 2016-08-05 09:29:08 följande:

Vad ser ni fram emot att kunna äta och dricka sen när bebisen är ute, vad har ni saknat liksom? Själv saknar jag gravad lax, salami och chevré och att kunna ta ett glas vin till maten på lördagen kan ju också bli trevligt

Åh, ett glas vin! Salami och parmaskinka saknar jag också. Kött som inte är well done kommer också ganska högt upp på listan. Typiskt, blir hungrig bara jag tänker på mat nu! Haha!
  • matildanerdna

Igår kom våran prins till världen!

Efter start med vattenavgång kl.13 i torsdags och kontroll så kom värkarna igång snabbt. Vi blev inskrivna 19.15 och strax innan 02 var jag öppen 8 cm. Där tog det däremot stopp. Efter att ha kämpat med lustgas och kraftiga värkar tog jag tillslut emot eda kl. 5.30 då jag fortfarande inte öppnat mig mer. (Helt fantastiskt smärtlindring btw!!) Kroppen satte fart igen och vid 7 på fredag morgon var jag helt öppen men lilleman ville inte komma ner ordentligt. Efter 4 timmar bestämmer barnmorskan att jag ska försöka krysta för att se om det kan hjälpa honom ner sista biten. Två läkare kallades in och kontroll och ultraljud gjordes vilka visade att den luringen lagt sig med ansiktet uppåt! Dom sa att det går att föda så men att det tar längre tid och efter 17 timmars värkarbete var jag helt slut. Så kl. 12.23 den 2/9 kom han ut via akutsnitt (v.39+0)!

• matildanerdna
    Kpax skrev 2016-09-03 08:46:47 följande:

Stort grattis!!!

Låter dramatiskt värre, skönt att ni mår bra!

varmlanning skrev 2016-09-03 09:13:16 följande:

Grattis! Låter dock som en mycket jobbig förlossning :(

Tack!

Ja, det var tufft. Men jag hade tränat på avslappning innan och lyckades faktiskt somna mellan flera av de jobbigaste värkarna! Personalen var underbar och väldigt hjälpsamma vilket underlättade extremt! Nu vill vi hem men måste stanna på BB och får åka tidigast på söndag..

Hoppas era förlossningar kommer gå smidigare!
Svar på tråden Septemberbebisar 16'