• klaber

19 år, gravid och bor hemma

Hej! Som rubriken lyder så är jag 19 år, gravid och bor hemma. Jag är utan körkort och läser även på universitetet. Jag planerar att hoppa av kring vecka 16 då allt är hyfsat stabilt och sedan börja jobba heltid. Det är mycket som måste fixas innan bebis ankomst och förutom lycklig så är jag även stressad och panikslagen. Är det någon som är i samma sits och som vill följas åt?

Endast stöttande och positiva kommentarer önskas.

• Svar på tråden 19 år, gravid och bor hemma
  • Lena

Skaffa jobbet innan du hoppar av så kommer det nog gå bra.

• Carambolan

Du kan ansöka om studieuppehåll, så behåller du platsen tills du vill börja plugga igen :)

• klaber
    Carambolan skrev 2016-02-27 09:34:42 följande:

Du kan ansöka om studieuppehåll, så behåller du platsen tills du vill börja plugga igen :)

Det låter ju jättebra! Kanske kör på det :)
  • klaber
    Lena skrev 2016-02-27 09:32:39 följande:

Skaffa jobbet innan du hoppar av så kommer det nog gå bra.

Ja, sen har jag ju tur som får mycket stöd och hjälp av de i min närhet :)
  • brenker

Hej! Jag är 18 år och gravid i vecka 17 och är samma sits som dig.

Inget körkort pluggar och bor hemma :)

• klaber
    brenker skrev 2016-02-28 20:40:52 följande:

Hej! Jag är 18 år och gravid i vecka 17 och är samma sits som dig.

Inget körkort pluggar och bor hemma :)

Åh va skönt att jag inte är ensam haha! Men hur går det för dig? Hur mår du? Känner du dig stressad och panikslagen som jag?
  • Melomel

Jag följs gärna åt! Bor i eget boende just nu men kommer flytta hem till mina föräldrar i juni för att sedan invänta bf i sept. Jag har valt att gå klart termin 3 och ska sedan ha studieuppehåll i (förhoppningsvis bara) ett år och sedan hoppa på utbildningen igen.

Har ni en pojkvän eller kommer ni vara både mamma och pappa? :)

• klaber
    Fenis72 skrev 2016-02-28 21:56:41 följande:

Hej, jag är 19 år gammal - bor hemma hos farsan med bror och kan möjligtvis vara gravid efter oskyddat samlag vid ÄL. Jag studerar inte, har INTE ens fått en praktikplats, skulle jag få veta att jag är med barn så är abort helt uteslutet. Men ja...inte riktigt i samma sits som du kanske, men må bli det.

Just saying.

Har du känt av några symtom än?

Jag försöker tänka att allt sådant löser sig :) Uppdatera gärna när du gjort ett test och berätta hur allting gått! :) lycka till!
  • klaber
    Melomel skrev 2016-02-28 22:13:15 följande:

Jag följs gärna åt! Bor i eget boende just nu men kommer flytta hem till mina föräldrar i juni för att sedan invänta bf i sept. Jag har valt att gå klart termin 3 och ska sedan ha studieuppehåll i (förhoppningsvis bara) ett år och sedan hoppa på utbildningen igen.

Har ni en pojkvän eller kommer ni vara både mamma och pappa? :)

Åh va kul! Jag ska nog också ta ett studieuppehåll då jag verkligen vill fortsätta plugga sen. Håller på att läsa till journalist :)

Jag har en pojkvän, så vi blir mamma och pappa. Men inser nu att jag, virrig som jag är nu, räknat fel.. Jag är beräknad i oktober och inte september haha :)
  • Lyckobarnet

Hej! Jag är också 19.. håller på och ska läsa för körkort innan bebis är beräknad (är det tänk). Bf2 september. Bor med sambo och vår hund i Västmanland. Följs gärna åt

Svar på tråden 19 år, gravid och bor hemma