• Stemia

Min mage saknar lutning ?

Hej

Jag är vecka 12+2 och kollat på en massa gravidmagar på Google,där såg jag att alla hade som en lutning på magen som började ungefär nedanför brösten.. Varför saknar jag den? Innebär det att de är något fel?

Min lilla minimage börjar precis innan naveln ..

Så nu är ja otroligt rädd att det inte utvecklas som de ska där !

• Svar på tråden Min mage saknar lutning ?
  • Stemia

Nej absolut inte vältränad. Smal med lite sambokilon ;)

• Rocket Mania

Fast din livmoder ligger ju inte uppe vid brösten, den ligger nere vid naveln (under) så det är helt normalt att du ser ut som du gör.

• Stemia

Har lagt upp en bild i mitt bildgalleri .

Rocket Mania skrev 2016-02-27 09:13:37 följande:

Fast din livmoder ligger ju inte uppe vid brösten, den ligger nere vid naveln (under) så det är helt normalt att du ser ut som du gör.

Ah jo. Men jag tänkte att eftersom dom allra flesta verka få en lutning på magen så tänkte jag att det tillhörde. Men din kommentar gjorde att det känns lite bättre :) tack!

Min mage se bara ut som att jag ätit för mycket gott ..
  • Carambolan

Absolut inget konstigt så tidigt i graviditeten. På mig syndes inte en antydan till gravidmage förrän kring vecka 20, både med första och andra.

• Stemia
    Carambolan skrev 2016-02-27 09:30:10 följande:

Absolut inget konstigt så tidigt i graviditeten. På mig syndes inte en antydan till gravidmage förrän kring vecka 20, både med första och andra.

Oj, trodde de va mer regel än undantag att man skulle börja få nu.

Se så lite man vet då man aldrig gjort de förut :p

Anta jag är extra nojig för min sambo vill berätta de för hans mamma nu på hennes födelsedag och den infaller en vecka innan vårat första ultraljud
  • Carambolan
    Stemia skrev 2016-02-27 09:39:40 följande:

Oj, trodde de va mer regel än undantag att man skulle börja få nu.

Se så lite man vet då man aldrig gjort de förut :p

Anta jag är extra nojig för min sambo vill berätta de för hans mamma nu på hennes födelsedag och den infaller en vecka innan vårat första ultraljud

Nädå. Det är jättevanligt att magen kommer först senare, livmodern är ju inte särskilt stor i första halvan av graviditeten. Däremot är det inte så många som laddar upp bilder och blogginlägg på sina platta vecka 12-magar, så man får lätt en skev bild av hur vanligt det är med supertidiga bebiskulor. ;)
  • Venne

Tror det började synas ordentligt runt v 18-20 på mig med. Om folk har mage uppe vid brösten i v 12 så är det antagligen tarmarna som är svullna. Tänk "vilken tur jag har som antagligen har mindre gaser än de andra"

• Saltig

Med första barnet kom magen först i vecka 24 och väldigt liten mage. Jag trodde att det syntes jättemycket men ingen såg att jag var gravid. I vecka 30 kunde folk se att jag var gravid.

Nu med tredje barnet kom magen fort.

Det är väldigt individuellt.

• Heineken86

Är du bara i v 12 så är det ju inte så konstigt. Jag fick ett litet put först långt senare och det var nog inte förrän vid halvvägs ungefär som man kunde skymta en gravidmage, ännu senare som folk såg det. Min mage började också längre ner. Livmodern sitter ju långt ner och sen växer magen "uppåt" allt eftersom magen blir större. Först på slutet når den till revbenen. Är du väldigt kort så kanske den putar mer snabbare eftersom det inte finns lika mycket plats. 

Svar på tråden Min mage saknar lutning ?