Inlägg från: Sandralaritzh |Visa alla inlägg
  • Sandralaritzh

Hjärtfel

Jag väntar en bebis i maj med hjärtfel . Ett fel som upptäcktes på RUL . Vi blev skickade till akademiska i uppsala som med sin skicklighet satt diagnosen AVSD . Efter fostervattenprov och riktade ultraljud så fick vi veta att vårt barn inte har några övriga avvikelser (som annars är väldigt vanligt i samband med hjärtfel) . Vi har inte kommit så långt i vår process men jag har valt att blogga om den och kommer att fortsätta även när vår flicka är ute ! Nyponstigen.blogg.se

• Sandralaritzh
    Februari16 skrev 2016-03-03 14:25:37 följande:

Vad tråkigt att höra att er flicka också har ett hjärtfel. Finns det någon plan för när hon är född? Kräver hjärtfelet operation på en gång? Önskar er lycka till med allt!

Vi vet inte riktigt hur det kommer att se ut ännu om operationen sker i ett eller två steg . Hon har förutom AVSD också en förträngning i en båge och det är fär trängningen som måste bort direkt hon föds . Än så länge mår hon bra och växer som hon ska men sen ska hon ju andas själv när hon föds och då är det viktigt att allt fungerar . Vi kommer att ha en helt klar bild över det i v 35 (jag är nu o v 33 på onsdag)

Förträngningen hade gett med sig lite sist vi var på kontroll i uppsala vilket var jätteskönt !!

De vill tyvärr inte göra varken snitt eller igångsättning heller pga att bebisen mår allra bästa ev en naturligt förlossning . Om förträngningen i bågen har fortsatt att ge med sig kommer vi att få föda I Falun . Annars är det Göteborg som gäller för förlossningen !

Tack för dina lyckönskningar!
Svar på tråden Hjärtfel