• j1990

Skiftande mysko temp, nån kunnig?

Jag är ingen van tempare som tempar genom hela menscykeln, har gjort det några gånger inför mensen. Började som nyfikenhet, läste mycket om det att tempen dippar, så va tvungen att testa :) upptäckte att det va ju så, så vid förra mensen gjorde jag det för att förbereda mig när mensen kom och jag inte va gravid.

Jag vet att man ska tempa på exakt samma tid osv. Vilket jag inte har gjort på pricken, tar det lite med en nypa salt. Men nu tycker jag att det är jättemysko så hoppas nån har nå svar!

Vid förra mensen dippa tempen bara ner, även på kvällstempen (även om den inte gills). Min normaltemp är 36,3. I torsdags morgon låg den på 36,8. Igår hade den sjunkit till 36,5 på morgonen. På FM och kvällen låg den på hela 37,2. Vid 3 inatt tempa jag 36,5 igen efter flera timmars sömn. Sov några timmar till sen tempa jag 37,1 helt plötsligt igen!

Jag vet att man inte ska gå efter temperaturen på dagen, men jag har aldrig nånsin haft så hög temp den tiden tidigare. Är det nån slags "feber"? Varför skiftar den så? Kan jag va gravid fast den har sjunkit? Den är ju fortfarande högre än grundtempen, har BIM imorron :)

Massa frågor, hoppas nån har svaret

Svar på tråden Skiftande mysko temp, nån kunnig?