kara1979 skrev 2016-02-29 09:34:01 följande:
Jag har nu köpt en elbil, en ullmatta och en saccosäck. Plus varsitt spa-kit med Lexington morgonrock och barntvätt produkter från Burt Bees. Jag är nöjd med inköpen och på lördag åker jag på barnkalaset. Jag fick många bra tips här och det är jag tacksam för. Tack till er! Jag fick dessutom en del påhopp från folk som anklagade mig, barnen och föräldrarna att vara materialister. Det är tråkigt och ni kan starta en egen tråd. Min tråd gick ut på att jag ville få tips på dyra saker sedan är det mitt val att välja vad jag vill köpa. Varför ni ska diskutera priset har inget med min fråga att göra. Jag kommer avsluta tråden nu för inköpen är klara. Tack till er som kom med så bra tips!
Om du tog det ena av mina två svar som påhopp så får det ärligt talat stå för dig själv. Likaså ditt val av presenter. Men oavsett autismdiagnos eller ej så bryr sig inte barn i den åldern om saker är dyra eller inte, om de inte är materialister. Det var vad jag skrev, inte att du eller föräldrarna eller barnen var det utifrån det du skrev. Däremot så undrade jag för vems skull du nödvändigtvis var tvungen att ha något som kostade så pass stora summor. För som sagt var, barnen tänker inte på prislappen, de tänker på om de tycker om saken ifråga.
Vi är ju alla olika, men när jag köper presenter till andra, oavsett om det är till vuxna eller barn så tänker jag i första hand på vad de skulle vilja ha/bli glada för än att det ska kosta en viss summa. Och mattor och möbler som barn inte fått välja själva (oavsett diagnos) brukar inte vara en sådan sak, om barnet själv inte fått vara med och välja. Därav min fråga. Du frågade vad du kunde ge, jag svarade utifrån barnets perspektiv. Sedan är det upp till dig hur du väljer att ta det, som ett påhopp eller som ett råd i hur du kan tänka om du i första hand vill glädja barnen i första hand,från någon med en hel del vana från barn i den åldern och insyn i hur de tänker
Uppdatera gärna hur resultatet blev efter barnkalaset. Jag är den första att be om ursäkt om jag har fel