• Anonym (CC)

Vad gör er kvinnor kåta egentligen?

Jag har hört kvinnor säga:

* Jag går inte igång på en bild av en snopp.
    * Jag går inte igång på en manskropp, det är bara en kropp.
    * Jag kan inte gå igång på en man på en nattklubb.
    * Det behövs mer än att prata med en man för att jag ska gå igång.
    osv. 

Jag som man kan säga vad jag går igång på. Ser jag en snygg tjej med vissa preferenser så kan jag börja tänka på sex. Om jag håller kvar vid den tanken och fantiserar tillsammans med att se en snygg tjej så blir jag kåt och får erektion. 
    Om den tjej jag ser är snygg och naken eller lättklädd så går det snabbare. 

Men vad går ni tjejer egentligen igång på? Jag har försökt ställa den frågan men det är knappt att tjejer kan svara på den själva. Men något måste ni väl ändå veta som sätter igång er. 

Om man i detalj känner efter vad exakt är det som gör er riktigt våta och börjar tänka på att få in en penis ???

Nu fattar jag att det är olika och individuellt. Men med tanke på alla de kommentarer jag har hört så verkar det som att tjejer inte går igång på något alls och då blir jag nyfiken vad går ni egentligen riktigt igång på ??

• Svar på tråden Vad gör er kvinnor kåta egentligen?
  • Anonym (Exuperia)

Smart och rolig konversation med glimten i ögat.

Har en höjdarkille E på jobbet nu, vi har retats med varandra i några månader och dansat runt lite på gränsen för vad som är okej för kollegor.

Igår mailade jag lite kort och kärvt till en tredje kollega som var sen med en grej, med CC till E, och får då mail till mig enskilt: "Jag älskar när du är så där läder-och-nitar business, pang på bara och inget gullande."

(okej, där ramlade vi nog över gränsen lite...eller?)

Var tvungen att ringa: "Jaha, så det är vad du gillar, tack för informationen..."  
    E oskyldigt "Ja, jag beundrar verkligen kraftfulla och dominanta kvinnor".

Han har hittills bjudit mig på lunch, några drinkar och middag med rätt mycket vin på en tjänsteresa.

Ja, vart tror ni det här är på väg? Drömmer

• Anonym (Teresa)

1. Intelligens. Jag tänder något oerhört på intelligens. Tänk ungefär Mycroft i Sherlock eller Jadzia Dax i DS9.

2. Människor som tänker själva och inte bryr sig om vad andra tycker. Som vågar uttrycka sina åsikter även om de bryter mot något slags konsensus som finns inom gruppen de vanligtvis tillhör. 

3. En bra kvinnosyn. Män som ser kvinnor som lika mycket människor som sig själva, som har kvinnor de ser upp till och identifierar sig med.

4. Händer. Händer och handleder är något jag tänder mycket på. Kan bli kåt av att se en man skriva på ett tangentbord eller spela piano.

5. Stiliga kläder. Menar inte nödvändigtvis kostym, men jeans som sitter bra och en lagom åtsittande tröja kan räcka. Ibland fungerar också kläder som är lite "out there" (tänk typ Makode Linde), men det ska i så fall kännas naturligt snarare än utklätt. 

6. Röster. En speciell röst kan vara väldigt sexigt. 

7. En personlighet med många lager. Jag vill gärna fortsätta förvånas och jag har ganska svårt för människor som är förutsägbara. En del personer behöver man bara titta på så vet man direkt vilka politiska åsikter de har, vilken mat de gillar, vilken musik de lyssnar på, hur de inreder sitt hem, vad de jobbar med m.m. Det är ganska typiskt människor på Södermalm i Stockholm att vara förutsägbara, och det är så tråkigt. Då kan en kapitalistvurmande vegan som klär sig som en söderkille, lyssnar på country och hatar att resa vara sexigare. 

För balansen skull kan jag också lista några saker som jag ser som avtändande:

1. Väldefinierade magrutor

2. Pseudointellektuella killar mellan 20 och 30 som ständigt pratar om vikten av att vara rationell och inte ta till känsloargument, som kopierat varje åsikt de har från diverse kända ateister och säger sig älska vetenskap trots att de inte kan någonting om vetenskap. 

3. Illasittande byxor

4. Rakade rumphål. Det är inte sexigt.

• Anton Chigurh
    Anonym (Kvinnlig) skrev 2016-02-26 11:50:12 följande:
    Ja   
    Det är skönt att  tillfredsställa sig själv,
    när man kommer hem efter att ha ätit på en finare krog.
    Ensam, lycklig.  Inga krav på sex.

Ja. Som jag misstänkte. Du tänker restaurang noma här. Förstår jag. Utsedd till världens bästa restaurang 4 år utav 5. Men så är den såklart DANSK också.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Anna)

Doft, röst, händer. En välsittande tshirt, armband på en manlig arm. Det är sånt jag kan reagera på hos främlingar, vissa män har en doft som går rakt in i lustcentrum. Men min partner får igång mej med kyssar, och smek. Jag blir också sugen på att ta på honom när jag ser hans rygg tex, inte så att jag blir plaskvåt, men tanken kommer på en fortsättning. Kemi och intelligens och roliga samtal finns ju redan mellan oss men det är avgörande i början för att det ska bli en relation.

• Mrs Okänd

Jag går igång på manskroppen och snoppen (framförallt det sistnämnda). Underarmar och händer på kroppen. Det räcker att jag ser min man naken eller halvnaken eller bara hans arm. Annars är det humor och att personen har nåt vettigt att säga. Men jag kan inte påstå att det direkt är speciellt många män som lockar mig ändå. Förutom en dag i månaden när jag verkar tappa en del spärrar...

• Pentra
    Anonym (Kvinnlig) skrev 2016-02-26 11:15:43 följande:
    1 Ett tjockt stort kreditkort. 2 En man som inte gillar sex. 3. Att bli utbjuden. 4 Att bli behandlad som en prinsessa. 5 Fler kreditkort.

Och jag är tvärt om. Jag kan absolut inte tända på en man som inte har grundläggande och bättre förstånd än att han inte kan hantera sin inkomst utan måste leva på kredit efter kredit. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (HejhejAnonym)
    Anonym (Hh) skrev 2016-02-26 11:52:39 följande:

samma som jag menar! ( sen struntar jag i håriga bröst, men resten låter som jag).

En som vill doppa och han halva inne eller?
  • Anonym (HejhejAnonym)
    Anton Chigurh skrev 2016-02-26 12:00:29 följande:

Ja. Som jag misstänkte. Du tänker restaurang noma här. Förstår jag. Utsedd till världens bästa restaurang 4 år utav 5. Men så är den såklart DANSK också.

Nä den har väl ändå stängt igen?
  • Anonym (HejhejAnonym)

Glömde: ryggen såklart och bra hållning!!

• Anonym (Hh)

Va? Läste du ens mitt tidigare inlägg!

Anonym (HejhejAnonym) skrev 2016-02-26 13:05:50 följande:

En som vill doppa och han halva inne eller?

Svar på tråden Vad gör er kvinnor kåta egentligen?