Bruna flytningar, orolig om det är något fel
För någon dag sen eller ja, i förrigår så torkade jag mig och upptäckte att det var som en slemmig brun flytning på pappret. Det har sedan dess kommit lite varje gång jag har torkat mig, och jag har läst att bruna flytningar oftast är gammalt blod och inget man behöver oroa sig över utan att man snarare ska oroa sig om det kommer färskt rött blod. Och det känns på ett sätt skönt, för jag har varit med om 3 missfall med min partner, vilket inte är så kul så vi hoppas ju självklart att denna lille krabaten vill stanna.
Alla gångerna så har det börjat med ljusrosa blod som sedan blivit rödare och mer riklig, så att det nu är brunt är såklart lite lugnande men sen börjar man tänka på allt som det kan vara istället för missfall. Infektion, utomkvedshavandeskap eller något annat. Jag har inte speciellt ont i magen, förutom lite mensvärk ibland och att jag fått en hyfsat stark smärta som bara varit i några sekunder, som inte alls behöver ha med graviditeten att göra ju. Men det kan ju vara kopplat till flytningarna, dom luktar inget och det rinner inte i trosan eller så, utan bara kommer när jag torkar mig.
Någon som har erfarenhet? Vill veta allt, om du haft utomkvedshavandeskap, symptom och om du hade bruna flytningar eller om någon haft ett missfall som varit med bruna flytningar eller infektion. Annars vet jag att jag bara ska ta det lugnt, jag ska till mödravårdscentralen den 10 mars så då får jag ju ta ett gravtest och hoppas på att de fortfarande är positivt bara och eventuellt om de kan ta sig en titt.