Inlägg från: Kimmelim |Visa alla inlägg
  • Kimmelim

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag har följt tråden ganska länge men aldrig kommit mig för att skriva.. Har också fått uppfattningen om att det varit betydligt fler Augustibebisar på gång än vad det är för September..

Jag har BF imorgon (1/9). Mina två andra barn (-07 och -10) kom precis på beräknad dag så jag hoppas att den här lille krabaten inte trivs allt för bra i magen..!

• Kimmelim

Jag kan tipsa om lypsyl/salva till läpparna! Jag blev jättetorr om läpparna pga lustgasen under mina andra förlossningar.

• Kimmelim
    8295 skrev 2016-09-05 15:12:28 följande:

Vad har ni för planer inför förlossningen? Med smärtstillande, anhöriga och liknande?

Jag kommer definitivt att be om lustgas. Epidural ifall jag känner att jag inte står ut. Min man kommer så klart att vara med mig. I övrigt har jag inte planerat någonting utan tar det som det kommer. Det blir sällan så som man planerar ändå tänker jag. Något jag däremot INTE kommer att göra är att ta emot smärtlindring i form av akupunktur. Det tutade nämligen barnmorskan i mig att jag skulle ha under min första förlossning.

Jag låg alltså med nålar instuckna i blygdläpparna..... Det hjälpte inte.... :p
  • Kimmelim
    8295 skrev 2016-09-05 15:12:28 följande:

Vad har ni för planer inför förlossningen? Med smärtstillande, anhöriga och liknande?

Hur tänker du själv kring förlossningen?
  • Kimmelim
    Hilda77 skrev 2016-09-07 00:37:12 följande:

Min lille pojke kom förra måndagen. 7 veckor för tidigt. 2000 gr o 44 lång. Han mår super o har inte behövt någon hjäl mer än somd då han inte orkar äta sllt han ska. Är redo att bli utskriven. Men då jag mår lite sämre så behåller dom honom på neo. Kejsarsnittet görs måndag morgon och jag blir väckt på torsdagen och min respirator plockas bort. Har fått över 30 påsar blod och varit så nära att dö man kan bli. Mår fortfarande jättedåligt men blir lite bättre varje dag.

Stort grattis till pojken! Vad skönt att han mår bra, och du också med tanke på omständigheterna. Förstår ju att du haft en allvarlig komplikation redan under graviditeten men guud vad det skrämmer mig att livet kan vara så skört i samband med förlossning. Jag vill inte ens tänka på ifall jag eventuellt skulle bli tvungen till ett kejsarsnitt...

Jag hoppas att du mår ännu bättre snart i alla fall så att ni båda får komma hem.
  • Kimmelim

Nu har vår pojke kommit! 2 timmar efter att vi checkade in på förlossningen så var han ute. Inga som helst komplikationer och han är så fantastiskt fin! Det var ändå värt de där 10 extra dagarnas vänta. ;)

• Kimmelim

Bf-lista

1/9 Kimmelim (Pojke bf +10)

10/9 Jungfrumamman (pojke bf +9)

10/9 Kary (flicka född bf + 11)

10/9 Calandivaa

15/9 varmlanning

16/9 albedo (snitt 15/9)

16/9 tillyra

19/9 Fröken W (flicka bf+9)

19/9 Jevana (födde en flicka bf+7)

20/9 Kpax (födde pojke bf-1)

22/9 UselFantasi, födde en pojke bf-9

29/9 8295

• Kimmelim

5 veckor har gått sedan vår pojke kom.

Han vägde vid födseln 3750g och var 49,5cm lång (gick ned till 3500g som minst).. På 1-månadskontrollen vägde han dock 5505gram och var 56,5cm lång. Så han växer och frodas!

Obehaget i underlivet har försvunnit, likaså avslaget. Däremot känner jag att mag- och ryggmusklerna behöver tränas upp ordentligt igen för jag känner mig ofta svag i ryggen..

Svar på tråden Septemberbebisar 16'